Marriott Bonvoy (SPG/Rewards) (Westin, Marriott, W Hotels, Sheraton)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 24 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Het is erg stil aan de zijde van Bonvoy.. had ergens wel weer een promootje verwacht.

    Zeker gezien het absurd hoge aantal hotels -meer dan 1600- dat volgende maand een categorie omhooggaat, hetgeen zelfs in emails van Marriott nu wordt aangekondigd. Natuurlijk een devaluatie van heb ik jou daar, want een categorie omhoog betekent al snel 10.000+ extra punten per nacht om er te mogen knorren.

    upload_2020-2-14_14-6-56.png

    Iets meer info bij TPG.
     
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Zag het op de frontpage op IF. Inderdaad een forse devaluatie, vooraal in Europa gaan er veel categorie 1 hotels naar categorie 2 of van categorie 2 naar categorie 3. Van 1 naar 2 betekent gewoon dubbel zoveel punten en van 2 naar 3 is 50% meer punten....
     
  3. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ja inderdaad. Heb nu nog wel een promotie lopen tot 29-2 met dubbele punten in het weekend.
     
  4. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Er lopen nog promoties tot 31 maart. Waaronder 6k miles extra bij elke twee betaalde boekingen.
     
  5. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Nieuwe promotie tot mid Jun. Weer 2000 bonuspunten per Stay. ..
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    And gone are the ambassadors.. Althans, tijdelijk vervangen door ondersteuning vanuit HQ.
     
  7. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    en de status bij Marriott is ook verlengd tm Feb 2022. 268E7FC5-608F-4754-AC8F-3F6E0A060F16.png
     
  8. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Heel attent van Bonvoy om de Elite Status met bijna twee jaar te verlengen.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    De status die je nu hebt, is geldig tot maart 2021 en dat wordt maart 2022.. toch?
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Correct. De werkelijk verlenging is namelijk 12 maanden.
     
    EvdP vindt dit leuk.
  11. Jos86

    Jos86 Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Iemand die al ervaring heeft met cancellenation en geld teruggave bij Marriot? Ik heb een non refundable reservering staan in juni en vroeg me af of gewoon cancellen in de mobile client voldoende is, of dat ik nog speciaal een bepaald nummer moet bellen of niet.
     
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb gebeld voor een cancellation, maar volgens mij is dat verder niet nodig en kan het ook gewoon via de app.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Zo zou het wel moeten werken. In de praktijk heb ik twee varianten ontdekt na annulering van prepaid boekingen in de app. In alle gevallen ontvang je een bevestigingsmail met annuleringsnummer (bewaren) en bij hotels waar ik geen andere boekingen had, is het geld teruggestort. Duurde wel een paar weken. Bij hotels waar ik nog andere reserveringen had, is het al afgeschreven bedrag als credit aan de nieuwe boeking toegevoegd.
     
  14. Jos86

    Jos86 Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Inmiddels maar even gebeld met Marriott. Duurt tot 90 dagen volgens de dame aan de telefoon voordat ik het op m'n creditcard zie. Afwachten dus. Nu zit ik alleen nog met 2 Accorr reserveringen van congressen in juni. Hopen dat die de voorwaarden bijtrekken een dezer dagen.
     
  15. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Ben inderdaad benieuwd. Ik heb iets vergelijkbaar met Hyatt in Tashkent (Uzbekistan). Eerst werd 14 dagen gezegd, toen 14 werkdagen, daarna nog een paar dagen en nu ongeveer 4 weken. Als ik jou 90 dagen lees, dan mag ik nog "van geluk" spreken (als het bedrag ook werkelijk op mijn creditcard teruggestort wordt in die periode (is toch 600 euro...))
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    TPG kwam met positief nieuws (bevestigd op FT) zojuist:

    • Voor award boekingen tot 30 juni (reizen t/m 31 juli 2021) kun je boeken voor de 'off peak rate' i.p.v. het geldende aantal punten, voor veel hotels, en geen enkel hotel zal de 'high peak rate' in rekening brengen.
    • Iedereen die in 2019 status behaald heeft, krijgt 50% van de benodigde nachten voor diezelfde status dit jaar in zijn account bijgeschreven.
    Je krijgt als gold member 13 nachten bijgeschreven dit jaar / platinum 25 / titanium 38. Uiteraard werden alle statussen al graties verlengd tot 2022, maar als je op weg was naar een hogere status, wordt dat nu iets realistischer. Nachten schijnen zelfs ook te tellen voor lifetime status.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2020
    EvdP en MVA20 vinden dit leuk.
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Positief nieuws. Kleine correctie: het geldt volgens het artikel op TPG voor de status die je in 2019 hebt behaald, niet de status die je in 2019 had. Als je in 2019 bijvoorbeeld gold was, maar niet opnieuw bent gekwalificeerd met 25 nachten, krijg je niets. Als je in 2019 tussen 10 en 24 nachten had gespaard, krijg je 5 nachten.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Thx voor de verduidelijking, dat bedoelde ik inderdaad: de in 2019 behaalde status (dus dat is de status die je nu hebt, op basis van het aantal nachten van 2019).

    Het is me niet helemaal duidelijk of dat ook geldt voor een gematchte status zoals de gold status via Amex, maar volgens mij wel.
     
  19. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Bevestigd door Marriott via mailing. Het gaat om de status die je in 2019 hebt behaald, dus eigenlijk je 2020 status. Dus niet de status die je in 2019 had door bijvoorbeeld in 2018 het minimum aantal nachten te hebben doorbroken. Ik denk niet dat gematchte status hieronder valt, Marriott noemt specifiek earned status.

    Nu met alle COVID ‘verlengingen’ heb ik achteraf wel spijt dat ik in de zomer van 2019 niet de Platinum challenge heb gedaan...
     
  20. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43

Deel Deze Pagina