Marriott Bonvoy (SPG/Rewards) (Westin, Marriott, W Hotels, Sheraton)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 24 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Op loyaltylobby stond daar een stukje over, is targeted met de verwachting dat komende tijd meer uitnodigingen verstuurd worden.
     
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Het lijkt mij een goed idee om meer te delen over de ambassadeur service gezien ik enkele ervaringen heb opgebouwd. Overal positief.

    In totaal heb ik 4x gebruik gemaakt van de service verspreidt over 38 nachten.
    - Last minute (ver over de incheck tijd) een hotel laten cancellen zonder extra kosten. - Sheraton in Dongguan was gecanceld
    - special suite upgrade werd gehonoreerd - verbleef in st regis shenzhen
    - In lounge eten met +3 gasten was geen probleem - verbleef in courtyard hotel shenzhen
    - restaurant reservering lukte vandaag (ook al zat het tjokvol). Dit is vergelijkbaar met de reguliere conciërge service van een goed hotel

    Hetgene dat amper werkt is de 24 uur check-in/out service. Gemiddeld gezien kan ik rond 6 uur avonds uitchecken. Dat is al lekker hoor, echter niet wanneer ik wil zoals het wordt gecommuniceerd. Het hangt heel erg af van het hotel. Verder mis is ik de pro actieve houding. Ik had verwacht dat ze bij elke boeking contact op zouden nemen, maar dat gebeurd niet.

    Overigens zijn mijn ervaringen voornamelijk in China. Ben benieuwd of iemand anders ervaringen heeft met de service in andere landen.
     
    Warren, FlyingFonz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Leuk om te horen! Er gaan veel geruchten online dat vanwege de vele kritieken op het nieuwe Bonvoy-programma, Marriott zijn Ambassador elites flink in het zonnetje zet. Foto's van presidential suites, duplex suites, flessen champagne die klaar staan etc. Allemaal sinds februari ongeveer.

    Maar niet voor mij, want ik ben geen Ambassador (wel 100+ nachten vorig jaar, maar bij lange na de minimum spend van 200 USD per nacht ex tax/fees niet gehaald), maar heb in China, Maleisie, Vietnam, Taiwan etc. wel vergelijkbare ervaringen gehad op basis van toen nog platinum status. Zonder suitenachten te verbruiken veel suites gehad, zeer vroeg inchecken of erg laat uitchecken geen probleem, prachtige lounges. Ik heb wel Your24 service, dus anytime in- en uitchecken, paar keer succes daarmee gehad maar meestal heb ik inchecken om 12.00u of 13.00u aangevraagd voor de VS - dat lukte altijd wel. In Sheraton Towers Singapore heb ik eens om 20.00u uitgecheckt (de KLM-vlucht terug vertrok na middernacht), dat was geen probleem. Dus nog volledig kunnen eten in de club lounge daar.

    Wellicht geeft dat wat vergelijking ten opzichte van Ambassador status.
     
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    In het algemeen krijg je als Marriott Platinum en hoger een uitstekende behandeling in Azië en het Midden-Oosten. En de lounges zijn er veel beter..

    In de VS valt het echter vies tegen. Afgelopen week 5 verschillende hotels gezien (JW, Marriott, Ac by Marriott en Sheraton). Nergens een upgrade. Overigens voor mij die week niet zo’n punt.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Welke upgrade preference hebben jullie in je profiel opgeslagen? Ik heb 'high floor' en die lukt meestal wel. Reis vaak alleen dus geniet meer van een mooi uitzicht dan van een grote suite.
     
  6. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Als ik op marriott.com kies voor Malta in augustus krijg ik steeds de melding: opening soon, July 2019.
    Zou de opening vertraagd zijn? Als je in juli open gaat zou je toch boekingen moeten kunnen maken voor augustus?
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag een verzoek ingediend voor Marriot Bonvoy Gold via RewardsPlus c.q. United Airlines. Ben erg benieuwd, heb eind deze maand wat nachten staan bij Marriot :).

    Heeft iemand enig idee hoe lang je Gold status geldig is als je hem via RewardsPlus hebt ontvangen?
     
    Warren vindt dit leuk.
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou nog héél even googelen want ze zijn echt goed te vinden, maar ik zet ze hier niet neer omdat bedrijven deze fora lurken en het als fraude gezien wordt.

    Houd er wel rekening mee dat er meer en meer gevallen opduiken waarin aan de balie gevraagd wordt om aan te tonen dat je bij het betreffende bedrijf werkt en als je dat niet kunt, wordt je reservering vaak wel gehonoreerd maar tegen het dan beschikbare reguliere tarief.
     
    Ambtenaruh en Thijsk vinden dit leuk.
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels prima korting gevonden, maar staat inderdaad bij bevesting; Corporate ID required.. ben benieuwd of ze daar echt moeilijk over gaan doen..:rolleyes:
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    N
    Nog een reden om een afgeschermd deel van het forum op te zetten :) dus niet enkel deals, maar ook dit soort codes
     
    Melchior vindt dit leuk.
  12. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    hi, ik probeer als Amex FB en FB Platinum bij Hilton gold status te verkrijgen. Dat is mislukt. Iemand idee hoe bij Marriot status te verkrijgen (naast veel betaalde nachten en Amex Platinum card erbij te nemen). Maak in sept 8 nachten dus wel leuk van te voren status te hebben. Dank
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Als ik het goed begrijp heb je de FB amex platinum? Je krijgt de hotelstatussen alleen bij de classic platinum card.

