Live Trip Report: Alitalia's mistake fare naar Seoul

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door WorldTraveller, 3 jun 2015.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Korean Air B747 Rome to Seoul
    Vlucht:
    Rome Fiumicino (FCO) – Seoul (ICN)
    Datum: Donderdag 4 juni 2015
    Luchtvaartmaatschappij: Korean Air
    Vluchtnummer: 932
    Gate: G12
    Vertrektijd: 21:45
    Aankomsttijd: 16:30
    Vluchtduur: 10 uur en 50 minuten
    Gevlogen miles: 5584
    Type vliegtuig: Boeing 747-400
    Registratie: HL-7404
    Stoel: 21A


    We gingen aan boord via L1 en vervolgens trapje op naar het upper-deck. Het blijft een speciaal gevoel om op het upperdeck van de Queen of the Sky plaats te nemen. Helemaal nu steeds meer luchtvaartmaatschappijen de B747 van de hand doen. Korean Air voerde de vlucht uit met hun regionaal geconfigureerde seatlayout. Voor businessclass, maakte dit niet uit, maar voor voor de first class passagiers, was het gewoon een schande. De stoelen stonden in F, 6 rijen breed en zagen er niet beter uit dan de stoelen in businessclass.

    IMG_0311.jpg
    Businessclass upper deck.

    IMG_0322-2.jpg
    Bed modus

    Nadat ik mijn stoel, 21A gevonden had werd ik met een buiging ontvangen door een lieftallige stewardess, die mijn jas aannam en deze netjes ophing in de garderobe . Nadat ik snel wat foto’s genomen had van de cabine, kwam de rest van de businessclass passagiers naar boven gelopen. De stoel naast mij bleef gelukkig leeg. Op mijn stoel lag een deken en een kussentje. In de frontpocket zaten slippers en een goedkope headset die je bij Singapore Airlines in de economy class krijgt.

    Korean Air schenkt geen alcohol op de grond, dus helaas moesten wij het doen met een sapje of water. Tijdens het boarden ontving ik mijn amenity kit en krant. Toen boarding gereed was kwam de inflight supervisor elke passagier op het upperdeck bedanken voor het ‘kiezen’ van Korean Air en een prettige vlucht wensen.


    Vanwege de drukte op Rome Airport werden we ongeveer 20 minuten later gepushed van de gate. Tijdens het taxiën naar de startbaan gaf ik mijn menukeuze op, zowel diner als ontbijt. In beide gevallen koos ik voor de Koreaanse variant. Kleine 15 minuten later en we waren airbone!

    IMG_0325.jpg
    IMG_0326.jpg

    Na ongeveer 30 minuten vliegen begon de meal service, wat ze deels op een tray serveerde. Helaas heb ik vergeten om van alles een foto te maken aangezien ik heel erg moe was en eigenlijk wel zo snel mogelijk wilde slapen.

    IMG_0332.jpg

    Aangezien ik nog nooit Bibimbap gegeten had, kreeg ik een kaart met daarop de stappen die ik moest volgen. Volgens mij heeft de crew zich doodgelachen om mijn gestuntel. De bimimbap vond ik niet geweldig, maar misschien komt het wel omdat het nieuw voor mij was, en dat ik net een hap smerige pasta op had, wat zeker mijn eetlust had verpest. Na de meal service was het gelijk de stoel in slaapstand zetten en proberen te slapen. De stoel heeft maar een recline van 170 graden, waardoor je steeds een gevoel hebt dat je in van glijbaan af gaat. Ondanks dat viel ik binnen no-time inslaap al duurde het niet lang. De captain had eerder aangekondigd dat het 1e gedeelte van de vlucht nog al bumpy kon worden, en hij heeft niet gelogen. In principe slaap ik zonder problemen door turbulentie, maar Korean Air vond het zo nodig om elke keer een mededeling te doen als de stoelriemen weer vast moesten. Hiervan werd ik steeds wakker. Dan maar een glas champagne en opnieuw proberen.

    IMG_0370.jpg

    Boven Kazachstan was de turbulentie weg en heb ik heerlijk geslapen tot vlak boven Beijing. De lucht was helder en ik had prachtig uitzicht over de stad Beijing en de luchthaven. Zo’n 2 uur voor landing werd het ontbijt geserveerd.

    IMG_0376.jpg

    Blééh, meer kan ik er helaas niet van maken. Het was absoluut niet mijn smaak. Gelukkig kreeg ik van de stewardess de Europese maaltijd aangeboden met quiche, bacon en spinazie, wat heerlijk was.


