Marriott Bonvoy (SPG/Rewards) (Westin, Marriott, W Hotels, Sheraton)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 24 jul 2014.

  1. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Nou het was spannend: Ik ben SPG Gold (dmv Amex Platinum) en door te linken Marriott Gold.

    De huidige status van de omzetting bij mij is:
    Ik ben nu Platinum Elite, wat ik niet had verwacht, maar wel heel mooi (ik gok tot eind dit jaar en per 1 januari wordt het nog spannend. Er is nog niets bekend over wat Amex gaat doen met Marriott en wat voor status er wordt gekoppeld.

    Ook mis ik mijn 3 openstaande boekingen op SPG account, en mijn punten van SPG zijn op dit moment in cyberspace.

    Inloggen in de SPG kant van Marrriot (doorverwijzing via spg.com) geeft exact hetzelfde resultaat als direct via Marriott.com inloggen. Alleen mijn Marriott points zijn in te zien en mijn 2 Marriott boekingen ook.

    Ik ben benieuwd hoe dit nog gesynced gaat worden.
    Ik verwacht dat mijn SPG boekingen aan mijn Marriott account worden toegevoegd, en de SPG points geconverteerd en bijgeschreven in het Marriott account.

    Voor wat betreft de reserveringen komt het wel goed tijdens het inchecken, maar naar mijn punten ben ik het meest benieuwd!

    Dan nu maar comfortabel als Platinum Elite door het leven voor zolang de pret duurt. Of Amex moet top afspraken maken!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Hoe ben je hier achter gekomen? Mailtje gehad of via klantenservice? Ik ben huidig platinum en als ik de app open staat er 'silver elite'. Dus ik vertrouw de app nog niet echt :)
     
  3. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Hi Arjen,
    Dit staat in mijn app, en als ik online inlog via Marriott.com
    Ik las overal dat Marriott / SPG Gold naar het nieuwe Gold getransfered werd, en alleen Marriott Gold leden die ook echt die nachten gepakt hebben Platinum werden. Het ziet er voor mij dus goed uit, maar het kan ook zomaar aangepast worden natuurlijk.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Laten we hopen dat het zo blijft, want van SPG Gold naar het nieuwe Gold word je niet vrolijk, late checkout is vervroegd van 16u naar 14u en suites zijn uit de Gold upgrade pool gehaald. Ik check woensdag weer ergens in, ben benieuwd wat voor status er aan m'n account hangt daar :)
     
    Marcob vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Marcob vindt dit leuk.
  6. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
  7. Olafber

    Olafber Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vraagje; ik heb een SPG/ marriot account, het lukt mij niet om een referral link voor nieuwe mensen te vinden, weten jullie hoe je bij spg andere kan aandragen en daarvoor punten ontvangen?
    Dank!
     
  8. Qcharted

    Qcharted Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
  9. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Ben je braaf op vakantie op Mauritius en slaap je in het shangri-la. Top resort, maar dan zegt je vriendin, ik wil het eiland rond rijden. Dus huur je twee dagen een auto, en zeg je, zullen we een hotel als extra nachtje boeken dan hoeven we niet te haasten als we aan de andere kant zitten...

    Zo gezegd zo gedaan, 35k Marriott Points ingewisseld als SPG gold en een categorie 5 overnachting geboekt bij het 5sterren westin. Deluxe kamer.... en dan wordt je ingnecheckt door een dame in de lobby die zegt, meneer omdat u gold bent en een Rewardnight geboekt heeft, krijgt u een leuke upgrade...

    Kregen we 1 van de 3 Ocean Suites met clublounge toegang twv 1000 euro per nacht. Wow wat een upgrade! Nog stil van, en dan het gezicht van je vriendin... priceless!
     
    Melchior, Urbanjazz, arjen05 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben vijf nachten en $1700 verwijderd van Plat Prem level met Ambassadeur Service. Ik twijfel om privé nog een aantal hotel nachten te boeken om dit te halen, want lees gemixte verhalen over de voordelen en werking van de Ambassadeur Service of Your24 op flyertalk. Heeft iemand hiermee ervaring?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Dan heb je in dure hotels geslapen :) Ik ben 4 nachten en $ 12700 verwijderd van ambassador service.

    Heb geen ervaring met ambassador service, maar lees daar zeer wisselende verhalen over. Your24 heb ik dit kalenderjaar en ik heb er een aantal keer gebruik van gemaakt. Mijn ervaring is dat eerder inchecken op obvious plaatsen zoals grote hotels/luchthavens gehonoreerd wordt, en dan met name 13.00u of 12.00u ipv 15.00u. In hotels met minder dan +/- 300 kamers of op typische vrijetijdsbestemmingen geen enkele keer gelukt. Als ik dan op eigen houtje om 13.00u aankwam, was er wel gewoon een kamer beschikbaar.

    En bij het inchecken met Your24 werd bovendien mijn eigen kamertype gegarandeerd, dus zonder upgrade. Betekent niet dat ik die keren geen upgrade gekregen heb, maar dat was dan weer het toeval dat de kamer er was.

    Ik zou er geen extra privégeld in steken.
     
  12. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben benieuwd of iemand het volgende weet:
    - worden top-category hotels bij startwood/marriott ook wel eens afgeprijsd als je met punten wil boeken?
    Ik zou graag een keer in London Edition hotel willen verblijven (rond juni/juli 2019), deze was vroeger 50.000punten en nu 60, dus ik ben benieuwd of ik nog ff moet wachten of niet....
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb een nacht met e-certificate geboekt bij Marriott, deze staat nu als rewards redemption, met opmerking dat je 7 dagen te voren een certificate moet hebben aangeschaft. :confused: Hoe wordt een e-certificate verwerkt?? Er staat er gewoon 1 in de account. Of is hun systeem gewoon onduidelijk en wordt deze straks gebruikt?
     
  15. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123

    Met een gemiddelde hotel uitgavevan 150 euro en soms uitschieters van 300 kom je redelijk simpel in de buurt. De business diners in de hotels met grote groepen hebben ook geholpen :) Overigens dank voor het delen van je ervaringen. Ik vraag me af of ze deze service nog gaan verbeteren, want zie wel de voordelen van 24.
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Zonde! Heb er een paar keer geslapen voor vrij weinig punten en een mooie upgrade gehad.
     
  17. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Weet iemand of onder het nieuwe Marriot programma points kopen nog steeds de geldigheid verlengt?
     
  18. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Eergisteren Plat Elite Premier Ambassador level behaald. Met een last minute trip de benodigde $1500 behaald. Wat is het toch verslavend om een level omhoog te gaan :p:cool:. Tot mijn stomme verbazing na alle negatieve verhalen op flyertalk, vandaag al een concierge toegewezen. Zal mijn ervaringen meer gaan delen hier op het forum
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2018
    Melchior, arjen05 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  19. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Eerste reeks hotel nachten (8 in totaal) gehad en de conciërge dienst was erg behulpzaam. Ik ontving ongeveer 2 dagen van te voren een mail om mijn voorkeuren door te geven. Suite upgrade uiteraard gevraagd en of men lokaal speciaal bier kon regelen. Bij het inchecken (courtyard hotel in shenzhen) werd aangegeven dat al een suite geregeld was. :):):) - dit zelfde was ook het geval bij JW Mariott in shenzhen. So far positief over de suite request. De aanvraag mbt speciaal bier had een eigen invulling. Budweiser werd als lokaal speciaal bier gezien. o_O LOL.
     
    Melchior en Urbanjazz vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Dat klinkt goed!

    Ik hoor links en rechts iets over een promotie, in diverse vormen zoals dubbele elite night credits, extra punten etc. Ik heb geen bericht gehad en ook de promotions pagina in mijn account is angstvallig leeg. Iemand hier wel iets ontvangen? De mail zou in de afgelopen dagen verstuurd zijn..
     

Deel Deze Pagina