Marriott Bonvoy™

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Jelle, 20 jan 2019.

  1. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Marriott Rewards, the Ritz Carlton rewards en Starwood Preferred Guest zullen vanaf 13 februari overgaan in een gezamenlijk programma: Marriott Bonvoy™

    Ze beweren “unparalleled member benefits and recognition“

    Ben benieuwd!
     
    VinceG vindt dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm ik ga het eerst afwachten. Lees veel discussie onder de kenners. Ik blijf nog effe bij Hilton.
     
  3. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Is er al wat bekend over wijzigingen? Nee toch? Ben wel benieuwd.. binnenkort haal ik Platinum bij Marriot, zou mooi zijn als dat wordt uitgebreid :)
     
  4. Nik

    Nik Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand ervaringen met upgrades bij Marriott vanwege Bonvoy status? Laatst stond er bij een boeking in de Bonvoy app 'eligible for upgrade' maar tijdens check in werd er niets over gezegd.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Eligible for upgrade betekent dat je tarief eligible is, dus je kamer was geboekt zonder speciaal corporate of actietarief dat niet geupgraded kan worden. Of je daadwerkelijk geupgraded wordt, hangt af van diverse factoren zoals heeft het hotel überhaupt verschil in kamertypes, beschikbaarheid, hoeveel andere frequent travelers checken in en dan nog gewoon of het hotel er zin in heeft.

    Welke status heb je?
     
  6. Nik

    Nik Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Gold Elite. Volgens de voorwaarden krijg ik dan upgrade, mits beschikbaar. Ik hoor echter laatste tijd dat weinig mensen een upgrade krijgen. Misschien een nieuwe richtlijn die onder de toonbank toegepast wordt...
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Volgens de voorwaarden krijg je als gold een een kamer met een beter uitzicht, op een hogere verdieping, een hoekkamer of een eventueel op de club/executive verdieping. Suites zijn uitgesloten voor gold en alles hangt af van beschikbaarheid.

    Boven gold zit nog platinum, titanium, ambassador en cobalt en de upgrades worden van hoog naar laag uitgedeeld. Voor serieuze upgrades kun je beter mikken op Azië of Midden-Oosten, dan Europa of VS.

    Voor platinum en hoger worden zogeheten "suite night awards" uitgereikt als je in een kalenderjaar je 50e nacht in een Marriott geslapen hebt. Dan mag je gedurende een jaar 5x één nacht upgraden naar een suite, mits nog beschikbaar vlak voor aankomst. Daar moet je die certificaten voor inzetten en dat kan niet op het goedkoopste tarief (advanced purchase), maar alleen op volledig refundable boekingen. Zo gaan ze om met platinum en hoger, dus tel uit je winst als je gold of silver bent, zeker als dat via een status match van Amex is en je dus onder de 49 nachten per jaar zit..
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Vorige week bij een full-service Marriott een upgrade gehad naar een executive kamer met loungetoegang. Al voor het inchecken stond in de app dat ik dat kamertype toegewezen had gekregen. Geen klagen dus :D.

    Sinds een half jaar heb ik de Gold status, maar krijg niet heel vaak een upgrade. Het hangt ook vooral van het merk af denk ik. Bij Autograph Collection en Design Hotels smoezen ze meestal niks en upgraden ze je heel discreet niet. Bij Four Points krijg ik aan de incheckbalie standaard de mededeling dat ik niet geupgrade kon worden.

    Zou kunnen dat de meer 'boutique' hotels veel Amerikaanse toeristen over de vloer krijgen die standaard al Gold status hebben via een credit card. Dat soort hotels zullen tijdens het hoogseizoen dan ook wel een hoop reward stays van status leden voor hun kiezen krijgen, dus op zich begrijpelijk dat ze terughoudend zijn met het uitdelen van freebies. Vorig jaar zomer wel een keer meegemaakt dat een Amerikaans gezelschap stennis begon te trappen over perks, upgrades, etc bij een Marriott hotel ergens in Zuid-Frankrijk of Zuid-Spanje als ik me niet vergis.

