Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het klopt natuurlijk dat Delta hun eigen award beschikbaarheid hanteert. Maar volgens mij zit er geen verschil in Flying Blue beschikbaarheid en eigen beschikbaarheid. Je kunt op EF zoeken op beschikbaarheid van DL Award tickets, alleen moet je ze wel "los" invoeren (per segment). Dit zijn juist de partner awards (volgens de omschrijving).

    Mocht je beschikbaarheid vinden, dan zou ik nog eens bellen met Flying Blue, lijkt me sterk dat ze het niet kunnen boeken. Al is me onlangs ook al eens opgevallen dat een vlucht die uit meer dan 2 segmenten bestaat niet online te boeken is. Mocht de agent nu echt bij hoog en bij laag volhouden dat er verschil bestaat tussen "FB Award space" en "DL award space" dan zou ik even navragen waar je dat precies terug kunt vinden, en welke klassen ze hiervoor dan hanteren.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt! Ik heb nogmaals gebeld met Flying Blue en uitgelegd dat ik zelf al mijn vluchten heb uitgezocht (SDQ-JFK-LAX-HNL). Het eerste segment kon gewoon geboekt worden, maar de rest van mijn vluchten (die ik gevonden had via SkyMiles) niet. Er werd me verteld dat SkyMiles inderdaad een andere boekingsklasse hanteert. Maar de Award Space op vluchten die mij telefonisch werden voorgesteld komen overeen met de Award Space op Expertflyer. Kan ik daar even verder mee puzzelen...;)
     
    DirkOnTour en jongesander vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Trouwens: mooie redemption, 12,5/K is niet veel voor deze vlucht!
     
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik maak voordeel van het feit dat Flying Blue de Dominicaanse Republiek en Hawaii in dezelfde award zone heeft geplaatst;). De mevrouw aan de telefoon wou eerst niet geloven dat deze route maar 12,5/K kost...
     
    MartinR en jongesander vinden dit leuk.
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Na twee avonden van alles te hebben geprobeerd, heb ik mijn Flying Blue award telefonisch kunnen boeken! Uiteindelijk vlieg ik MEX-BOS-SEA-HNL voor 15K met goeie overstaptijden om ook nog wat van Seattle te kunnen zien. Het was de eerste keer dat ik zelf een route heb uitgezocht om deze vervolgens telefonisch te laten boeken. Ze vonden het wel een omweg, maar ik had geen keus aangezien er mij werd verteld dat een Flying Blue award maximaal uit drie segmenten mag bestaan (was nieuw voor me).
    Om in MEX te komen heb ik gebruik gemaakt van een fantastische deal met Iberia Plus. Ze geven namelijk tot 29 februari 40% korting op een aantal Business Plus Awards en daardoor kost een enkeltje MAD-MEX in Business Plus slechts 25,5K! Nog nooit heb ik zoveel waarde gehaald uit mijn Accorhotels punten die ik via de 1:1 rate heb overgeplaatst naar Iberia Plus!
     
    tamibcn, FlyRicky, Flying doc en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Is het dus onder geen beding mogelijk een F award te boeken met Qatar richting MRU met 50/K miles?
     
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb gisteren een retourtje Europa-Midden-Oosten geboekt in F met mijn AA miles! Met een beetje zoeken pak ik hier de volgende vluchten mee: AMS-LHR (BA 767), LHR-AUH (EY A380 First), AUH-BOM (EY A380 First), BOM-DEL (9W 737), DEL-DOH (QR 787), DOH-CDG (QR A380 First). Vanaf CDG vlieg ik op een betaald ticket naar AMS, omdat dit wat betreft vliegtijden en belastingen aantrekkelijker was dan met BA via LHR naar AMS op award tickets. Op zich ben ik hier aardig tevreden mee. Ik had er in Europa nog wat vluchten aan toe kunnen voegen, maar omdat de beschikbaarheid op EY in F steeds geringer wordt en omdat ik binnenkort toch LAN 787 en IB A340 ga vliegen en ik de AY A350 op short haul vluchten binnen Europa niet meer kon vinden heb ik het zo gelaten. Ik heb geboekt via het call center in Australië (bedankt voor de tip Lionell;)) en het was zo geregeld. Wat ik echter wel vreemd vind is dat er voor het gedeelte BOM-DEL-DOH-CDG slechts AA/30K in rekening werd gebracht. Dat kost toch 40K in First? Ik heb nagevraagd of dit wel klopte en ik wel in F had geboekt op het stuk DOH-CDG met QR, maar ik hoefde echt maar 30K miles te betalen. Heeft dit er misschien mee te maken dat ik een RETOUR Europa-Mumbai heb geboekt en het dan maar 70K miles kost?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zou normaal gesproken gewoon tachtig moeten kosten. Heb je het ticket al? Misschien heb je geluk!
     
