Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Voor februari wil ik een award ticket boeken met mijn Iberia Plus miles. Door de veranderingen in het Iberia Plus programma van een tijdje geleden kun je vanuit Madrid vrij voordelig in Business Class naar (Latijns)-Amerika vliegen. Zie ook dit artikel: http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/01/29/iberias-devalued-avios-program-bright-spot/. Ik wil mijn reis graag starten vanuit Madrid om zo voor slechts 42.500 + ongeveer € 100,- aan belastingen naar een bestemming in Latijns-Amerika te vliegen, bij voorkeur Lima. Ik weet dat Iberia de Business class in de vliegtuigen aan het vernieuwen is en ik zou graag de nieuwe Business class willen vliegen. Weet iemand op welke routes Iberia deze gerenoveerde toestellen inzet of waar ik deze info kan vinden?
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Egyptair is een totale ramp als het aankomt op redemption, je krijgt zero medewerking van de kantoren uit AMS, BRU en Cairo... Uiteindelijk komt het zelfs zo ver dat mensen van de klantendienst uit KUL zich excuseren voor het gedrag van Europees personeel... Is dat geen schande? Totaal niet willen meewerken bij het boeken van award tickets, er is beschikbaarheid en zij blijven beweren van niet... Voorlopig via de foon een dikke F.Y. gegeven maar we geven het nog niet op.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Frustrerend! Kun je hun dan niet omzeilen door via een andere ST member te boeken?
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nope alle Star Alliance award tickets of upgrades moeten via Cairo gaan... fijn als je 202k aan miles hebt.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weet iemand hoe je redelijk eenvoudig Qatar (A380 F) beschikbaarheid kunt checken? Op BA.Com blijkt dit erg lastig...
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zojuist zat ik weer eens te kijken voor een FB award vlucht van LAX naar PPT. Zover ik mij kan herinneren waren de taken altijd rond de 80 euro in econ maar nu zijn ze minimaal 230 euro. Iemand enig idee of dit tijdelijk is?
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Momenteel zit ik even te kijken om mijn AA te burnen en de route MAD-IXZ onderzocht. De meest plezierige route in first/business die ik kon vinden is:
    mad-lhr-doh-auh-bom-maa-ixz
    Heeft iemand een suggestie hoe deze te verbeteren is?
     
    Basjep vindt dit leuk.
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hopelijk de juiste topic maar ik heb wat hulp nodig met een multi city reis die ik moet doen met werk voor komende week.

    Ongeveer de volgende volgorde:
    02/12 AMS - IST
    05/12 IST - AUH
    10/12 AUH - AMS

    Maar ik kon nergens fatsoenlijke tickets vinden (zonder overdreven overstaptijden).
    Met KLM gebeld en die zeiden dat het 2600euro ongeveer was als ik het in een combinatie kocht en 1650euro als ik ze los gekocht. Als ik AMS - IST retour en AUH - AMS retour boek voor deze 2 trips kom ik samen uit op 750euro ongeveer. Ik kan mijn baas er niet al te makkelijk de meerwaarde van overtuigen om direct te vliegen als mijn reistijd ook als werktijd telt.

    De vraag dus: Wat doe ik fout? Geprobeerd via de ITA matrix, Kayak, KLM site etc.
    En natuurlijk --> Voorkeur voor Skyteam
     
  9. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Andere baas zoeken. Met alle respect, vliegtijd niet als werktijd meetellen, hoeft mijn baas niet mee aan te komen. Ik reis meer dan dat ik op kantoor zit dat komt omdat het bedrijf dat zo graag wil. (Ik ook natuurlijk maar dat hoeven ze niet te weten)
     
    FlyRicky en MartinR vinden dit leuk.
  10. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Wes,

    Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Reistijd telt wel mee als werktijd. Dus 2x retourvliegen is gewoon werktijd, maar ik vlieg liever zelf niet op en neer. En paar dagen rondkijken in Abu Dhabi kan ook niet slecht zijn denk ik
     
  11. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Aha, ik snap m. Ik zou als baas in dat geval ook niet akkoord gaan. Hij betaalt dan waarschijnlijk ook nog je hotelovernachtingingen?
     
  12. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Precies! Dus in principe zou het een nacht extra zijn, wat opzich geen probleem is. En een iets duurdere ticket ook niet, maar meer dan dubbel kom ik niet mee weg.
     
  13. ik zou graag in maart voor 2 weken naar Jakarta willen boeken.
    Heb 40000 skywards miles
    Misschien heen business en terug economy flex zodat ik alsnog kan upgraden?
    thnx
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Graag jullie mening c.q. advies. Business/First Class: Qatar of Etihad, en waarom? Kom er niet uit ;-)

    Bedankt alvast!
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk dat het hier sterk afhangt van je eigen voorkeur. Het zal denk ik wikken en wegen zijn tussen de verschillende vliegtuigen/producten. Zo zal de keuze tussen QR C in de 787 en EY C in de A380 een lastige keuze zijn, dat zijn allebei zeer goede producten. Daarentegen is het wel zo dat wanneer je de 'normale' Etihad Pearl business tegenover de QR C in de 787 zet, de keuze voor mij gemakkelijk zou vallen op QR.
    Hetzelfde geldt denk ik voor First, alleen is daar het verschil wat anders in mijn ogen, vanwege de verschillende soorten cabins. Zo is de QR F in de A380 een stuk nieuwer dan de 'normale' First class van EY, maar dit zijn wel suites. Het is dus maar waar je voorkeur ligt denk ik!
    EY F in de A380 en QR F non A380 is denk ik dan weer een gemakkelijke keuze, als je het mij vraagt!
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanks @BWempe. Ik vlieg vanaf Abu Dhabi reeds F met de A380 van Etihad, maar heen zit ik nog te dubben. Als ik een F ticket wil, moet ik in ieder geval een paar miles kopen. Terwijl ik ook met de A350 van QR kan vliegen in J. Lastig ;-)
     
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    In dat geval, is het dan niet een leuke optie om via LHR te routen, zodat je EY Business Studio kan vliegen? Ik ben momenteel in Singapore en sprak vandaag iemand die op zakentrip was geweest naar JFK, via AUH in EY C. Niets anders dan positieve verhalen. "Overtreft met gemak de meeste first class experiences" - aldus de persoon in kwestie;)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx beide! Ik ga aan de hand van jullie input mijn trip verder in elkaar knoeien.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  19. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Voor een trip eind april ben ik op zoek naar een directe vlucht van Tokyo (NRT / HND) naar Chengdu (CTU). Air China vliegt voor EUR 295, maar aangezien ze Star Alliance member zijn vroeg ik mij af of ik niet beter miles in kan zetten.

    Als ik de Miles & More informatie goed begrijp moet dit voor 15k miles excl. tax te regelen zijn. Aangezien ik (nog) geen Miles & More member ben, zou iemand met een Miles & More membership dit wellicht kunnen verifiëren?

    Leg: NRT - CTU (non-stop)
    Carrier: Air China (CA)
    Dates: Fri Apr 22 of Sat Apr 23

    Alvast dank!
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Maar, hoe ga je dat dan boeken, als je nu nog geen account hebt? Of wil je de miles kopen ofzo?
     

Deel Deze Pagina