Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Heeft iemand tips om op 5/6/7 of 8 juli 2018 vanuit Azie naar OPO te vliegen? Ik ben al uren aan het zoeken en ik vind qua KLM gewoon niet de juiste deal. Er is wel genoeg aanbod maar..

    8 juli 2018 BKK - AMS - OPO
    - De vlucht vanuit BKK heeft slechte bezetting en op 8 juli heb ik eigenlijk 1 overstay day qua visa.
    8 juli 2018 BKK - PVG - AMS - OPO (Dreamliner) (shanghai airlines vlucht)
    - 1 overstay day qua visa.
    6 juli 2018 NRT - PVG - AMS - OPO (Dreamliner) (+ delta vlucht)
    - Dit lijkt de leukste qua itinerary maar CNX-NRT is een AirAsia dealtje met 6 uren stop in DMK.
    9 juli 2018 TPE - AMS - OPO (777) + directe vlucht CNX - TPE (eva air)
    - Kan, maar CNX - TPE kost € 300 euro.

    HKG valt af, minimaal 300k/400k punten. Voorkeur Dreamliner of 747 :)

    Iemand nog andere opties/suggesties?
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    PEK-BCN misschien? Vanaf BCN naar OPO zal niet ingewikkeld zijn. Heb je toevallig geen Iberia deals gekocht afgelopen weekend :p

    F86F96FE-75EA-48F8-A71D-1837424A93CE.jpeg
     
    lloydje33 en Didier13 vinden dit leuk.
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Toch maar geen award geboekt?
     
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Aah sorry :) Jawel... De voorkeur ging uit naar de "NRT - PVG - AMS - OPO (Dreamliner + BC delta)" vlucht. Na een telefoontje met de FB klantenservice bleek er echter geen BC beschikbaarheid meer te zijn op het segment PVG - AMS. Deze optie viel dus af.

    Enkele uren later nog even zien en ineens was de eerste optie "BKK - AMS - OPO" nu ook beschikbaar een dag eerder, op 7 juli. Dus binnen het visum en geen extra 'gedoe' om te positioneren richting NRT. Die dus maar gedaan. Helaas niet de beste inzet qua miles (100k) en geen Dreamliner :) Maar ach, het is en blijft een luxeprobleem ;)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. malmostoso

    malmostoso Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Veel te laat, maar je kan beschikbaarheid checken via de UA/AC/NH websites (UA is makkeliker), of met award nexus.

    Als een verbinding beschikbaar is op 2 websites dan het is 99% zeker dat lifemiles het ook boeken kan.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik moet waaraschijnlijk op vrijdag 26 oktober van AMS naar SFO met ST. Eco ticket V fare. Nou zie ik dat er twee KL vluchten zijn:
    KL605 met een 747
    KL607 met een Dreamliner
    Qua tijden maakt het mij niet uit, kan iemand mij vertellen op welke vlucht ik de meeste kans maak om met miles een upgrade naar BC te bemachtigen. En wat zou ik ongeveer kunnen verwachten kwijt te zijn aan deze upgrade (miles en belastingen)?

    Ik ben FB plat dus als het goed is kan ik wel gewoon een EC stoel selecteren dat is al prettig natuurlijk voor een vlucht van bijna 11 uur.

    Hartelijk dank voor de hulp!
     
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Upgraden op beide vluchten is een kleine kans. Ik heb geen expertflyer maar je kan alvast KLM bellen en kijken naar beschikbaarheid.

    Een upgrade bij check-in zou waarschijnlijk ongeveer 1100€ kosten of 400€ en 70k aan punten, denk aan die richting (dit waren de prijzen van SFO naar CDG iig, en toen was er geen beschikbaarheid.

    De 74 heeft fijne eco comfort stoelen als je op de rand zit want daar is nog veel ruimte voor overige spullen. De 78 heeft fijnere stoelen denk ik en betere tv enzo. Aan jouw de keus, maar hopen op upgrade is een beetje valse hoop denk ik.
     
    JustinCase, lloydje33 en Wilcoleone vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hier de loads van EF:

    KL605 (747) J7 C7 D4 I1 Z0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9Q9 T9 E0 N9 R9 V9
    KL607 (787) J1 C1 D0 I0 Z0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9Q9 T9 E0 N9 R9 V9

    Mocht je een upgrade willen scoren, zou ik voor de 747 gaan, de 787 heeft nog 1 J stoel beschikbaar.
     
