Lounges JFK

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door BienO, 26 feb 2020.

  1. BienO

    BienO Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo allemaal,

    Allereerst, ik hoop dat ik mijn bericht op het juiste forum plaats, zo niet, excuus!
    Ik heb een vraag over mijn komende vlucht(en). Binnenkort vlieg ik van AMS naar JFK en een week later weer terug. Een familielid heeft de platinum status en heeft met haar punten KLM reward tickets voor mij geboekt. Superfijn, want nu kan ik gebruik maken van de Crown Lounge op Schiphol én economy comfort vliegen. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als een premium lid rewardtickets voor een ander boekt, die ander (ik in dit geval) tijdens die vlucht ook de platinum status heeft.
    Maar wat ik mij nu afvroeg, kan ik op de terugweg dan ook gebruik maken van de lounge op JFK? Voor zover ik op de website van KLM kan vinden wel (want ik vlieg platinum), maar hoe zit dat dan, naar welke lounge moet ik? Mag ik dat zelf kiezen?
    (En oh ja, iemand enig idee of het héél erg druk is in de Crown Lounge op zondag zo rond 12u in de middag?)

    Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord! Ik heb er zin in!
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dit is inderdaad een nergens gepubliceerd voordeel. En daarmee is meteen niets gegarandeerd.. Gezien je 'binnenkort' vliegt, denk ik dat je reward ticket nog wel platinum benefits heeft, maar het gonst aan alle kant van de geruchten dat dit ook "binnenkort" verdwijnt. Wel bevestigd door KLM-medewerkers, nog niet doorgevoerd. Dus snel je stoelen selecteren en ervan profiteren :)

    Waarschijnlijk heb je op de KLM website gevonden dat Flying Blue Platinumleden loungetoegang hebben, mits ze een internationale Skyteamvlucht maken. Dit ticket geeft wel platinum voordelen, maar maakt je geen platinumlid. Ik heb het zelf in de VS (maar toevallig níet op JFK) regelmatig meegemaakt dat behalve mijn boarding pass, ook mijn Flying Blue kaart gevraagd werd, al dan niet digitaal. Dus hit or miss: gewoon binnenlopen bij de Delta Sky Club in T4 en als er om je kaart gevraagd wordt, dan heb je die niet bij je en als ze moeilijk doen, even je verlies pakken en weglopen :)

    Dat ligt onder andere aan factoren of het vakantie is, of er verstoringen zijn, hoeveel vluchten er dan vertrekken, maar doorgaans kun je zondag rond lunchtijd nog wel een tafeltje krijgen. Op maandagochtend ook, maar dan deel je 'm met 3 anderen die je tot dan toe nog niet kende ;-)
     
  3. BienO

    BienO Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dankjewel voor je reactie! Ik hoop dat ik het goed doe met quoten..

    Ik vlieg komende zondag, heel binnenkort dus haha!



    Oke thanks, ga ik dat gewoon proberen! Kan ik niet beter naar de Air France lounge gaan dan? Enne, heeft het zin om dan FB lid te worden (ik heb dan nog steeds niet de juiste status maarja wel een pas..). Er staat overigens wel "platinum" onder mijn naam in de KLM app. Voor deze vluchten dan he..
     
  4. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Ligt eraan vanaf welke terminal je vliegt. Als je T4 hebt (KLM) heb je alleen een Delta SkyClub.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik deed de aanname dat je KLM vloog.. dat is inderdaad T4 zoals @Didymis schrijft. Air France vertrekt even uit mijn hoofd vanuit T1. Maar als het dezelfde terminal was geweest, had je inderdaad meer kans gehad toegang in een AF/KL lounge.

    Lid worden mag altijd, als je KLM's geweldige promotionele emails wil ontvangen. Prachtig zijn die. Maar voor deze vlucht heeft het geen invloed; op die kaart zal heel groot 'explorer' staan en ik zou je eigen flying blue nummer niet toevoegen aan deze reservering. Miles of XP ga je sowieso niet sparen op een reward ticket..
     
  6. BienO

    BienO Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik vlieg inderdaad KLM, maar ik zag dat er een AF lounge is, en dat leek mij dan een logische keuze haha!

    Hartelijk dank voor jullie reacties!
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je kan proberen een invitation voor de lounge te krijgen bij incheckbalie van DL. Mijn ervaring is inderdaad dat ze een kaart willen zien. Mijn dochter hebben ze uiteindelijk wel toegelaten. En niet het FB nummer van je familielid verwijderen, dan ben je je voordelen kwijt.
    Laat je weten of het gelukt is?.
     
  8. BienO

    BienO Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    DL staat voor Delta of niet? Hoe kan ik die invitation krijgen / wat moet ik zeggen? Sorry ik ben echt een leek wat dit betreft! Enne, dankjewel voor je reactie!
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij inchecken even vragen om een invitation voor de lounge. DL is inderdaad Delta.
     
  10. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb afgelopen week precies dezelfde route gevlogen (1 x platinum, 1 gast zonder status, 2 tieners). Op de heenweg in de KLM lounge is het best wel lastig om binnen te komen maar het is uiteindelijk gelukt. Dat was op zondag om 14.00 uur en het was heel rustig. Terug in de Delta Sky Lounge gewoon geprobeerd (17.45 uur vlucht, dus we waren er rond 15.30 uur). Het was superdruk, moest wel m'n platinum kaart laten zien en mijn gast werd gratis toegelaten. De jongens zijn gewoon achter ons aangelopen, werd niets van gezegd :). Ik heb het ook wel eens anders mee gemaakt in Atlanta, toen waren ze (Delta) heel streng.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  11. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Ik liep toevallig deze week met een vraag over de lounge op JFK Terminal 4, aangezien de topic starter hier het onderwerp van gemaakt heeft, probeer ik even in te haken met een aanvullende vraag.

    Komende zomer heb ik een KLM vlucht naar JFK in business class, met een doorverbinding naar MIA in Delta First. Klopt het dat de Delta Skylounge T4 op JFK niet toegankelijk is voor reizigers van domestic vluchten? Ik heb ooit een domestic vlucht gehad van JFK naar IAD met DL en werd toen geweigerd omdat ik geen internationale doorverbinding zou hebben. Echter wel FB Platinum.

    Nu sinds kort heb ik een AMEX Platinum, incl Priority Pass aangevraagd en ik zag dat er dan middels de Priority Pass ook toegang gegeven wordt bij twee andere lounges, nl. Air India Maharaja Lounge en de Wingtips Lounge.
    Heeft er iemand ervaring met deze lounges? Zijn deze lounges meer de moeite waard als de Delta Skyclub Lounge in T4?
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Delta lounge in principe niet bij domestic, maar je maakt een transfer dus dan mag het weer wel omdat je een internationale vlucht hebt gemaakt.

    https://www.delta.com/us/en/delta-sky-club/access
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2020
    Eagle vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    De Amex platinum geeft zelfstandig ook toegang tot Delta lounges, mits je een Delta-vlucht of -vluchtnummer hebt, ook domestic. Zonder introducé.
     

Deel Deze Pagina