Master Thread: Stel hier al je vragen ivm hulp met boeken van Award Tickets

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 7 sep 2015.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat denken jullie: zou het lukken een enkeltje business class bkk-icn-hkg met Korean te boeken met FB als intra asia award (25/K FB miles)?
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Wat is de makkelijkste manier om SQ award beschikbaarheid te checken? Er is een vlucht vanuit JFK naar FRA op een A380, vertrekt om 20.15 's avonds. Ik ben op zoek naar een award op 11 of 12 december in biz.
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks voor het snelle antwoord! Weet ik genoeg :)
     
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Welke fare class moet er beschikbaar zijn voor een Alaska award binnen de VS voor een Flying Blue award ticket? Kun je daarnaast een intra VS award ticket laten routen via Mexico (met aeromexico)?
     
  5. SPAIN01

    SPAIN01 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik spaar al meer dan 20 jaar FB miles en heb er nu eindelijk genoeg om met mijn echtgenote een mooie reis te maken. We willen in juli 2018 naar Fiji en naar Frans Polinesie. Op de Flying Blue Calculator zie ik dat ik kan vliegen naar Papeete via Fiji voor 40.000 miles (enkele reis). Begrijp ik goed dat je dan een stop over mag maken op Fiji en dan daarna door mag vliegen, of heb ik dit helemaal verkeerd?
    Dit is voor mij de eerste keer dat ik een miles gebruik, dus ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Heeft er misschien nog iemand goede tips?
    Alvast bedankt.
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Dit artikel zegt helaas iets anders....

    https://insideflyer.nl/flying-blue-schrapt-stopover-mogelijkheid-op-award-tickets/
     
  7. SPAIN01

    SPAIN01 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank je wel Michael. Jammer dat FB een stop over van een paar dagen niet toe staat.
    Nog een vraag. Mag je wel zelf je route kiezen, of wordt dit ook door Air France of KLM bestemd? We willen van Europa naar Fiji vliegen. Alvast bedankt.
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Bij de boekingen die ik heb gemaakt werden er verschillende routes aangeboden via de site. vandaag ga ik van Amsterdam naar Alicante via mijn punten (rechtstreeks) maar er waren zelfs routes naar Alicante via moskou met Aeroflot en Boekarest met Tarom. Ze waren zelfs goedkoper in punten dan rechtstreeks, maar met zo'n omweg vind ik het een beetje gortig. Dus als je een beetje proefboekingen maakt zie je zelf verschillende opties verschijnen.
     
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    De beste manier, in mijn beleving, is om te bepalen welke route je wil vliegen, vervolgens te kijken of er award beschikbaarheid is op de individuele segmenten en deze vervolgens telefonisch te boeken als dat zo is.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2017
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Vraagje:
    stel ik boek met mijn SK Eurobonus een award ticket van ARN-HEL v.v. Om te positioneren vlieg ik met SK naar ARN. Kan ik deze boekingen in 1 boeking gooien?
     
  11. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Weet iemand hoe je eenvoudig alle award tickets in kaart kan brengen met TPE (Taiwan) als startpunt?
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat ik wel handig vind, is Google Flights. Je klikt op "enkele reis", vertrek "TPE", vervolgens "rechtstreeks" en je gewenste alliantie. Daarna de kaart er bij pakken en je ziet welke vluchten vanaf TPE gevlogen worden. Natuurlijk weet je dan nog niet of er beschikbaarheid is, maar met Expertflyer kom je een heel eind. Mocht je dit niet hebben, stuur even een PM met je gewenste datum dan kijk ik voor je.
     
    Daan3, flykoen en Carel1 vinden dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  14. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Goede tip @jongesander :) Ik ga er even mee stoeien.. Thanks
     
    jongesander vindt dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weet iemand welk ff programma goedkope intra Afrika awards heeft? Ik neem aan een *a programma, maar weet zo niet welke een gunstige tabel heeft.
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    FB met KQ is wat mij betreft een van de betere.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dank je. Ja 17,5/K is inderdaad wel schappelijk (zeker in vergelijking met revenue tickets).
     
  18. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Intra-afrika tickets zijn een farce. Wat zoek je precies?
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou ben nog wat aan het zoeken. Overweeg een trip naar Afrika in september. Aangezien de 747 van KL er uit gaat, zou ik graag naar NBO vliegen. Leek me wel aardig om dan gelijk die omgeving te bekijken en dan door te vliegen naar CPT. Zie hier het nadeel van FB's laatste devaluatie, het schrappen van de stopover mogelijkheid.

    Is allemaal niet heel concreet dus, maar het viel me gelijk op dat die tickets vrij duur zijn. Thanks voor zover!
     
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vanuit NBO heb je nog geluk. Dat is de LCCC hub in africa. Fastjet is van dezelfde eigenaar als Easyjet en bied een vergelijkbaar product. Heb je de AV award chart update al gezien? Hierin is afrika opgedeelt in drie zones.
     

Deel Deze Pagina