    De rest van de vlucht heb ik nog wat tekst geschreven voor IVV op mijn laptop en genoten van het prachtige uitzicht over China. Vlak voor aankomst kwam de inflight supervisor opnieuw langs om te vragen of de vlucht naar wens was. En dat was in grote lijnen ook zo.

    IMG_0445.jpg

    De stoelen zijn niet geweldig. Ik ben rond de 1,80, maar ik paste eigenlijk net, maar ook net in de stoel in bed modus. Kwaliteit van het eten was prima, alleen ik had de verkeerde keuzes gemaakt. De stewardessen waren een beetje angstig om met ons te communiceren. Alsof ze zich schaamde voor hun Engels. Ik probeerde het ijs nog een beetje te breken bij een, maar ze zat super zenuwachtig naast mij. Terwijl ze wat voor mij opschreef, trilde haar hele hand. Terwijl ze helemaal in haar nopjes was toen ze sprak met Koreaanse passagiers.

    IMG_0465.jpg
    IMG_0677.jpg
    Touch down!
     
    Skywalker88, RSC09, Lionell en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Impressie Park Hyatt Seoul

    Dit is een kleine impressie van het Park Hyatt Seoul. De volledige review zal later verschijnen op het IVV frontpage.

    Na aankomst bij de gate was het een korte wandeling naar immigratie. Er stonden een paar mensen voor immigratie, maar we waren er binnen 5 minuten door heen. Ik had alleen handbagage bij mij en kon mijn weg vervolgen naar de uitgang, waar ik afscheid nam van mijn mede IVV forumleden. In de aankomsthal stond een Hyatt representative die mijn tas aannam en mij begeleidde naar de voorrijdende auto en mij introduceerde aan de chauffeur. Ik had vooraf gevraagd of ze het 2014 Mercedes-Benz S class wilde regelen voor mij, helaas konden ze door het missen van mijn connectie, niet meer garanderen. De S class was een laat 2013 model en nog in een prima staat. Toen de auto begon te rijden boog de Hyatt representive, dat vond ik heel speciaal.

    IMG_0740.jpg

    Omdat het spitsuur was duurde de rit een dikke 2 uur. Bij het hotel aangekomen werd ik door 5 man opgewacht en welkom geheten bij het Park Hyatt Seoul. “Good evening Mr. WorldTraveller13, Welcome at Park Hyatt Seoul. Please allow me to your bag and deliver it to your room”. Ter wel een andere medewerker op de knop van de lift drukte, maakte een andere een praatje met mij. De eerste impressie was geweldig. De Lobby bevind zich op de bovenste verdieping, etage 24. Aangekomen bij de lobby werd ik door 2 twee lieftallige frontdesk medewerksters. Tijdens mijn check-in werden mij wat features verteld over het hotel en ze bevestigde ze dat ik volgende dag een tour zou hebben en dat ik geupgrade was naar een Park Deluxe room, daarnaast verifieerde ze de ophaaltijd voor mijn transfer naar de luchthaven 2 dagen later. Ze vroeg nog hoe je mijn achternaam moest uitspreken, zodat ze daar geen fouten zouden maken. Nadat de formaliteiten waren afgerond begeleidde ze mij naar mijn kamer. Ze liet mij wat features zien van de high-tech kamer.

    Twee minuten nadat ze vertrokken was hoorde ik ineens een bel. Mijn kamer had dus ook een bel. Voor de deur stond dezelfde bell boy die mijn tas aannam. Hij vroeg of het oké was als hij mijn tas naar de garderobe bracht, waar ik natuurlijk mee instemde. Paar tellen later ging de telefoon, het was de frontdesk medewerkster die vroeg of alles naar wens wat, wat tot zo ver ook het geval was.

    IMG_0833.jpg IMG_0836.jpg
    IMG_0869.jpg

    Op tafel lagen twee enveloppe met erop geschreven: “Mr. XXXX In Residence”. Daarbij stond een fles wijn en een stuk fruit.


    De volgende ochtend had ik ontbijt in het Cornerstone restaurant, waar ik een van de beste ontbijtjes ooit had. De service stond gelijk aan het dineren bij een Michelinsterren restaurant.

