Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Stampvolle lounge rond 19:30 uur. Ik had verwacht dat ik nu met mijn gast geweigerd zou worden. Mocht toch naar binnen. Met zijn tweeen een stoel gedeeld in die werkplekcirkel...
     
  2. Airbusy

    Airbusy Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Vraagje
    Volgende week met TAP Portugal via Lissabon, naar JFK. In business class.
    Betekent dit gewoon achter in de rij aansluiten op Schiphol, of kan er vanwege de reisklasse nog gebruik gemaakt worden van enige priority?
    Er moeten nog wel koffers worden ingechecked e.d.
    Alvast bedankt voor jullie raad en advies.
     
  3. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Vandaag om 8:30 aangekomen op Schiphol plaza, liep om 9:20 de lounge binnen. Viel me qua tijd nog mee met 2 kindjes en bagagedrop erbij. Klm lounge was voorzien van aardewerk servies en metaal bestek gelukkig. Het was wel redelijk vol, maar her en der waren wel tafels vrij.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Ja Priolane toegang op basis van je Business ticket met TAP.
     
    Airbusy vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Half uur net in prio rij gestaan. Denk mijn langste rij tot nu toe post covid.

    Overigens een aparte check in gehad.
    Ik geef mijn ID kaart, vraagt ze of ik mn paspoort wil geven. Laatste keer dat ik het checkte lag Spanje in de EU...
    Vervolgens zei ze dat ik moest betalen voor mijn koffer. Wederom mijn verbazing daarover..
    Uiteindelijk geen paspoort gegeven en mijn koffer uiteraard gratis ingecheckt. :eek:
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Bij de KLM Prio check in worden, omdat het in principe rustiger is dan de reguliere rij omdat er meer balies open zijn waardoor er minder 'druk' onstaat nieuwe medewerkers of stagaires ingewerkt.
    Zeker in het begin zal men een standaard riedeltje afwerken die men geleerd heeft, en als je de ene na de andere Amerikaan hebt gehad die allemaal een paspoort hebben snap ik de vraag wel.
     
    noppie vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Is er iets, waarvan jij het niet denkt beter te weten dan een ander?

    En heb jij nooit het idee om niet in een bericht te verwerken hoe gaaf jij jezelf vindt en wat JIJ allemaal doet/vindt?

    ik denk dat als je gat tellen hoe vaak jij het woord IK in een bericht gebruikt, dat dat aantal hoger is dan het aantal berichten die je op IF hebt gepost…
     
    solofarie, Tim82, Ambtenaruh en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    pfff... houd het aub even gezellig. Vind je dat iemand teveel post, lees het dan lekker niet.
     
    noppie vindt dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb niet eens een paspoort bij me als ik intra Schengen reis, rare vraag.

    Lijkt Polen wel, vragen ze ook een paspoort, want een EU ID kunnen ze niet invoeren in hun systeem :eek:
     
    Morris vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Sommige "Trainees" zijn wel grappig. Toen ik de route AMS-CDG-GOT vloog zei de incheck-dame "Dus U gaat eerst helemaal naar het Zuiden en daar vandaan vliegt U weer helemaal terug naar het Noorden?? En dan vliegt U nota bene waarschijnlijk zelfs over Nederland heen. Weet U wel dat er ook een rechtstreekse vlucht van AMS naar GOT gaat?"
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2022
    lloydje33, Morris, BartF en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Leuk en aardig maar als je op een luchthaven werkt mag ik toch wel verwachten dat je weet of Spanje in de EU ligt. :)

    Normaal check ik dus altijd in met paspoort ook binnen de EU maar dit keer eens niet en dan krijg ik meteen de vraag of ik mijn paspoort bij me heb.. :D
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Mijn Roemeense vriendin krijgt nog steeds af en toe bij reizen intra EU bij de check in de vraag of ze wel een visum/verblijfsvergunning heeft als ze haar Roemeense paspoort gebruikt...
     
    Morris, Vliegende_Keep en MollyMoon vinden dit leuk.
  13. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik stond laatst in de reguliere rij uit solidariteit met een niet SP reisgenoot. Bijna vlucht gemist. Gelukkig werden we nu op AMS uit de rij gehaald door iemand die langs de rij liep met "someone here with flights before 11:15 hour?"

    Ik had gehoord dat dit al lang zo gaat op EIN, maar op AMS is dit voor mij nieuw.
     
  14. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    @MollyMoon ik zag laatst een item op RTL over de drukte op Schiphol. Daar werd het zelfde verteld qua voorlaten van passagiers die anders hun vlucht zouden missen, om er vervolgens weer mee op te houden omdat de sfeer grimmig werd.

    Toch bijzonder hoe er elke keer weer zoveel volwassenen zijn die zich zo kinderachtig gedragen.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  15. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Datapuntje op DUS vanmorgen: van verlaten garage P8 tot lounge binnen 10 minuten, inclusief inchecken ruimbagage.

    Lekker rustige lounge op DUS, voedselaanbod wel wat karig. Nu in L52 bijna geen plek te vinden, laat staan een plek waar de tafel opgeruimd is.
     
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Over paspoort gesproken, ik was gister in CDG en bij het boarden vroegen ze om paspoort/id en had als eerste mijn rijbewijs bij de hand en dat vonden ze ook prima.

    Bij de Sky prio security van 2F stond om 18.00u niemand. De man bij de ingang zat een tijdschrift te lezen en schrok op van mijn komst.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dusseldorf vandaag rond 09.33 in de rij aangesloten, 09.55 er door heen, bij de C security, ze waren actief mensen aan het wegsturen die een B boarding gate hadden. Onbegrijpelijk want je kan elke gate bereiken, op mijn boarding pass stond geen gate dus dat werd geen discussie, maar goed ook want A & B waren een stuk drukker.
    De Hugo Junkers Lounge was beneden heel erg druk en boven zat niemand…
    Daarnaast ik weet niet waarom maar de toiletten op Dusseldorf zijn regelmatig een waterballet…
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Iedereen loopt die trap tegenover de receptie straal voorbij..pre-covid kwam ik er nog al eens en als ik er was ging ik gelijk die trap op. Zeker toen het boven was gerenoveerd en beneden een aftandse zooi. (is beneden inmiddels gerenoveerd?)
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Beneden ziet er al jaren hetzelfde uit. Beneden is wel meer aanbod van voedsel. Wel ben ik blij met de kleine flesjes boven, als ik ergens een hekel aan heb is het cola zonder prik en om nou elke keer een onaangebroken grote fles te openen is ook weer zo wat.
    Wel was boven niet opgeruimd, en de 1.5 uur dat ik er zat maakte men ook geen aanstalten, dat is dan wel weer een beetje jammer.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  20. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    nooit geweten dat die HJ lounge 2 verdiepingen heeft :confused: Zit altijd boven als ik er ben..
     

Deel Deze Pagina