Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Er gaan hier vast ook wel eens mensen naar Ibiza. Was er zelf nog in 1991.
     
    Sandor, erlug, MVA20 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Dus Privium kon nog wel naar boven? En SP mocht het maar uitzoeken?
     
  3. vedje

    vedje Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Klopt, uiteindelijk kropen een paar onder het lint door, maar of ik dat ook zou doen, dat denk ik niet.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  4. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Hemelvaartsdag op Schiphol….

    Om 06:15 bij het VIP Center aangekomen. Om 06:20 zat ik met een gemberthee in mijn eigen lounge.

    Mijn paspoort werd meegenomen die was ik wel een kwartiertje kwijt. Gelukkig kreeg ik ondertussen een champagne ontbijt met egg Benedict.

    Om 06:50 werd ik opgehaald door iemand van KLM en er waren 3 medewerkers voor mij alleen die de security check deden.

    Met nog een aangeboden Pellegrino in een luxe auto naar het vliegtuig gereden. Daar gelijk aan boord en om 07:10 is het vliegtuig ready om te gaan.

    Straks benieuwd naar de service in de La Première en daar in de lounge. Met een 5 urige overstap skip ik het ontbijtje bij KLM.

    En dit alles met Miles, nu al geweldig :cool:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ready2Board, Joost82, michiel1 en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Hemelvaartsdag op Schiphol (part 2)…

    Om 06:30 de garage van P3 ingereden, om 07:05 een zeer rustige lounge 52 binnengelopen.
     
    michiel1, ppt, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het viel mij ook alles mee, ik heb alleen sp van KLM maar doordat er 3 lanes waren voor security kan je om 06.33 binnenlopen en om 06.46 door de beveiliging zijn, bij de KMAR was ook niemand.

    Maar als je dezelfde vraag stelt aan de passagiers in de ‘gewone rij’ die was vol, ging aanmerkelijk langzamer want ik schat in dat er 4 of 5 posities open waren voor al die passagiers, die hebben over de gang van zaken een hele andere mening…
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Een collega (zonder sp) deed er vanmorgen rond half 6 ongeveer een uur over om door de security te komen. Een kennis is er net door en heeft er (incl koffer inchecken en zonder sp) 2 uur over gedaan.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ja dat zou ook mijn inschatting zijn, voelde me bijna schuldig dat ze 3 lanes SP gebruikten, passagiers in de SP rij ook nog eens doorsluizen naar vertrek 1 priority, aan de andere kant doe je dat niet loopt SP toch snel vol en Schiphol moet KLM ook te vriend houden.
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik probeer het hier gewoon enigszins informatief te houden zonder dat we topics met een bak onzin vervuilen, en als je door mijn postgeschiedenis zou gaan, 1267 berichten, zou je zien dat het niet alleen maar negativiteit is, maar goed, met 16 berichten in 6 jaar tijd zul je hier ook niet dusdanig vaak zijn dat dat je wel opgevallen zou zijn...

    Anyway, back on-topic...
     
    Javadest, Ready2Board, MRB en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Kampioen!!
    Hoe kan je dit met miles boeken kan dat via internet of moet je de plat desk bellen? Hoeveel miles ben je kwijt ?
     
  11. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Even uitgaande van SP en alleen handbagage, kan iemand mij vertellen waar er al een scheiding gemaakt word tussen wel/niet inchecken en wel/geen SP? Is er eerst een gezamenlijke rij of kun je die in bovenstaande situatie helemaal vermijden (zonder asociaal te doen)?
     
  12. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou bij balie 9/10 binnenlopen en dan zonder iets af te geven daar de trap nemen. Anders zou ik niet weten hoe je je kan onderscheiden van de overige passagiers (behalve door gebruik te maken van een Privium pas/poortje).
     
    theflyingrobman, tomhster en Urbanjazz vinden dit leuk.
  13. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Correct. Beste optie zonder bagage. als je pech hebt komt de Privium rij echter bij de SP rij. Afhankelijk van de SP drukte is dat vervelend.
     
  14. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Onze TAROM vlucht was gisteren 65min vertraagd.
    - Arriveerde te laat aan gate. Stond 10min 30m voor de gate te wachten. Niemand om binnen te loodsen.
    - Wij zaten al in het vliegtuig toen werd bagage eruit gehaald van arriverende mensen.
    - Toen waren er andere shipments. Dozen en zo. Daar was niemand voor.
    - Daarna onze koffers. Dat was meteen de laatste keer dat we onze koffers gezien hebben. Want die kwamen nooit op de tweede vlucht en volgens onze AirTags staan ze nog altijd in Bucharest.

    Dus zelfs als je de rijen van Schiphol hebt overleefd kom je misschien nog in leuke andere ervaringen terecht.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2022
  15. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Vandaag 13.00 check in Emirates (FC) 5 min, security (privium T3) 5 min, douane (privium) 1 min.

    Gisteren ochten 7.00 10 minuten vertraging bij security, bij aankomst 21.00 uitgang bij pier D afgesloten, bij uitgang pier F werden passagiers tegengehouden "omdat beneden voor douane vol is". Met priviumpas gezwaaid en doorgelaten,
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ging je verder vanuit OTP? Ook met RO?
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Douane is natuurlijk KMAR, paspoortcontrole...;)
     
    Ready2Board en Carel1 vinden dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    JA POTVERDOMME! NU MOET IK TOCH EVEN ÉCHT HOLLANDSCH KLAGEN!
    Vlieg ik eens vanuit SCHIPHOL (je leest het goed) en niet vanuit GRO of vanuit NRN, lees ik hier alle horrorverhalen (en niet de goede verhalen, want....), vertrekt mijn vlucht om 16:30, word ik -desgevraagd- hier op het forum keurig geholpen om door te lopen naar de M gates, kom ik om 12:40 aan, bepakt met 12 liter water, een stretcher, 4 kussens en 3 voedselpakketten richting de M gates om de horror op hemelvaartsdag aan te zien en wat denk je...

    WACHTTIJD...

    komtie....

    0 minuten! Geen wachtenden voor u! Maar...laat ik sportier blijven en er gewoon een 9 voor zetten, dan lijkt het alsof het nog écht wachten was en heb ik iets om even lekker over te klagen. Hier kan GRO nog wat van leren :)

    En aangezien hier niks van een lounge is moet ik nu dus mijn tijd uit gaan zitten. Potjandorie, had ik 2 uur langer in bed kunnen liggen! :O

    Boven stonden wel de rijen dik zag ik uit mijn ooghoek, maar deze dans ben ik ontsprongen.

    [/sarcasmoff] #goedverhaal
     
    VinceG, Urbanjazz, BartF en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    2 x per jaar vip centre toegang met de Centurion kaart van Amex. Voor mij een van de grootste voordelen van Centurion. VIP voor 2 personen kost 600 euro dus dat heeft een waarde van 1200 euro. En scheelt in dit soort tijden erg veel stress en gezeur.
     
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Naar ATH.
    En vandaag 24H later naar KL via JED
     
    MichaelNight vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina