Marriott Bonvoy (SPG/Rewards) (Westin, Marriott, W Hotels, Sheraton)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 24 jul 2014.

  1. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou voor de 2 extra nachten gaan om platinum te behalen.
    -Meer upgrades
    -Late check out 4pm
    -Lounge access
    -En 50% extra punten ivm 25% (gold)

    Met name Lounge access & late check out vindt ik fijn (ook als zakelijke reiziger) en als zakelijke reiziger zijn ook de extra punten mooi meegenomen (wat je weer privé? Kan gebruiken).

    Lounge access is natuurlijk wel afhankelijk van de brand (eg Moxy heeft geen lounge, Marriott wel) en de regio.
     
    jphorn en Ready2Board vinden dit leuk.
  2. Slice

    Slice Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Zat te denken, kun je dan ook mobile checkin en uit doen? Scheelt me ritje naar hotel toe…. Nachten zou ik denk ik niet gebruiken.
     
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik betwijfel het. Je kunt het hotel ook bellen en voorleggen.
     
  4. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik begrijp dat Marriott de status van 2021 verlengt naar 2023. Afgelopen jaar 98 nachten opgebouwd (dat is inclusief 35 gratis nachten van Marriott) en sta nu op 53 nachten in 2022. Ik begrijp niet helemaal de logica. En is zonder extra nachten mijn titanium status voor 2023 veilig?

    Iemand een idee hoe de verlening van Marriott status werkt?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    IT foutje. Wordt binnen een paar dagen meestal opgelost. Marriott reset normaal gesproken je qualifying nights naar 0 op 1 januari.
     
  6. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Idd. Bij mij is die weer naar 0 gezet.
    ik geloof dat we dit jaar ook weer een head start krijgen (voor titanium was het geloof ik 38 nachten).
     
  7. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Inmiddels terug naar 0, maar zie nog veel foutjes in het profiel. Ik wacht wel even af.
     
  8. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dat zou wel mooi zijn!
     
  9. flying2much

    flying2much Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    titanium lid hier. Ik ben benieuwd of ze dit jaar ook de "Head Start" gaan geven
     
  10. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Zou fijn zijn. Ik heb overigens nergens gelezen dat ze dit doen behalve dat je status behoudt.
     
  11. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad geen head start… Nu wel een promo met 1.000 bonuspunten per nacht en dubbele elite nights.
     
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Is dit ook geldig als je via Marriott een appartement boekt?
     
  13. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik geloof het niet, helaas..
     
  14. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Als je tussen vandaag en 11 februari boekt ontvang je 4x punten. Kijk wel even goed naar de voorwaarden want er zitten wel een paar restricties aan.
     
    EvdP en jphorn vinden dit leuk.
  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Sharing is caring

    Weet niet of er een dedicated topic is voor Hotel discount codes maar de volgende Marriott codes gebruiken wij soms:

    XML: Wel even kijken of jouw bedrijf er tussenstaat in de lijst.
    LTS: Long Term Stay, vanaf 3 nachten interessant.
    Z31: Airline Leisure Rate - geldt alleen voor medewerkers van airlines!!
    ZJ5: Family Getaway Package 2e kamer 50% korting
     
    Godenzoon14, budjepaul en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Onlangs verbleef ik in The Dominican, Brussel, een Design Hotel en had geboekt via de website van Design Hotels. Ondanks dat Marriott eigenaar is van Design hotels, doen niet alle hotels mee met het Marriott programma (kan je speciaal op filteren). Ik heb al een aantal andere keren overnacht bij andere design hotels (Dijon, beide Sir hotels in Amsterdam).
    Nu vroeg ik me af wat jullie ervaring is met betrekking tot de platinum benefits (je krijgt bij design hotels geen ontbijt, maar wel een kamer upgrade en indien beschikbaar late checkout).
    Terugkomend bij The Dominican: bij de check in begon de receptionist dat we via een third party site hadden geboekt, wat niet klopte want het was via Design hotels zelf. Daarna zei hij dat hier geen benefits gelden. Dit klopt niet zoals beschreven in de voorwaarden van Marriott. Het moet echter wel geboekt zijn via een officiële site (direct bij Design hotels lijkt me officieel genoeg).

    Verder vind ik het sowieso tegenvallen bij Marriott hoe vaak je (zonder te vragen) de upgrade krijgt die past bij je membership.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Marriott is geen eigenaar van Design Hotels. (update 18apr: Marriott is grootaandeelhouder in Design Hotels, dus de marketingorganisatie waar individuele hotels onder kunnen labelen) Er zijn individuele Design Hotels die meedoen aan het Bonvoy programma en die hebben beperkte deelname. Dus geen gegarandeerde late check-out of upgrades.

    Qua voordelen krijg je alleen punten. De rest is allemaal ter beoordeling aan het hotel.

    De receptionist had gelijk. Voor Bonvoy-voordelen moet je via Marriott boeken en Design Hotels vallen niet onder Marriott. Zelfs direct boeken bij het hotel valt onder externe boekingen, zie ook https://design-hotels.marriott.com/member-benefits/faq/.
    How can I book a Partner Stay at a Design Hotels™ member hotel that is a Marriott Bonvoy Partner Hotel?
    You can only book a Partner Stay at a Design Hotels™ member hotel that is a Marriott Bonvoy Partner Hotel through an official Marriott reservation channel.
    Can I earn elite night credits for stays booked through my corporate booking tool, or when booking directly with the property at Design Hotels™ member hotels?
    No. Only Partner Stays at Design Hotels™ member hotels that are Marriott Bonvoy Partner Hotels booked through an official Marriott reservation channel are eligible for elite night credits and benefits.


    In mijn ervaring (titanium) hangt het enorm van de locatie af. Suites kun je proberen te krijgen met suite night awards. En hoe lager de kamercategorie die je boekt, hoe verder je weg zit van een serieuze upgrade. Ik had laatst de goedkoopste kamer in een Marriott geboekt en dat was een interior view. Dan is twee categorieën upgrade al een kamer aan de voorzijde (eerste upgrade) op een hoge verdieping (tweede upgrade).

    Als je echte voordelen wil, kun je beter wegblijven bij Design Hotels. Ik heb goede ervaringen gehad bij:
    • Klaus K Helsinki (alweer weg bij Bonvoy)
    • The Cambrian Adelboden (prachtig in de winter)
    • Huus Hotel Gstaad (ook alweer weg bij Bonvoy)
    • Mainport Rotterdam
    • Memmo Lissabon
    • Proverbs Taipei
    • 11 Howard New York
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2022
  18. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal mee eens.
    Vorige maand ook bij Dominican verbleven en alleen een minimale upgrade ontvangen (+punten). Daarentegen was het verblijf wel goed!

    Het verschilt per design hotel en bij Mainport Rotterdam voorheen regelmatig een upgrade gekregen naar de kamer met jacuzzi, sauna etc.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    In Europa maar vooral in Amerika zijn de upgrades schaars(er). Midden-Oosten en Azie zijn ze weer zeer ruimhartig. Ik slaap liever bij Hyatt maar die hotels zitten vaak niet op plaatsen waar ik een hotel nodig heb dus ben overgestapt naar Marriott. Marriott is een goede 2e samen met Hilton. Maar je moet wel goed opletten welke hotels je boekt idd, sommige hotels bieden nauwelijks of geen voordelen. Ik heb deze "cheat sheet" altijd op mijn telefoon staan om te kijken welke voordelen ik tijdens een overnachting wel/niet kan verwachten.

    Sliep vorige week bij Edition London, geboekt via Marriott.com. Dit waren dure nachten, maar feitelijk geen enkel voordeel (geen noemenswaardige upgrade, geen gratis ontbijt etc). Wist ik ook vooraf, Had het hotel alleen gekozen voor de locatie.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Jack of all trades vindt dit leuk.
  20. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Mee eens dat je ze beter kan mijden als je extra voordelen wilt, desalniettemin zijn het (vaak) wel erg leuke en mooie boutique hotels.
    Vond nog dit over het eigenaarschap van design hotels link
     

Deel Deze Pagina