  9. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Hartelijk dank voor het checken!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Maakt het qua upgradability eigenlijk nog uit of de vlucht op een KL of DL boek? Voor de puntjes weet ik dat het verschil maakt.
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    met
    nog 1 stoel op de 607, en 7 op de 605 geef ik je extreem weinig kans dat er nog plek zal zijn op je vertrekdatum, die nog meer dan een maand in de toekomst ligt. Als er al een stoeltje over is moet je erop rekenen dat deze ergens in de range van 80-120K miles zal zijn last minute.
     
    Ready2Board, Godenzoon14 en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Het volgende probleem mensen : ( ik heb er al een hele zaterdagavond aan besteed )

    heen 19 juli 17.30 uur AMS-TLV met Alitalia voor 14.500 miles en E44 bijbetalen
    terug 5 augustus 4.20 uur AMM-AMS met Alitalia 24.000 miles en E 102 bijbetalen

    In de boeking tools van zowel AF als KLM kan ik alleen bovenstaande enkeltjes boeken ? Zodra ik een retour wil boeken verdwijnen alle Alitalia vluchten uit de booking tool ?
    Rechtstreeks bij Alitalia boeken gaat niet, ik zie mijn FB miles daar niet verschijnen, kost trouwens meer miles ook.

    Iemand nog tips/tricks ? :)
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ja, gewoon als 2 enkeltjes boeken..
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Enige is dat als je annuleert je 2x de 45,- annuleringskosten betaald.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  15. Tristan88

    Tristan88 Blue Tier

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb zojuist 2 WBC tickets AMS Curacao geboekt (huwelijksreis) en aangezien ik achterlijk veel vlieg, heb ik nog aardig wat punten over.
    Nu wil ik die punten een keer goed uitgeven, vroeg me daarom af of La Première echt de moeite waard is om eens mee te maken? En weke route zouden jullie dan kiezen?

    Doe het vooral voor de lol, zo vlieg ik omdat ik dat leuk vind op mijn verjaardag, ga ik oud en nieuw in de lucht vieren, keren we op 7 oktober terug van onze huwelijksreis om KLM’s 100e verjaardag aan boord mee te maken etc. Wil de punten dus echt op een leuke manier uitgeven bij KLM of AF. (Met name KLM fan, helaas hebben die geen 1st class..)

    Thanks alvast voor tips of alternatieve ideeen
     
    lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  16. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Helaas nog nooit zelf mee mogen maken, maar ik zou in elk geval zoeken naar een reis met genoeg tijd tijdens een overstap in Parijs om van de La premiere lounge te genieten. Ten tweede zoek een route met de nieuwe inrichting, een B777 met 4 La Premiere stoelen, en niet een A380 met oude inrichting. De nieuwe ziet er fantastisch uit.
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als het niet teveel pijn doet qua punten dat is dat zeker een aanrader. Heb AF La Première nog nooit mogen ervaren, maar persoonlijk vind ik het verschil tussen Business en First aanzienlijk. Dat heb je niet allemaal nodig en daarom is er wat minder vraag naar, maar het is beslist een andere ervaring.

    Als ik soms de aantallen miles zie die mensen betalen voor upgrades van Y naar J dan is La Première nog niet eens zo gek.

    Als je het doet zou ik zeker voor een ruime connectie (niet overnight) kiezen zodat je de grondservice ook lekker mee kunt pakken. Mooiste zou natuurlijk twee longhaul vluchten zijn (CDG-SIN bijvoorbeeld), maar een connectie van euro J naar F is ook prima.

    Tot slot denk ik dat een lange dagvlucht meer de moeite waard zal zijn dan een korte nachtvlucht (zoals JFK-CDG bijvoorbeeld).
     
    lloydje33, Tim82 en Tristan88 vinden dit leuk.
  18. Tristan88

    Tristan88 Blue Tier

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Ik vlieg meestal EC dus een upgrade vanaf business zit er niet in.. betaal gewoon de volle 200.000 voor een Reward ticket, dat doet zeker ook wel een beetje zeer haha.

    Thanks voor de tips!
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  19. Tristan88

    Tristan88 Blue Tier

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Deze begrijp ik even niet, sorry.. dit is toch een (directe) nachtvlucht zonder stopover? Of doel je op een retour?

    Thanks!
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Sorry hier mist een stukje. LAX-CDG-SIN :). Is volgens mij 350/K.

    Maar als je bijvoorbeeld AMS-CDG-XXX boekt heb je in AMS ook de VIP terminal.
     
    lloydje33 en Tristan88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina