Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

1. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    313
    Trofeepunten:
    63
    Heb je platinum status bij Flying blue? Dan zou je in die periode ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld first class naar Singapore (met AF). Die zijn op piek dagen soms goedkoper dan business class (maar nog altijd 215000+ miles).
    Award tickets kun je annuleren (soms zelfs tot aan de vlucht) voor, uit mijn hoofd €70 maar als je platinum bent is dat gratis. Je kunt dan nu al een ticket boeken en als er dan iets beters komt (wanneer er meer award tickets beschikbaar zijn) cancel je ze en boek je de betere optie.

Je zou ook langere stops in kunnen bouwen zodat je kunt spelen met de data waneer je vliegt.

2. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    43
    Yep, platinum bij FlyingBlue. Als ik vluchten kies en kijk wat de voorwaarden zijn staat er dat annuleren mogelijk is tegen een bedrag van inderdaad €70, zou ik je mogen vragen waar ik kan vinden dat het gratis zou zijn? Dank voor de tip van first, ga ik eens naar kijken! Wat betreft de stops: ook naar gekeken, maar ook hier telkens doorgestuurd naar vluchten van Vietnam Airlines/Malaysia Airlines of Garuda. De voorkeur van ons zou echter uitgaan naar Qantas/Korean Air, ben er alleen bang voor dat deze op de korte termijn niet beschikbaar komen, dus zou de optie van gratis annuleren wel top zijn als dit daadwerkelijk kan!

In ieder geval al enorm bedankt voor het meedenken! :)

3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.236
    Trofeepunten:
    223
    Zat gelijk even te kijken voor SIN maar kan geen La Premiere kiezen...
    Doe ik iets verkeerd?

4. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    313
    Trofeepunten:
    63
    https://www.flyingblue.com/en/programme/more-info/tier-benefits
    Bij 'waived service fees':
    No offline booking fee will be charged for Ultimate members booking tickets for themselves. Platinum and Ultimate members can make changes and/or refunds to reward bookings without additional charges, using Miles from their own account.

Zelf al meerdere keren gebruikt en nooit betaald.

Dit kan alleen via de Air France website. KLM biedt geen first class aan, ook niet op AF vluchten.

PieterMaurits vindt dit leuk.
  5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.236
    Trofeepunten:
    223
    Oké,
    Volgens mij dacht ik dat zelf ook al en probeerde het via AF.be.
    Ga het morgen nog eens proberen!

6. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    43
    Dan nog een andere vraag aangezien ik er via Flyertalk niet echt duidelijkheid over krijg:

Een Qantas vlucht boeken via Flying Blue in economy (dit is de enige reisklasse beschikbaar) van Singapore richting Sydney. Is het op zo'n soort award ticket mogelijk om je via Qantas met cash te upgraden naar business? Valt mij verder ook wel op dat die nieuwe samenwerking met Qantas waardoor first class beschikbaar zou moeten zijn nog niet werkt, of ligt dit aan mij dat ik ze niet zie als platinum?

Verder is het vluchtaanbod vanuit Flying Blue zo wispelturig als het maar zijn kan, elke dag worden er andere vluchtcombinaties aangeboden en zijn degene van de dag ervoor niet meer te vinden.

Laatst bewerkt: 10 feb 2026

Deel Deze Pagina