Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Was gister overigens lekker handig om stroopwafels uit te delen in de rij. Ik heb altijd dezelfde inhoud en eigenlijk nooit 2nd screening , maar nu zaten die stroopwafels er in. Hop gelijk 2nd screening..nog meer oponthoud. Bij uitdelen moeten ze erbij zeggen niet in je tas doen maar gelijk opeten

Urbanjazz en Morris vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.658
    Trofeepunten:
    273
    Grappig dat je dat zegt, want op Dusseldorf zijn de meerdere pakjes stroopwafels altijd reden voor secondary, ik haal ze er nu uit, screener aan het begin zegt niet doen, screener 2 bij secondary steekt zijn duimen omhoog en mag ik gelijk weer door.
    Op Amsterdam zijn mijn stroopwafels nooit reden geweest voor secondary, en ik neem aan dat je 1 stroopwafel ofzo krijgt? Dat kan geen reden van secondary zijn, of krijg je een heel pakje?

3. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Ik had er meerdere ze kwamen meerdere keren langs en ook die van mijn vriendin in de rugzak gedaan..

4. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    1.658
    Trofeepunten:
    273
    Afgelopen zondag rond 05.50, via Priority naar binnen, stond best wel een rij boven, echter je kon ook links via de Shengen Security en daar kon je gewoon aansluitenm binnen 5 minuten was ik er doorheen.

Sterker nog, ik denk dat je in de priority rij langer bezig was dan de reguliere rij, want op dat moment was het ook daar rustig, of heel veel poortjes open dat het daardoor niet echt op liep.

In de 'KLM Kantine' was het reguliere servies er gewoon in de ochtend, en ook geen plastic bekertjes, ik denk dat ze door het geplastificeerde spul heen zijn, dat we straks aan boord lekker lekkende papieren bekertjes gaan krijgen.
    Ik vond het ook niet echt heel druk ook, mogelijk na 07.30 wel, maar ik denk niet dat ze dan nog een 'servieschange' doen, dat verwacht ik gelijk bij aanvang.

Puntje van kritiek, de worstjes hoeven niet zwartgeblakerd uit de oven te komen, maar enigszins het idee dat ze in een oven geweest zijn zou ik waarderen, evenals de aardappeltjes, een beetje olie mag er vanaf druipen maar in de laag waar ze nu zwommen kan het ook niet goed zijn.
    En ik neem voor de vorm altijd 1 worstje en 3 aardappeltjes.

5. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.344
    Trofeepunten:
    428
    Moet binnenkort naar Sao Paulo voor de F1...toch maar gevraagd of ik in Dusseldorf (Wat ook slechts 30 minuten rijden voor me is) kan instappen, en jawel, dat kon (gelukkig). Nu heb ik een overstap van 3 uur...dat zou geen probleem moeten zijn toch? Overstappen in Amsterdam heb ik sowieso nog niet gedaan, maar gezien de wachttijden van ''buiten'' toch deze keuze gemaakt...

6. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Stampvolle lounge rond 19:30 uur. Ik had verwacht dat ik nu met mijn gast geweigerd zou worden. Mocht toch naar binnen. Met zijn tweeen een stoel gedeeld in die werkplekcirkel...

7. Airbusy

Airbusy Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Vraagje
    Volgende week met TAP Portugal via Lissabon, naar JFK. In business class.
    Betekent dit gewoon achter in de rij aansluiten op Schiphol, of kan er vanwege de reisklasse nog gebruik gemaakt worden van enige priority?
    Er moeten nog wel koffers worden ingechecked e.d.
    Alvast bedankt voor jullie raad en advies.

8. erlug

erlug Newbie

Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag om 8:30 aangekomen op Schiphol plaza, liep om 9:20 de lounge binnen. Viel me qua tijd nog mee met 2 kindjes en bagagedrop erbij. Klm lounge was voorzien van aardewerk servies en metaal bestek gelukkig. Het was wel redelijk vol, maar her en der waren wel tafels vrij.

9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.990
    Trofeepunten:
    498
    Ja Priolane toegang op basis van je Business ticket met TAP.

Airbusy vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.800
    Trofeepunten:
    273
    Half uur net in prio rij gestaan. Denk mijn langste rij tot nu toe post covid.

Overigens een aparte check in gehad.
    Ik geef mijn ID kaart, vraagt ze of ik mn paspoort wil geven. Laatste keer dat ik het checkte lag Spanje in de EU...
    Vervolgens zei ze dat ik moest betalen voor mijn koffer. Wederom mijn verbazing daarover..
    Uiteindelijk geen paspoort gegeven en mijn koffer uiteraard gratis ingecheckt. :eek:

11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    1.658
    Trofeepunten:
    273
    Bij de KLM Prio check in worden, omdat het in principe rustiger is dan de reguliere rij omdat er meer balies open zijn waardoor er minder 'druk' onstaat nieuwe medewerkers of stagaires ingewerkt.
    Zeker in het begin zal men een standaard riedeltje afwerken die men geleerd heeft, en als je de ene na de andere Amerikaan hebt gehad die allemaal een paspoort hebben snap ik de vraag wel.

noppie vindt dit leuk.
  12. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.715
    Trofeepunten:
    403
    Is er iets, waarvan jij het niet denkt beter te weten dan een ander?

En heb jij nooit het idee om niet in een bericht te verwerken hoe gaaf jij jezelf vindt en wat JIJ allemaal doet/vindt?

ik denk dat als je gat tellen hoe vaak jij het woord IK in een bericht gebruikt, dat dat aantal hoger is dan het aantal berichten die je op IF hebt gepost…

solofarie, Tim82, Ambtenaruh en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.018
    Trofeepunten:
    223
    pfff... houd het aub even gezellig. Vind je dat iemand teveel post, lees het dan lekker niet.

noppie vindt dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.018
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb niet eens een paspoort bij me als ik intra Schengen reis, rare vraag.

Lijkt Polen wel, vragen ze ook een paspoort, want een EU ID kunnen ze niet invoeren in hun systeem :eek:

Morris vindt dit leuk.
  15. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Sommige "Trainees" zijn wel grappig. Toen ik de route AMS-CDG-GOT vloog zei de incheck-dame "Dus U gaat eerst helemaal naar het Zuiden en daar vandaan vliegt U weer helemaal terug naar het Noorden?? En dan vliegt U nota bene waarschijnlijk zelfs over Nederland heen. Weet U wel dat er ook een rechtstreekse vlucht van AMS naar GOT gaat?"

Laatst bewerkt: 12 okt 2022
    lloydje33, Morris, BartF en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.800
    Trofeepunten:
    273
    Leuk en aardig maar als je op een luchthaven werkt mag ik toch wel verwachten dat je weet of Spanje in de EU ligt. :)

Normaal check ik dus altijd in met paspoort ook binnen de EU maar dit keer eens niet en dan krijg ik meteen de vraag of ik mijn paspoort bij me heb.. :D

17. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Mijn Roemeense vriendin krijgt nog steeds af en toe bij reizen intra EU bij de check in de vraag of ze wel een visum/verblijfsvergunning heeft als ze haar Roemeense paspoort gebruikt...

Morris, Vliegende_Keep en MollyMoon vinden dit leuk.
  18. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    123
    Ik stond laatst in de reguliere rij uit solidariteit met een niet SP reisgenoot. Bijna vlucht gemist. Gelukkig werden we nu op AMS uit de rij gehaald door iemand die langs de rij liep met "someone here with flights before 11:15 hour?"

Ik had gehoord dat dit al lang zo gaat op EIN, maar op AMS is dit voor mij nieuw.

19. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    312
    Trofeepunten:
    63
    @MollyMoon ik zag laatst een item op RTL over de drukte op Schiphol. Daar werd het zelfde verteld qua voorlaten van passagiers die anders hun vlucht zouden missen, om er vervolgens weer mee op te houden omdat de sfeer grimmig werd.

Toch bijzonder hoe er elke keer weer zoveel volwassenen zijn die zich zo kinderachtig gedragen.

MollyMoon vindt dit leuk.
  20. Eagle

Eagle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    825
    Trofeepunten:
    123
    Datapuntje op DUS vanmorgen: van verlaten garage P8 tot lounge binnen 10 minuten, inclusief inchecken ruimbagage.

Lekker rustige lounge op DUS, voedselaanbod wel wat karig. Nu in L52 bijna geen plek te vinden, laat staan een plek waar de tafel opgeruimd is.

Deel Deze Pagina