Lelystad airport

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door bernard, 5 mei 2015.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    wat vinden jullie eigenlijk van de plannen om Lelystad Airport te ontwikkelen tot een soort van tweede schiphol dat voornamelijk de low costers moet gaan huisvesten? afgezien van alle operationele vraagstukken denk ik persoonlijk niet dat ik er ooit gebruik van zal maken. ik kom uit de regio rotterdam/gouda en het is voor mij gewoon te ver weg dus niet praktisch. schiphol doe ik zonder file in 35 minuten en in de drukte 50 min. zestienhoven 18 min. eindhoven 1.15 en brussel 1.40 zonder file. Lelystad is naar mijn idee een soort regionaal noordelijke vliegveld, meer niet.
    wat denken jullie?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Wordt een flop. Geen enkele airline wil daarheen. Begrijpelijk ook.
    Politiek spelletje van KLM om alle lowcost carriers van Schiphol weg te pesten maar er is weinig interesse.
    Laatst de vraag gesteld aan Hans van der Velde (directeur Arke) of Arke wat zag in Lelystad (eventueel met 787) en hij reageerde laconiek. Arke voelt er weinig voor.
    Misschien dat Ryanair, natuurlijk de agressiefste LCC, wel valt voor de tarieven maar ik denk dat Easyjet, Arke en Transavia uit eigen wil niet zullen verhuizen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63

    200 miljoen euri is vrij veel geld om een vliegveld voor ryanair te bouwen ? wordt dit ons eigen Spaanse Spookvliegveld ?
     
  4. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    als de prijzen aantrekkelijk zijn en er ook een goede treinverbinding naar toe gaat, valt het voor mij wel te overwegen..
     
  5. Points to be Made

    Points to be Made Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik woon in Zwolle....hup Lelystad hup!
     
    Lionell, Ready2Board en tgrhuis12 vinden dit leuk.
  6. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    KLM ziet graag de low cost carriers vertrekken van SPL naar lelystad. Easyjet en Ryanair hebben volgens mij al aangegeven hier weinig voor te voelen voor hun is SPL juist intresant vanwege het grote aantal zakelijke reizigers.
     
  7. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Liever niet, hou maar lekker rustig daar. De plannen liggen er al jaren en er komt nooit wat van terecht. Ik tuf er liever gewoon lekker met mij Cessnaatje rond zonder te moeten wachten op grote vliegtuigen die binnenkomen.... :)
    Volgens mij is er vanuit de luchtvaart maatschappijen ook weinig animo voor.
     

Deel Deze Pagina