    IMG_0883.jpg

    Ik had nog geen Korean Won opzak, dus besloot wat geld te binnen bij de Wooribank, helaas accepteerde ze daar geen 4 cijferige pincode. Ik liep terug naar het hotel, en vertelde een medewerker het probleem. De medewerker liep vervolgens met mij mee naar de Citibank, een paar straten verder op waar ik gelukkig wel geld kon opnemen. De medewerker verontschuldigde zich bij mij voor de overlast die het mij had opgeleverd…. Dit zijn voor mij lastige momenten, ik wilde hem natuurlijk een fooi geven, maar zoiets doe je niet in Korea.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2015
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Seoul Sightseeing

    IMG_0893.jpg IMG_0919.jpg IMG_0950.jpg IMG_0952.jpg IMG_0963.jpg IMG_1005.jpg IMG_1025.jpg IMG_1029.jpg IMG_1033.jpg
     
    Skywalker88, Ready2Board, Friso89 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Foto van Bambibihap op de B744.

    image.jpg
     
  5. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Vet! Paar vragen:

    - Waar kan ik die tempel vinden op je foto's? Gyeongbokgung? Nog tips voor iets daar?
    - Is Bambibihap een referentie naar wat er op je bord ligt (bambi)?
    - Raar dat je bij de Wooribank niet kon pinnen! Ik en mijn broer hebben daar beiden zonder problemen gepind. Op het vliegveld lukte het niet (andere bank), wat nog stress opleverde, omdat we de laatste bus moesten halen en we alleen cash konden betalen. Gelukkig had ik nog wat chinees geld wat ik kon wisselen.

    Fooi geven blijft inderdaad lastig in Azië. Wilde m'n Uber-driver een fooi geven in Shanghai, omdat hij extra rondjes reed en nog ergens stopte omdat we wat foto's wilde nemen. Daarna nog een lange rit naar het vliegveld in de spits. Maar van een fooi wilde hij niks weten!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Nice hoor WT13 :)
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zijn jullie weer goed thuis geraakt?
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  8. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Jep, wij zijn weer veilig thuis

    Kwam deze tegen op internet wel grappig haha

    image.jpg
     
    Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik wil aan iedereen mijn excuses aanbieden voor de niet zo live trip report. Het was iets meer werk dan ik verwacht had. Misschien doe ik een nieuwe poging bij mijn same-day return trip.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Als je er een beetje de hectiek van vertragingen omheen hebt plus internet dat niet altijd meewerkt kan ik me voorstellen dat een soort van live trip report lastig is! Ik vond het nog wel meevallen en zeker leuk om te lezen!
     
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Foto's 3, 4 en 5 is inderdaad Gyeongbokgung of hoe het mag heten. De ceremonie van wachtwisseling is leuk. Ga wel om 10:00, dan is het nog redelijk koel in Seoul.

    De foto die @AnthonySneek is inderdaad de Bibimbap.

    Vreemd dat het bij jullie wel lukte. Gelukkig is alles goed gekomen met behulp van het hotelpersoneel.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  12. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik hoop het verslag morgen of overmorgen af te hebben. De terugvlucht is eigenlijk niet noemenswaardig. Op misschien één dingetje na.
     
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Wat nu? @Basjep VS @Skywalker88 Wie mag er bij het raampje zitten?

    Allebei hebben ze SkyPriority.

    IMG_1080 (1).jpg
     
    Skywalker88, Basjep en AnthonySneek vinden dit leuk.
  14. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    G*d&#%!! Wij vanmorgen haasten om de wisseling van de wacht van 10.00 te kunnen zien, zijn die fuckers op dinsdag dicht..Morgen nog maar een keer proberen dan.

    Terug van ICN naar FCO vliegen we Economy Plus van Alitalia. Schijnen drie rijen te zijn, in een aparte cabine. Iemand ervaringen met deze plaatsen?
     
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Kleine 22 uur ervaring afgelopen weekend opgedaan:). Prima cabine. Stoel iets verder maar achter en een steun voor je benen. Service is iets aangepast. Warm handdoekje, dikkere kussens en dekens, pre departure drink en gebruik van de business Class "bar".
     
  16. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De classica plus is een prima cabine, waar je wat meer beenruimte hebt en je stoel ook iets breder is.
     
  17. Timoopreis

    Timoopreis Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt @WorldTraveller13! Ik zit hier nu ook (inmiddels op Jeju), en ben zonder enig gedoe aangekomen. Helaas wist ik niet dat business ook zo goedkoop kon!

    En over de bibimbap: ja, het is niet makkelijk, maar de paddestoelen erin zijn erg lekker, en het is een erg goedkoop gerecht. Zo heb ik voor 4 euro gedineerd in Mokpo...
     
  18. Timoopreis

    Timoopreis Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    @RSC09, zat jij nou ook in chingu guesthouse?
     
  19. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Dag Timo, jazeker 2 nachten. Daarna 1 nacht Holiday Inn Incheon Songdo. Leuk kennis gemaakt te hebben en veel plezier nog op Jeju. Benieuwd naar je belevenissen daar!
     
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Businessclass was gewoon een gelukje.
     

Deel Deze Pagina