Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Geen probleem hoor. Kan gewoon op hetzelfde ticket.
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ha bedankt voor je input, moet het een BA vlucht zijn naar Londen en hoe flexibel mag je deze plannen, we nemen het liefst de avond voor de vlucht naar Abu-Dhabi een vlucht naar Londen. Wordt trouwens vanaf A'dam doorgelabeld naar de eindbestemming of vanaf Londen. Veel vragen maar ik hoop dat iemand deze rookie wegwijs wil maken.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat kan, zolang het maar binnen 24 uur is voor je volgende vlucht. En uiteraard afhankelijk van beschikbaarheid, maar dat is bij BA CE vaak niet zo'n probleem.

    Dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker. Omdat er een nacht tussen zit zou ik hier niet vanuit gaan.
     
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    @jongesander bedankt! Ga woensdag bellen en doe verslag over het resultaat.
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Succes! Trouwens kan ik een runway view kamer bij Renaissance aanraden voor je LHR layover!
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  6. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vluchten geboekt voor 2 pax via AA callcenter GB. A'dam-Londen-Abu Dhabi-Male met BA en Ethihad allen in BC. Ging zeer soepel via een zeer vriendelijke medewerkster die alles snel had gevonden. Toeslag 174 pond. Lionell en Jongesander bedankt. Volgende uitdaging ligt er alweer, Colombo-Auckland via United miles o.a. Thai first en Air NZ BC
     
    Rutger, jongesander en Daan3 vinden dit leuk.
  7. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gisteren via United volgende geboekt: BKK-SYD Thai first in 747, SYD-AKL Air New-Zealand in BC 777 en AKL-CHC met Air New-Zealand in EC A320. Reward 40000 punten, SPG transfer via Marriott naar United. Dit is een aansluiting op voorgaande trip alleen nog regelen Colombo-BKK
     
    Kilian en jongesander vinden dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Even een Skyteam vraag. Ik wil misschien komende zomer miles inwisselen voor een (business class) reis naar Canada om daar mensen te bezoeken. Er zijn mensen die in de omgeving van Vancouver zitten en er zijn mensen die in de omgeving van Toronto zitten.

    Nu begreep ik dat als je een retour award ticket boekt, je gebruik kunt maken van een stopover. Daarnaast is een open jaw toegestaan.

    En dus leek het mij handig om (ongeveer) de volgende routing te doen:

    - AMS - CDG - YVR (Air France 777, als ik me niet vergis met nieuwe business class);
    - stopover;
    - YVR - YYZ (volgens mij kan dit alleen met Westjet).

    Dan tussendoor een AA award naar Curaçao.

    - CUR - AMS (KLM).

    Probleem is alleen dat ik ergens gelezen meen te hebben dat je weliswaar verschillende maatschappijen mag combineren bij FB, maar dat alles in dezelfde klasse gevolgen moet worden. En aangezien Westjet alleen Y+ heeft, gaat dit dus niet.

    Een oplossing zou zijn om zelf (met award of revenue ticket) tussen YVR en YYZ te vliegen en vervolgens een stopover op de terugvlucht te boeken. Maar er vliegt dan weer geen Skyteam partner naar CUR. Wel naar SXM.

    Nu zijn mijn vragen:
    - Zijn er binnen Canada nog andere FB partners dan Westjet waar je een award ticket kunt boeken, zodat ik niet zit met het probleem dat er sprake is van een andere cabine?
    - Ik heb de aanname gedaan dat je binnen de mogelijkheid om een stopover in te bouwen vervolgens geen "open jaw" in deze stopover kunt bouwen. Dus een ticket YYZ-ATL-SXM-Stopover-CUR-AMS boeken. Klopt deze aanname?
    - Hoe strikt is men rondom backtracken? Ik rek e.e.a. natuurlijk wel een beetje op op deze manier. Ik vraag dit ook omdat ik als alternatief de volgende route in gedachten heb:
    AMS - CDG - YVR (FB award);
    YVR - YYZ (los ticket).
    YYZ - JFK - MEX - stopover - MEX - AMS (FB Award).

