Kleine 24 uur geleden mijn FCO-ICN vlucht geclaimed bij Flying Blue, nu al bijgeschreven. De terugvlucht is nog steeds niet gecrediteerd en waarschijnlijk moet ik mijn vlucht van vandaag ook weer gaan claimen...
Net een serieus goede Alitalia trip gehad. Hele vriendelijk crew, die de tijd voor je nam. 3 keuze lunch, 2 soorten pasta of een Aziatische maaltijd. Ze zorgde er voor dat Y passagiers niet gebruik gingen maken van de Y+/J toilet. Ik werd herkend door de Etihad FA, zij werkte ook op ICN-FCO afgelopen zondag. En... Zowel mijn TXL-FCO als FCO-ICN waren gewoon op tijd! Train
Seoul, wat een geweldige stad! De mensen zijn zo vriendelijk. Vraag mij niet hoe, maar ik ben gisteren op een (studenten?) feest geweest en vervolgens met een paar locals nog Seoul onveilig gaan maken. THEY ARE CRAZY! Netjes gekleden mensen, helemaal de weg kwijt. Rond de klok van 6 kwam ik eindelijk het hotel binnengerold en kon ik aanschuiven voor ontbijt. Wat ben ik blij dat ik een 16:00 check-out had.
Net terug van Avenuel/Lotte Department Store en Shinsegae. Wat is dat vervelend shoppen. De shops in store (designer brands) hebben echt te veel personeel. Er staat altijd een voor de shop om je te begroeten. Als je dus de gang ik kijkt, zie je ze al gewoon naar je kijken. Als je het durft om een winkel in te lopen, dan buigt eerst het personeel voor je en vervolgens gaat hij of zij op 10 cm van je af staan. Het Engels van het personeel is wel ronduit slecht, zelfs in de luxueuze shops in store. Als je voor designer brands gaat, zelfs met 30% korting ligt de prijs nog veel hoger dan in Europa. Guys, neem je vriendin, vrouw of wat je ook hebt, niet mee naar deze department stores... 2 a 3 etages vol met schoenen. Is ze eindelijk klaar met schoenen kijken, dan zijn er gelukkig nog 2 etages met tassen. Ik heb niet eens de shops in store meegerekend. American Express wordt geaccepteerd... Zijn jullie eindelijk klaar na zo'n 10 uur winkelen, loop dan even naar de overkant van de straat Myeongdong in en haal wat te eten bij een kraampje langs de weg.
Zo, eindelijk terug op Nederlandse bodem! Alitalia weet mij elke keer opnieuw te verbazen. Het vliegtuig naar Brussel stond gewoon aan de gate, maar we moesten er toch heen met de bus... Shoot me! Aankomende dagen even revalideren van deze trip en bedenken of ik mijn 3e trip (same-day return) wel wil maken.
Ondanks dat ik het helemaal gehad heb met Alitalia en Rome Fiumicino, stap ik zaterdag toch weer in het vliegtuig richting Incheon. Ondanks mijn verschrikkelijke 2e trip heb ik geen jetlag opgelopen en ben ik weer fit2fly. Eigenlijk moet ik op dit moment Flying Blue Gold zijn, echter worden mijn miles niet automatisch bijgeschreven en moet ik het doen met Flying Blue Silver... Waarschijnlijk wordt het moeilijkste moment van de trip de 3 uur lange layover in de H terminal van Fiumcino. Ik ga er niet van uit, maar ik ben wel even mijn opties aan het bekijken als ik weer mijn aansluitingsvlucht in Rome mis. Korean Air heeft volgens mij geen red eye vluchten richting Europa, dus het kan nog een flinke puzzel worden om een vervangende vlucht voor mij te vinden.
Ik gebruik zelf de app WorldMate om mijn reizen overzichtelijk te houden. Deze app heeft ook een verrekte handige optie; alternative flights. In een overzicht je opties zonder te puzzelen.
Zeer handige optie! Mijn enige opties zijn zo te zien alleen de KL vlucht via AMS of CX via HKG. Edit: CX heeft wel Y+ beschikbaarheid, maar geen J
Heeft één van jullie wel alle punten gekregen? Dit geldt voor de ICN-FCO vlucht in Premium Economy (A)
Vreemd. Ik heb tot op heden 3x succesvol mijn Seoul vluchten (FCO-ICN, ICN-FCO en FCO-ICN) geclaimd bij Flying Blue. E-ticket in pdf en een foto van mijn boarding pass was voldoende.
Nou, tweetje naar KLM en binnen een uur stonden de punten bijgeschreven op m'n FB-account. Wat een heerlijke customer service hebben die gasten toch.
En ik ben weer onderweg! Next stop: Brussels! Hopelijk heb ik daar geen remote stand, want ik moet nog inchecken voor mijn Alitalia vlucht.
Inchecken op BRU duurde ruim 15 minuten. Ze zagen alleen business class, maar bij het bevestigen kregen ze een foutmelding. Uiteindelijk was er iemand die wist wat gaande was en zei dat deze persoon gewoon in premium economy zat en niet business. Ze hebben mij vervolgens van de vlucht gehaald en vervolgens opnieuw ingecheckt in economy. Nu konden ze mij wel plaatsen in premium economy. Toen kwam echter de vraag hoeveel dagen ik in Seoul zou blijven? gecounterd met dat ik geen visum nodig heb voor Zuid-Korea en ze accepteerde dat.
We mogen niet voor 12:00 de motoren starten. Please nog een uurtje vertraging en ik mis mijn aansluiting.