Live Trip Report: Alitalia's mistake fare naar Seoul

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door WorldTraveller, 3 jun 2015.

  1. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Mooie verhalen allemaal over deze error fare. Waar ik toch wel benieuwd naar ben wat dan de kosten zijn voor zo'n "bakkie koffie in seoul" vlucht? (of is dit een "not done" question?) o_O
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Geen probleem hoor! Vlucht was €240,-. Wel in Y+ voor de extra Miles. Gewoon economy was 180€ dacht ik. Hier kwam nog wel een positioneringsvlucht bij. Die kostte 100€ bij mij. Vloog wel KL. Had wel een paar tientjes goedkoper gekunt. Tevens moest ik een nacht op LHR slapen. Niet de goedkoopste plek en Hilton T4 was ook niet de goedkoopste keuze.(€140,- dacht ik)

    Dit komt op 480 en dan heb je nog niks gegeten/kop koffie in Seoul gedronken. Totaal zal het dus z'on €500-€550,- geweest zijn.

    Als je echt op de centen had gelet had het stukken goedkoper gekunt.
     
  3. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Wow, dat zijn inderdaad nog eens mooie (mistake) ticket prijzen :)
     
  4. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Vlucht was 253,73 in Y+. Mercuere hotel was 136,50 voor 2 nachten. Nacht in novotel Heatrow was 50,00 en en een enkele vlucht van LCY naar Rotterdam €40 met een beetje miles.

    Totaal 480,00..

    Zoals mijn voorganger al zei, het had goedkoper gekund, maar dit was hoe ik graag wilde hebben.
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik ben zeker geen voorbeeld over hoe je een mileagerun uitvoert, maar wil alsnog alles wel even opsommen.

    Trip 1:
    Alitalia Y+: €250
    KL Positionering: €120
    Park Hyatt Seoul 2 nachten: €1420
    Eten: €70 (geschat)
    Overig (sightseeing, vervoer ect) €10
    Hilton T4 €140
    Totaal: €2010

    Trip 2:
    Alitalia Y+ €230
    KL Positionering €150
    Mercure Berlin: €100
    Four Points by Sheraton Namsam 2 nachten: €250
    Park Hyatt Seoul 1 nacht: €450
    Eten: €50
    Overig (sightseeing, vervoer ect) €40
    Ibis Budget Brussel:eek: €60
    Totaal: €1330

    Trip 3(koffie trip)
    Alitalia Y+ €210
    KL Positionering: €120
    Eten: €15
    Overig (sightseeing, vervoer ect) €15
    Hilton Garden Inn London Heathrow: €70
    Totaal: €430
     
    RSC09 en Basjep vinden dit leuk.
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb denk ik wel vijf keer met m'n ogen moeten knipperen om er zeker van te zijn dat ik het bedrag wat je hebt betaald voor twee nachten Park Hyatt Seoul juist las:p:oops:
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Is inclusief round-trip airport transfer, tour door Seoul en avondje cocktails drinken met @AnthonySneek en @kevinvdwal
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Holy crap! Voor al dat geld vlieg je AA EXP bij elkaar!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Wat was het hotel los, zonder alles erbij gewoon verblijven ?
     
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    €800

    Boekte voor mijn 2e trip een andere rate, vandaar dat deze net wat duurder was.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  11. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    je had ook niet de goedkoopste kamer toch?
    Dus opzich €400 kan nog per nacht ..
     
  12. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Beide keren de goedkoopste kamer geboekt. 1e trip had ik Virtuoso rate, wat automatisch upgrade geeft, mits beschikbaar. 2e keer daily rate met breakfast geboekt. Beide keren succesvol geupgrade Ze herkende mij nog en kreeg ik weer exact dezelfde kamer. Misschien kwam het wel door mijn Hyatt Platinum status. Had de boeking wel gemaakt bij het uitchecken van mijn 1e stay. Waarschijnlijk heeft ze een kanttekening gemaakt in mijn reservering.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Misschien verblijf ik er over 1,5 week weer. Ben benieuwd of ik weer 'mijn' kamer krijg en dat het nog steeds uitgestorven is.
     
  14. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Weer Seoul? Lekker hoor. Zit je nu al midden in je trip?
     
  15. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zit op dit moment in Chengdu. Paar dagen geleden ons hele trip omgegooid. Bijna alle vluchten en hotels geannuleerd omdat het schema gewoon te krap was. Japan, één keer Korea en mijn SQ award eruit gehaald. We bekijken het per dag. Morgen waarschijnlijk vertrek naar Hangzhou (moet nog boeken) en dan zien we wel weer.

    [​IMG]
    Zo lag ik er ook bij na het annuleren van alle reserveringen.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2015
    AnthonySneek, Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  16. Maan

    Maan Guest

    255 euro in Y. 15€ trein naar Brussel en twee nachten voor 70€. 340€ dus (ga wel door naar Guam maar dat terzijde)
     
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    laat even weten hoe HGH is. daar vlieg ik ook 3x op en af
     
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb deze trip al eens op HGH gevlogen. Niet zo'n hele grote luchthaven, maar modern. Tot op heden de mooiste luchthaven die ik heb bezocht in China. Is één van de weinige luchthavens die daadwerkelijk ook luggage priority handhaaft, de meeste luchthavens hebben er maling aan. Priority boarding werkte niet in HGH, althans niet bij Xiamen Air op een binnenlandse vlucht. Voor priority check-in moet je gewoon de rode loper volgen. Misschien hebben ze voor CZ of MU wel een aparte 'lounge' om in te checken. In Xi'an zag het er zo uit:
    [​IMG]
     
    high_class vindt dit leuk.
  19. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Owja, nog wat. Als je de Sky Priority check-in (meestal zijn deze het dichts bij security checkpoint) niet kan vinden moet je het grondpersoneel vragen naar de business of first class check-in, want Sky Priority is iets vreemds. Kom niet 2 uur voor vertrek op de luchthaven, anders kunnen/willen ze je niet inchecken. Luchthavens worden door zwaarbewapende militaire bewaakt i.v.m. recente aanslagen. Maar op zich is het hele security proces een grap. Vlieg je business/first, dan mag je gebruik maken van de VIP security checkpoint via de rode loper natuurlijk. De reguliere rijen gaan ook vlot. Vlak voordat je de spullen op de band legt moet je je boarding pass en paspoort overhandigen aan een medewerker, die controleert vervolgens jou gegevens en stempelt je boarding pass twee keer. Houd je paspoort en boarding pass nog even bij de hand want als je eenmaal aan de beurt bent bestaat er de kans dat ze je boarding pass opnieuw willen zien.

    Als je binnenlandse vluchten gaat maken en je hebt één carry-on bij je, zorg dat je bij boarding time bij de gate bent. Ga bij de Sky Priority lijn staan, al wordt deze bijna nooit geopend, dan zijn de Chinezen meestal vriendelijk genoeg om niet te gaan zeiken op je als je van rij switcht. Chinezen reizen namelijk met ontzettend veel bagage. 12 flessen wijn, drie stuks handbagage die alle drie het maximum formaat overschrijden. Afgelopen vlucht zag ik ze met hele televisies binnenkomen.
     
    high_class vindt dit leuk.
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik vlieg heen en weer van AMS naar HGH met alleen handbagage denk ik
     

Deel Deze Pagina