    Alvast dank voor jullie inzichten.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou heel goed checken of dit mag. Deze constructie wordt misschien gezien als twee enkele vluchten en je mag alleen een stopover maken bij een retour award ticket. Met een facebookberichtje weet je vaak snel meer.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  10. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    IS deze te boeken?! https://goo.gl/flights/7WqJ

    We willen van 25 t/m 28 sept in Las Vegas zijn. Ik vond het leuk om te combineren met HNL. Moet op 2 okt weer aan t werk, dus HNL ervoor :). Ik hoop eigenlijk dat er weer een goede deal komt van Dublin, want ik weet niet of reizen vanaf Cai zo prettig is?
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    als award ticket?
     
  12. monique

    monique Newbie

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    laat maar, ik zit weer verkeerd te posten. Mijn excuses!!!
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2017
  13. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Geldt de gratis 'economy comfort/seatplus'-stoel voor platinum members ook voor award tickets? :)
     
  14. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zeer zeker. De Flying Blue Elite (plus) perks zijn ook geldig op award tickets.
     
  15. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Waarom kan ik deze dan niet online kiezen? Foutje in de AF/KM sites? :)

    Schermafbeelding 2017-06-23 om 00.11.10.png
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je kan wel kiezen toch? Ze hebben alleen de preferred seats geselecteerd als ST Elite+. Ff bellen en je kan voor rij 24 mits beschikbaar.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  17. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Prachtig geschreven, ik val bijna van mijn stoel van het lachen.
    Ik heb gisteren een ticket naar DPS voor mijn zoon geboekt.
    Meerdere keren op de website geprobeerd te boeken maar keer op keer ging het mis bij het betalen, zowel met CC als met iDeal. Dus heb ik het maar via Expedia geboekt. Een nadeel is wel dat ik geen Seat kon kiezen. Later met ticket nr op de site nog geprobeerd, dat lukt niet omdat ik het elders heb geboekt. Lekker dan. Vanochtend met Expedia gebeld, die kon het ook niet doen. Met de Airlines gebeld....super vriendelijk geholpen, en snel geregeld. Das dan toch weer mooi van China Southern, vind je ook niet?
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb onlangs voor ons tweeën geboekt met award miles..uiteraard lees ik daarna pas: "award tickets are not eligible for any upgrade"..bedoelen ze dan dat alleen een upgrade met fb miles niet meer kan, of het onheil-scenario dat je überhaupt geen mogelijkheid meer hebt op een upgrade (zoals veiling of check-in upgrade)?....
     
  19. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hi all,

    Ik heb wat hulp nodig met tickets boeken. Ik wil net voor kerst tm de eerste week van Januari 2018 naar JNB vanuit AMS. Het liefst natuurlijk in Business. Alleen de beste optie (en moeilijkste om mijzelf voor vrij te maken) is 135k miles per enkele reis, dus 270k in totaal. Dit zou dus 270k miles zijn + 400 euro ongeveer voor een vlucht die in enkele business ongeveer 4000euro kost. Vinden jullie dit een goede waarde en wat zijn mijn betere alternatieven (mogelijk een retour in economy doen en dan kijken of ik meteen kan upgraden naar BC met punten?)

    Tips/tricks/help?
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2017
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Wie o wie kan er award beschikbaarheid vinden voor 2 personen in biz van Europa naar Mauritius met OneWorld? Voor een oud-collega van m'n pa ben ik aan het zoeken geweest vanmiddag, maar heb zo goed als niks gevonden. Moment dat er iets open was, was t slechts voor 1 persoon.

    Hoop opgeven of zijn er nog andere scenarios? Persoon in kwestie heeft 959k aan Avios te besteden... Dus kan eventueel met omweg, de dank is groot!
     

Deel Deze Pagina