Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Uiteindelijk was het 75 minuten: wel precies binnen dat interval. Hadden ze goed ingeschat:D
     
    LordH vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Zo’n papieren beker vond ik in Corona tijd fijn om, gevuld uiteraard, mee te nemen naar de gate, dus daar heb ik wat minder moeite mee.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.435
    Trofeepunten:
    358
    Is het echt 100 procent van papier/karton in de lounge? Want meestal zit er een laagje kunststof in en dat mag vanaf 2024 niet meer dacht ik.
    Toch opvallend dat KLM nu dan toch dit soort wegwerkspul gebruikt.
     
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja die zijn inderdaad wel voorzien van zo'n laagje kunststof, De bekers zijn precies hetzelfde als die op mijn werk. brr!!. Nu heb ik zo'n hardwerkende meid in de lounge ernaar gevraagd (hardwerkend is serieus bedoelt, ze lopen het vuur uit de sloffen en verdienen ons respect!) . Ze zegt dat het echt komt uit een tekort aan afwashulp. Daarom soms karton/hout en soms echt bestek enz.
     
    ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  5. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Dat houten bestek: vreselijk, ik krijg de rillingen als de houten lepel in mijn mond steek. Daar kun je toch niets normaal mee eten, of ben ik de enige?
     
    erlug, MilesHunter, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat klopt ..je moet echt het eten als het ware in je mond gieten zonder tongcontact of lipcontact met dat hout. Het voelt aan alsof het zich vastzuigt aan je tong!
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Helemaal mee eens, verpest echt de smaak van het eten. Bij de maaltijdbox in KL EBC nagenoeg hetzelfde houten "bestek". Erg jammer.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Wat ik mij zo kan voorstellen is dat KLM een hoop van deze ‘zooi’ nog op voorraad heeft en nu op gaat maken.
    Plastic bestek, exact dezelfde die je in het vliegtuig kreeg, kreeg je onder het mom van Corona aangeboden maar was echt om die voorraden op te maken want nu moet men houten bestek geven, of in ieder geval geen plastic.
    Wat men eigenlijk wil bereiken is dat men bestek gaat hergebruiken maar aan retourstromen zit ook een hoge kostenpost.
     
  9. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hoi allemaal, aankomende zaterdag vlieg ik met twee vrienden van ams naar ist via cdg, dus vanaf hal 1. Ik heb SP maar de rest niet en dit is de eerste keer sinds de chaos dat ik vlieg. Voorheen kon je altijd met extra pax samen bij de SP inchecken en dan om de hoek naar de priority security maar ik lees nu dat daar iemand staat te controleren of je daadwerkelijk SP hebt. Betekend dit dat wij / mijn vrienden dan niet daar naar boven kunnen?

    En als dat zo is, had ik nog een idea. Misschien wel een heel stom idee hoor, maar kan ik niet de boardingpassess even fotoshoppen en de rode SP banner er tijdelijk aan toevoegen om zo bij de SP rij te komen?
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2022
  10. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28

    Geweldig 'idea', laten we dit allemaal doen. Dan is er zeker geen onderscheid meer tussen mensen die betalen voor extra voordelen en mensen die dit niet doen.
     
    VinceG en michiel1 vinden dit leuk.
  11. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63

    Dat lijkt me inderdaad een heel stom idee...
    Ik denk niet dat jullie door naar SP kunnen de controle is de laatste tijd best strict.
    maar.. misschien hebbn jullie geluk?
     
  12. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Dus denk je dat het zou werken of?
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Weet nagenoeg zker dat je vrienden er niet doorheen komen zonder SP of Privium. De controle is nu inderdaad streng.
    Toen ik er laatst was werd iemand met FB Silver ook teruggestuurd...
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Om eerlijk te zijn denk ik wel dat dit werkt, als de barcode goed is en niet al gebruikt dan gaat het poortje open en is er verder alleen een visuele controle.
    Bij papieren tickets, zeker als mensen samen reizen wil men ook wel eens naar een id vragen zodat mensen die de boarding pass van hun partner gebruiken te ‘onderscheppen’ maar met een photoshop ondervang je dat.
    Rest weer de vraag hoe veel tijd en energie je wilt steken in dit soort zaken, want als je al zo ver gaat dan acht ik de kans dat het lukt groot maar is het wel nuttige besteding van be tijd?
     
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb gisteren 75 minuten in de reguliere rij gestaan met mijn non-SP vriendin dus als het hem lukt om in 10 minuten de BP van zijn vrienden te fotoshoppen dan heeft ie tijdwinst.
    Ik ben wel benieuwd naar de gevolgen en het drama dat gaat onstaan als ze toch nog betrapt worden..volgens mij las ik in de voorwaarden dat je in ieder geval je FB lidmaatschap kwijt bent als je misbruik maakt..
     
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Was gister overigens lekker handig om stroopwafels uit te delen in de rij. Ik heb altijd dezelfde inhoud en eigenlijk nooit 2nd screening , maar nu zaten die stroopwafels er in. Hop gelijk 2nd screening..nog meer oponthoud. Bij uitdelen moeten ze erbij zeggen niet in je tas doen maar gelijk opeten
     
    Urbanjazz en Morris vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Grappig dat je dat zegt, want op Dusseldorf zijn de meerdere pakjes stroopwafels altijd reden voor secondary, ik haal ze er nu uit, screener aan het begin zegt niet doen, screener 2 bij secondary steekt zijn duimen omhoog en mag ik gelijk weer door.
    Op Amsterdam zijn mijn stroopwafels nooit reden geweest voor secondary, en ik neem aan dat je 1 stroopwafel ofzo krijgt? Dat kan geen reden van secondary zijn, of krijg je een heel pakje?
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik had er meerdere ze kwamen meerdere keren langs en ook die van mijn vriendin in de rugzak gedaan..
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Afgelopen zondag rond 05.50, via Priority naar binnen, stond best wel een rij boven, echter je kon ook links via de Shengen Security en daar kon je gewoon aansluitenm binnen 5 minuten was ik er doorheen.

    Sterker nog, ik denk dat je in de priority rij langer bezig was dan de reguliere rij, want op dat moment was het ook daar rustig, of heel veel poortjes open dat het daardoor niet echt op liep.

    In de 'KLM Kantine' was het reguliere servies er gewoon in de ochtend, en ook geen plastic bekertjes, ik denk dat ze door het geplastificeerde spul heen zijn, dat we straks aan boord lekker lekkende papieren bekertjes gaan krijgen.
    Ik vond het ook niet echt heel druk ook, mogelijk na 07.30 wel, maar ik denk niet dat ze dan nog een 'servieschange' doen, dat verwacht ik gelijk bij aanvang.

    Puntje van kritiek, de worstjes hoeven niet zwartgeblakerd uit de oven te komen, maar enigszins het idee dat ze in een oven geweest zijn zou ik waarderen, evenals de aardappeltjes, een beetje olie mag er vanaf druipen maar in de laag waar ze nu zwommen kan het ook niet goed zijn.
    En ik neem voor de vorm altijd 1 worstje en 3 aardappeltjes.
     
  20. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Moet binnenkort naar Sao Paulo voor de F1...toch maar gevraagd of ik in Dusseldorf (Wat ook slechts 30 minuten rijden voor me is) kan instappen, en jawel, dat kon (gelukkig). Nu heb ik een overstap van 3 uur...dat zou geen probleem moeten zijn toch? Overstappen in Amsterdam heb ik sowieso nog niet gedaan, maar gezien de wachttijden van ''buiten'' toch deze keuze gemaakt...
     

Deel Deze Pagina