    Ik heb wel een keer een klacht ingediend toen ik geen upgrade kreeg terwijl het hotel half leeg was. Toen heb ik volgens mij 5000 punten gekregen. Als je de status hebt is het mooi meegenomen, maar voor de perks zou ik niet trouw aan Marriott blijven.

    Iemand al de 2 stays voor de promotie 'unlock more' gehaald? @arjen05 misschien? Ben benieuwd wat de 'extra offer' inhoudt.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Over de upgrades lees je ook veel van dit soort berichten: upload_2019-11-15_21-42-26.png

    Nog niet, volgens mij heb ik na het weekend m'n 2e stay in de actieperiode. Ik heb via Amerikaanse sites vernomen dat het niet de moeite waard was. Beste aanbod was 2000 punten extra per 2 volgende verblijven tot einde actieperiode, maar er was ook 2000 na 5 verblijven. Ben erg benieuwd wat het wordt voor Europa dit keer..

    Overigens had ik wel ineens out of the blue een uitnodiging gekregen voor een evenement voor elite members in NL een maand of 2 geleden - ik denk voor platinum+. Best wel bijzonder, want dat is me nog niet gebeurd in de afgelopen 6 jaar..
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Precies dat dus. Soms vraag ik me af of er überhaupt non-elites in die hotels overnachten ;).
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  11. Nik

    Nik Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Haha, ik ga volgende week juist naar die JW Marriott. Kan de upgrade op mijn buik schrijven...
     
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik krijg standaard een upgrade, maar heb ook Ambassador status. Inmiddels is er een verwachtingspatroon ontstaan. Kreeg het onlangs niet, omdat hotel vol zat voor een event en was meteen teleurgesteld, terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Gek wat status met je hersenen doet.
     
    michiel1, DirkOnTour en VinceG vinden dit leuk.
  13. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Heb zojuist de aanbieding (unlock more) gekregen na het 2e verblijf:
    -Dubbele punten voor stays in de komende 3 maanden indien 1 nacht in het weekend valt (vrijdag en/of zaterdag).

    Met de kerst vakantie verblijf ik toevallig in Marriott hotels, maar daarna voor het werk is het vaak door de weeks. Dus dan heb ik niks aan deze aanbieding.
     
  14. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Bij Marriott Den Haag kreeg ik goede aanbiedingen voor de komende maanden met:
    -2000 bonus punten, Executive kamer, lounge toegang & gratis parkeren, prijs per nacht rond de 100 euro.

    Voor mij het overwegen waard voor als ik naar NL reis en ik altijd in de omgeving Rotterdam/Den Haag verblijf.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Hoe kom je aan die aanbieding? Targeted offer op basis van eerder verblijf? Ik verblijf veel in Marriott hotels in Nederland, dus ben erg geïnteresseerd, met name in combi met gratis parkeren.
     
  16. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Wanneer ik in de Marriott app voor de hotels zoek zie ik de tab special rate.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Yes, voor januari inderdaad. Helaas kost dat tarief 187 euro voor de werkweken in december :)
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Heb m'n unlock more inmiddels ook binnen: 15000 extra punten na 6 verblijven. Niet echt spannend dus, moet vanaf nu elke week in een Marriott gaan knorren om die 15k te krijgen.

    Heb daarnaast ook nog een targeted promo gekregen voor 2000 punten extra voor een weekend stay.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  19. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Ah ja, zal inderdaad een hogere rate zijn gedurende week. Voordeel kan het parkeren zijn vs 30€-40€ (valet) parking bij sommige andere hotels per dag.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ziet er naar uit dat het inderdaad een targeted promotion is, want ik zie hem niet in de app voorbij komen.
    Nevermind, als ik naar "package rates" ga, krijg ik exact dezelfde prijs te zien :)
     

Deel Deze Pagina