Live Trip Report: Alitalia's mistake fare naar Seoul

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door WorldTraveller, 3 jun 2015.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Kleine 24 uur geleden mijn FCO-ICN vlucht geclaimed bij Flying Blue, nu al bijgeschreven. De terugvlucht is nog steeds niet gecrediteerd en waarschijnlijk moet ik mijn vlucht van vandaag ook weer gaan claimen...
     
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Net een serieus goede Alitalia trip gehad. Hele vriendelijk crew, die de tijd voor je nam. 3 keuze lunch, 2 soorten pasta of een Aziatische maaltijd. Ze zorgde er voor dat Y passagiers niet gebruik gingen maken van de Y+/J toilet. Ik werd herkend door de Etihad FA, zij werkte ook op ICN-FCO afgelopen zondag. En... Zowel mijn TXL-FCO als FCO-ICN waren gewoon op tijd!

    IMG_1119.jpg
    IMG_1122.jpg IMG_1133.jpg
    Train
     
    tgrhuis12 en LVH vinden dit leuk.
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    IMG_1151.jpg
    View from my hotel room
     
    Chek Lap Kok, tgrhuis12 en Jan van Putten vinden dit leuk.
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    wij hebben ook blauwe lucht vandaag :) Geniet er van!
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Seoul, wat een geweldige stad!

    De mensen zijn zo vriendelijk. Vraag mij niet hoe, maar ik ben gisteren op een (studenten?) feest geweest en vervolgens met een paar locals nog Seoul onveilig gaan maken. THEY ARE CRAZY! Netjes gekleden mensen, helemaal de weg kwijt. Rond de klok van 6 kwam ik eindelijk het hotel binnengerold en kon ik aanschuiven voor ontbijt. Wat ben ik blij dat ik een 16:00 check-out had.

    IMG_1190.jpg
     
    flyerbe, Chek Lap Kok, RSC09 en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Net terug van Avenuel/Lotte Department Store en Shinsegae. Wat is dat vervelend shoppen. De shops in store (designer brands) hebben echt te veel personeel. Er staat altijd een voor de shop om je te begroeten. Als je dus de gang ik kijkt, zie je ze al gewoon naar je kijken. Als je het durft om een winkel in te lopen, dan buigt eerst het personeel voor je en vervolgens gaat hij of zij op 10 cm van je af staan. Het Engels van het personeel is wel ronduit slecht, zelfs in de luxueuze shops in store. Als je voor designer brands gaat, zelfs met 30% korting ligt de prijs nog veel hoger dan in Europa.

    Guys, neem je vriendin, vrouw of wat je ook hebt, niet mee naar deze department stores... 2 a 3 etages vol met schoenen. Is ze eindelijk klaar met schoenen kijken, dan zijn er gelukkig nog 2 etages met tassen. Ik heb niet eens de shops in store meegerekend. American Express wordt geaccepteerd...

    Zijn jullie eindelijk klaar na zo'n 10 uur winkelen, loop dan even naar de overkant van de straat Myeongdong in en haal wat te eten bij een kraampje langs de weg.
     
    tgrhuis12, vdb1988, Didier13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Maan

    Maan Guest

  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zo, eindelijk terug op Nederlandse bodem!

    Alitalia weet mij elke keer opnieuw te verbazen. Het vliegtuig naar Brussel stond gewoon aan de gate, maar we moesten er toch heen met de bus... Shoot me!
    Aankomende dagen even revalideren van deze trip en bedenken of ik mijn 3e trip (same-day return) wel wil maken.
     
    Flying doc, RSC09 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    En ben je er al uit @WorldTraveller13 ?
     
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ondanks dat ik het helemaal gehad heb met Alitalia en Rome Fiumicino, stap ik zaterdag toch weer in het vliegtuig richting Incheon. Ondanks mijn verschrikkelijke 2e trip heb ik geen jetlag opgelopen en ben ik weer fit2fly. Eigenlijk moet ik op dit moment Flying Blue Gold zijn, echter worden mijn miles niet automatisch bijgeschreven en moet ik het doen met Flying Blue Silver...

    Waarschijnlijk wordt het moeilijkste moment van de trip de 3 uur lange layover in de H terminal van Fiumcino. Ik ga er niet van uit, maar ik ben wel even mijn opties aan het bekijken als ik weer mijn aansluitingsvlucht in Rome mis. Korean Air heeft volgens mij geen red eye vluchten richting Europa, dus het kan nog een flinke puzzel worden om een vervangende vlucht voor mij te vinden.
     
    SvnKngs, RSC09, Flying doc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik gebruik zelf de app WorldMate om mijn reizen overzichtelijk te houden. Deze app heeft ook een verrekte handige optie; alternative flights. In een overzicht je opties zonder te puzzelen.
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zeer handige optie! Mijn enige opties zijn zo te zien alleen de KL vlucht via AMS of CX via HKG.

    Edit: CX heeft wel Y+ beschikbaarheid, maar geen J:(
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2015
    Flying doc vindt dit leuk.
  14. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Heeft één van jullie wel alle punten gekregen? Dit geldt voor de ICN-FCO vlucht in Premium Economy (A)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      117,3 KB
      Weergaven:
      50
  15. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Vreemd. Ik heb tot op heden 3x succesvol mijn Seoul vluchten (FCO-ICN, ICN-FCO en FCO-ICN) geclaimd bij Flying Blue.
    E-ticket in pdf en een foto van mijn boarding pass was voldoende.
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Same here! Moest wel claimen maar dat ging prima.
     
  17. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Nou, tweetje naar KLM en binnen een uur stonden de punten bijgeschreven op m'n FB-account. Wat een heerlijke customer service hebben die gasten toch.
     
    Jan van Putten en Flying doc vinden dit leuk.
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    En ik ben weer onderweg! Next stop: Brussels! Hopelijk heb ik daar geen remote stand, want ik moet nog inchecken voor mijn Alitalia vlucht.
     
  19. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Inchecken op BRU duurde ruim 15 minuten. Ze zagen alleen business class, maar bij het bevestigen kregen ze een foutmelding. Uiteindelijk was er iemand die wist wat gaande was en zei dat deze persoon gewoon in premium economy zat en niet business. Ze hebben mij vervolgens van de vlucht gehaald en vervolgens opnieuw ingecheckt in economy. Nu konden ze mij wel plaatsen in premium economy.

    Toen kwam echter de vraag hoeveel dagen ik in Seoul zou blijven? gecounterd met dat ik geen visum nodig heb voor Zuid-Korea en ze accepteerde dat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      966,3 KB
      Weergaven:
      29
    Sanne von Kriegenbergh en Ready2Board vinden dit leuk.
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    We mogen niet voor 12:00 de motoren starten. Please nog een uurtje vertraging en ik mis mijn aansluiting.
     

Deel Deze Pagina