  9. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Tickets staan nog steeds 'on request'. Dit duurt normaal gesproken een paar dagen. De 30K miles zijn al wel van mijn account geschreven. We zullen zien:).
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Kwam je in een call center in Aussie zelf terecht of op een van de Pacific Islands? Vorige keer zat ik in het call center op Fiji :)
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Duurt inderdaad iets van 4 dagen en dan zie je de status veranderen op zowel de site als in de app en even nadien ontvang je een email met het e-ticket. Veel plezier!
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij was het in Australië zelf. Ze vroegen me waarom ik vanuit Nederland naar een call center in Australië belde. Ik zei dat de kans groter was om beschikbaarheid te vinden en dit klopte ook, want daarvoor had ik nog naar het call center in Amerika gebeld en daar kon men geen beschikbaarheid vinden voor mijn gewenste vlucht. Trouwens ook leuk van die chauffeur service! Kan ik vier keer van gebruik maken als het goed is (LHR-AUH-AUH-BOM). Biedt Qatar Airways deze service ook aan?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee helaas niet.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    AAdvantage: Klopt mijn beredenering dat een enkeltje AMS - VVO 20/K miles kost in C (pre-devaluatie)?

    Ik zie namelijk niet dat er onderscheid gemaakt wordt tussen delen van Rusland.
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Jammer, vond het soft product van S7 vrij goed.
     
  16. Arebei

    Arebei Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoi allemaal,

    Na een aantal vluchten heb ik de volgende miles gespaard:

    Turkish Airlines(Miles&Smiles): 13.300 miles
    American Airlines: 14.500 miles

    Ik weet dat het in vergelijking met sommige hier weinig voorstelt, maar toch zou ik hier eens binnen Europa een awardvlucht willen maken en als ik het goed heb kan ik met beide een enkele reis maken in economy. Of is dit echt zonde en kan ik ze ook anders besteden?

    Niet om zo een zo extreem mogelijke route te maken, of een uithoek van Europa te bezoeken, maar eigenlijk gewoon voor een leuke 'steden' trip. Misschien een die normaal een stuk duurder zou uitpakken.

    Nu mijn vraag: Hoe pak ik dit nu precies aan? Hoe kan ik deze tickets zoeken, buiten Turkish en American vluchten om? Waar boek ik ze?

    Ik weet dat er een hoop informatie op het forum beschikbaar is, maar ik kom er niet helemaal uit eigenlijk. Dus tips zijn meer dan welkom
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Bij TK kan het in elk geval op de website. zoeken en boeken. Houd er alleen rekening dat je altijd via istanbul moet vliegen. dat kan een nadeel zijn, maar ook een voordeel. Bijvoorbeeld door te combineren. Kies je bijvoorbeeld amsterdam boedapest, en je kiest de juiste vluchten heb je een zodanige stop in istanbul dat je daar een nacht kan blijven, en ook daar eens rond kan kijken.
    succes
     
    TXL-ler vindt dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat met een intra - europe award de vraag is, is hoeveel rendement je haalt uit je miles.

    Een enkeltje DME - AMS kost bijvoorbeeld $ 44,00 aan tax en 12.500 miles. De vlucht zou normaal gesproken 267,00 kosten en je hebt dus ca. 223,00 profijt van 12.500 miles. Dit is 1.8 cpm en is nog ruim gerekend omdat een (revenue) enkeltje relatief duur is.

    Je bent 8/K miles verwijderd van een business class ticket. Je kunt daarmee toch wat meer waarde uit je miles halen. Bijvoorbeeld DME - LHR - AMS, dan vlieg je tenminste ook een echte business class stoel tussen DME - LHR. Of het lukt weet ik niet, maar via het call center zou je zelfs kunnen proberen DME - LHR - MAD - FRA te boeken. Dan kun je wat lange layovers inbouwen voor een korte citytrip en business class op drie widebody's inbouwen

    Persoonlijk zou ik dus proberen om nog wat extra AA miles bij elkaar te sprokkelen. Bijvoorbeeld met wat hotelnachten / autohuur etc.

    Maar als je tevreden bent met een leuke trip in Economy dan is daar niets mis mee. De vluchten bij BA en Finnair kun je op Aa.com boeken. Soms is dit wat gepruts.

    Via BA.com kun je ook vrij gemakkelijk beschikbaarheid van diverse Oneworld partners vinden. Mocht je deze niet op Aa.com kunnen vinden dan kun je ze telefonisch boeken.

    Om inspiratie op te doen voor een route kun je gemakkelijk Google Flights gebruiken. Klik "rechtstreeks" aan en selecteer "Oneworld". Dan kun je routes zoeken zodat je een route van punt naar punt in elkaar kunt zetten. In principe moet je de meest rechtstreekse route kiezen, mits beschikbaarheid.

    Ik hoop dat je op basis hiervan een stap vooruit bent. Mocht je nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om ze hier te stellen!
     
    TXL-ler, Fripsmaster en Lionell vinden dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Eco binnen Europa is vaak geen goede redemption, tenzij de betaalde tarieven erg hoog zijn of je slim gebruik maakt van een distance-based award. Houd er ook rekening mee als je een enkele reis award boekt, de betaalde terugweg enkele reis best prijzig kan zijn.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Blade23

    Blade23 Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Hoi allen,

    Weet iemand misschien een leuke vlucht met 10.500 united MileagePlus Miles? Kan deze miles ook besteden bij Brussels airlines?
     

Deel Deze Pagina