    Gold status bij Marriott is het niet echt waard als je maar één keer per jaar bij ze verblijft. 25% bonuspunten is best mager en upgrades geven ze alleen wanneer ze er zin in hebben.

    Bij meerdere korte verblijven is het wel lekker om te hebben want je krijgt voor elk verblijf telkens een welkomstcadeau van 500 bonuspunten.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Challenges in de gaten houden, is vaak instant status met mogelijkheid om binnen een bepaalde periode met een aantal nachten die status te houden. Helaas heeft Hilton pas de eisen nadelig gewijzigd, maar die passen ze regelmatig aan.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Voorafgaand aan je verblijf is het lastig. Marriott is niet zo scheutig met status matches. Er is wel een challenge: gold status na 8 nachten in 3 maanden of platinum na 16 nachten in 3 maanden. Dan zou je na afloop gold status krijgen dus.

    Bij Hilton daarentegen is het me wel erg gemakkelijk gelukt om direct Diamond status te krijgen op basis van Marriott platinum. 2 jaar geldig sinds m’n telefoontje.

    Zonder status zou ik de nachten lekker via hotels.com boeken. Na 10 nachten 1 gratis en 8% cashback op het totaalbedrag van je 8 nachten.
     
    leonsteyns, Melchior en VinceG vinden dit leuk.
  16. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Net gemaild met Bonvoy om in te schrijven voor de Platinum challenge. Ga ik makkelijk halen met travel de komende 2 maanden.

    Here are the Platinum Elite Status Challenge Terms & Conditions:


    - This promotion is for existing members of the Marriott Bonvoy.
    - Registration is required to participate.
    - Existing Marriott Bonvoy members with base membership, Silver Elite or Gold Elite status are eligible for this promotion; members at Platinum Elite tier are ineligible for this offer.
    - Upon making 16 qualifying paid nights within 90 days of date of registration, participant will receive Marriott Bonvoy Platinum Elite status for up to one year, based on their loyalty program affiliation. After the first year, Platinum Elite status will be retained by staying the required number of qualifying nights under the terms of the Marriott Bonvoy program.
    - Paid nights at a qualifying rate count towards the promotion. Nights spent while redeeming an award are ineligible and do not count towards the promotion.
    - The batch process for redemption stays for all who registered prior to October 12th will occur on a monthly basis.
    - If member does not make 16 qualifying paid nights within 90 days of their date of registration, member will be changed to the membership level which corresponds to number of nights stayed: Member tier for 0-9 nights stayed, Silver Elite tier for 10-24 nights stayed and Gold Elite tier for 25 – 49 nights stayed.
    - Nights stayed prior to enrollment are not eligible for this offer.
    - A 'stay' is defined as consecutive nights spent at the same hotel, regardless of check-in/check-out activity.
    - Credit toward this promotion is given for night stays with participating Marriott Bonvoy hotels which occur within the earning period.
    - For a list of current Marriott Bonvoy participating brands, visit https://www.marriott.com/loyalty/earn/hotels.mi
    - Only one room per hotel is counted toward a member's nights.
    - Marriott Executive Apartments and ExecuStay transactions do not count toward promotion credit.
    - Marriott Vacation Club owner-occupied weeks are not eligible for credit.
    - Elite benefits vary by brands and based on availability.
    - Offer is non-transferable. Offer is valid for one-time use. This promotion is subject to modification, cancellation, or limitation at Marriott’s discretion, with or without notice.
    - A member can only register for this promotion or Gold Elite Status Challenge once between January 4, 2019 and December 31, 2019. A member cannot register for both promotions or switch between the Platinum Elite and Gold Elite Status Challenges during the promotion period.
     
    leonsteyns vindt dit leuk.
  17. leonsteyns

    leonsteyns Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de tip! Heb nu ook Bonvoy Platinum, maar soms wel handig om een alternatief te hebben en dan is een Hilton Diamond wel zo lekker om mee in te kunnen stappen...
    Zoek op "statusmatch" en "hiltonhonors" (mag nog geen links plakken ;)
     
  18. Mikenld123

    Mikenld123 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik kan HH diamond weggeven. Wil iemand HH diamond van mij. Ik wil graag Marriott B gold of platinum voor terug als je die weg kan geven.
     
  19. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Wederom krankzinnig geluk met Marriott.

    Weekje Dubai en Abu Dhabi met een maatje aan het doen, en we eindigen in The Edition Abu Dhabi.

    Hadden drie kamer residence geboekt, soort appartement. Bij inchecken bleek deze overboekt te zijn, en upgrade gekregen naar de enige kamer met meer dan 1 aparte slaapkamer....
    THe Royal Penthouse. 460m2 mega luxe en een rackrate van ongeveer 8700 euro.

    mijn weekend kan niet meer stuk!
     
  20. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Dat klinkt echt super! Hopelijk heb je er goed van genoten ;)
     
    Marcob vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina