Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Die pech voor Privium heb je dat je bij het enkel SP gepeupel zoals mij komt, want het lint is met een knoop vastgemaakt zodat je samen in de rij staat.
    Maar de Privium/SP rij loopt met 3 posities gewoon goed door en men doet dij rij tenminste actief managen.
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik was er vandaag om 14:00 en het was rustig in Vertrek 2. Alle balies waten vrij bij rij 9/10. De wachttijd bij security was bij Privium/SP net zo lang als bij de rest van het gepeupel.
     
  3. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Zojuist in 30 minuten na inrijden privium-P3 (15 uur) de paspoortcontrole in T3 gepasseerd. Moest wachten op de bus
     
  4. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Yeah. Whatever.
     
    Ruut, Godenzoon14 en bernard vinden dit leuk.
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    En over het algemeen weet men in die rij al hoe het er aan toe gaat waardoor de doorloop sneller is.
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Een collega van mij wil de security AMS ontlopen door een DUS>AMS>XXX te boeken,
    Vervolgens boekt hij alsnog een AMS>DUS een dag van te voren om daar te komen. Zijn logica laat mijns inziens wat te wensen over....:confused::confused:
     
    Peter02, michiel1, Ready2Board en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Wat is de beste plek voor economy passenger om door security te gaan?
    Ik check in bij klm, waarschijnlijk vertrek 2, checkin 9-16.

    daar dan ook door security? Of beter naar een andere plek lopen eerst?

    en zijn de rijen voor baggage dropoff net zo lang als voor inchecken?
     
    ppt vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ben benieuwd hoe ze dat willen handhaven, denk aan passagiers op outstations die overstappen of die met bijvoorbeeld Delta naar Amsterdam komen, worden die dan bij de gate geweigerd?
     
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Mijn rugzak met laptop gaat in ieder geval niet het ruim in..
     
  12. roberth

    roberth Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Even een adviesvraag tussendoor. Gezien de chaos op Schiphol nu, zal het van de zomer alleen maar erger zijn ben ik bang. Maar dan vliegen wij voor het eerst met een baby/dreumes van 1,5 jaar oud, op een 'zwarte zaterdag' , om 11:00.
    We vliegen BC binnen europa met AirEuropa. Mijn vrouw krijgt nu al nachtmerries van lange rijen met een kind, ondanks SP, dus..... wat zou de aanbevolen route zijn?
    1) via terminal 2, de 'gewone' route van SP?
    2) via terminal 3->en dan nog een keer 'tussendoor' bij het schengen/non schengen filter (Kan/mag dat uberhaupt?)
    3) via de VIP Service (belachelijk duur, maar zeker weten geen rijen)
    4) anders?.....

    Horen graag de tips, bedankt!
     
  13. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Tot 2 jaar is VIP center nog gratis. Kost je nu dus nog maar kleine 700 euro. Nu of nooit want vanaf volgens jaar ook de volle mep voor de kleine. Beslissen binnen 36 uur voor vertrek geeft 50 % toeslag. Ook VIP zit snel vol tegenwoordig.

    Ik zou gewoon SP nemen. Al met al valt het daar nog wel mee. Je loopt wel de kans dat je uren in de lounge zit als je extra vroeg komt en het inderdaad meevalt. Ik weet niet hoe jullie daar tegenover staan.

    Optie 2 met 2 x een paspoortencheckpoint zou ik niet doen. Ik reis vaak vanuit DUB/ORK via Shengen verder en heb daar soms ook heeeel lang gestaan.
     
  14. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Een bekend beveiligingsbedrijf geeft per 1 juni bonussen aan beveiligers die zich niet ziekmelden. Ik ben benieuwd of dat zoden aan de dijk zet..
     
  15. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Het kan natuurlijk zijn dat de situatie voor Skypriority nog verbeterd zodat je daar gewoon ouderwets snel overal langs bent.

    Maar wat je ook kunt overwegen is Meer & Assist van Schiphol. Dit kost je € 165,00 voor jullie gezin. Dan pikken ze je ergens aan het begin van de terminal op en loodsen ze je overal langs.

    Zelf heb ik dit vorige week ook overwogen maar uiteindelijk niet gedaan. Ik denk echter dat ze ongeveer hetzelfde te werk gaan als wat Qatar deed bij ons. En dat is heel effectief: binnen een mum van tijd overal langs.

    Wellicht is € 165,00 te overzien, zeker als de nachtmerries van je vrouw daarmee over zijn. Zou dit wel snel boeken overigens, want volgens mij is dit inmiddels ook aardig populair.
     
    Fripsmaster, jphorn en Menno vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Er zijn er meer die dat doen, maar ze noemen het anders, maar komt wel op hetzelfde neer. (Als je conform conform rooster gewerkt heb, dus naar tandarts tijdens werktijd is dan niet handig).
    Of het veel helpt is de vraag, een kleine drempel voor degene die toch al niet of nauwelijks ‘ziek’ zijn, maar voor de andere groep veranderd er niets.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Het is nu 07:15 en zit in de Aspire lounge (schengen). Ik ben 30 minuten geleden afgezet buiten. Langste duurde het wachten bij de afgifte van de bagage. De LH dame zat gezellig te bellen en de andere agent werd geblokkeerd door mensen die 4 kg te veel in hun bagage hadden en dus zoveel eruit moesten halen.
    Daarna bij SP/Privium omhoog en linksom en wederom rij 1 voor sp/privium. Man of 20 voor mij, maar liep vlot door.
    Dus nu weer 2,5 uur in de lounge doorbrengen.

    Buiten geen rijen, binnen geen rijen. De eco check in en security redelijk tot normaal. Schat dat je binnen 30 minuten er wel door kan zijn met eco op dit moment.

    Als ik het vergelijk met vorige week kun je het vliegveld bijna uitgestorven noemen nu :D

    Gisteren op BER zelfde verhaal eigenlijk. Het is dat de bagage afgifte nog dicht was anders had ik binnen 5 minuten er doorheen geweest.
     
    lloydje33, jphorn en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Het is nog minder relevant dan GRO (forgive me), maar voor onze 11.10 vlucht vanaf CGK had ik vandaag een taxi om 7.45 laten aanrukken. Geen kip op de weg natuurlijk, dus de rit duurde 45 minuten zonder enig oponthoud.

    Na vervolgens een lege Skypriority balie van Garuda en een lege Skypriority security te hebben aangetroffen zaten we dus rond 8.45 aan de koffie in de lounge. Niet in de Garuda lounge trouwens, want domestic is tegenwoordig zonder +1.

    Zonder Skypriority zou het denk ik zo'n tien minuten langer geduurd hebben.
     
    lloydje33 en RickJansen vinden dit leuk.
  20. roberth

    roberth Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Dit lijkt me een goede optie inderdaad, bedankt voor de tip!
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina