Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Houten bestek en kartonnen bekertjes in L25? Willen ze geen afwas meer?

2. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    KLM lounge 25 op Schiphol (degene die ik het vaakste bezoek helaas) heeft inderdaad meer weg van een kantine. Ja ik herken dat de kleinere lounges waar je als KLM business/gold in Europa gebruik van mag maken vaak nog beroerder zijn. Ik herinner me van lang geleden (20+ jaren) dat KLM dat beter op orde had op Schiphol, maar ben pas recenter weer vaker gaan reizen.

On-topic: afgelopen twee weken niet meer in rijen op Schiphol gestaan. Simpelweg niet gevlogen ;-)

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.658
    Trofeepunten:
    273
    Het zal wel 2fte besparen voor de afwas die je dan op de vloer zelf kan inzetten om e.e.a. op te ruimen.
    Zit er pas volgende week zondag weer dit nieuwe hoogtepunt zelf te aanschouwen.
    Ik verwacht dat we binnenkort in een partytent gezet gaan worden… :rolleyes:

4. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    ik ben ook benieuwd... ik zit er a.s. maandagochtend (.als we niet worden geannuleerd). Ik ga so wie so de festitent in omdat mijn vriendin geen SP heeft en ik niet in mijn eentje SP ga doen en haar alleen de polonaise laten dansen....

5. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    283
    Trofeepunten:
    63
    Deze ochtend 7:15 op Schiphol; heb zelf SP, geen wachtrijen, ook niet voor Eco trouwens.

lounge 25 redelijk vol. Ff wennen die papieren bordjes en houten bestek :confused:

op mijn vlucht naar CDG maar liefst 10 rijen business class.. :eek:

michiel1, Eagle en MichaelNight vinden dit leuk.
  6. Menno

Menno Blue Tier

Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    43
    Heel fijn om dit te weten, want dan neem ik mijn eigen campingbestek wel mee. Houten bestek…. :confused:

7. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Maar is dat verder degeneren tot een bestekloze mcDonalds iets permanents of een tijdelijke wanhoopsmaatregel vanwege personeelstekort? Het wordt nu nog erger dan toen ik in de jaren 80 een week mocht aanschuiven in een kantine van een "Volkseigener Betrieb" in de voormalige DDR.

Menno vindt dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.800
    Trofeepunten:
    273
    Moeten we straks het bier ook in onze meegebrachte Dopper fles gaan tappen zeker?
    Kan me nog herinneren dat ik voor de eerste keer de lounge inliep, prachtig vond ik het.

Tegenwoordig sla ik de klm lounges het liefst over, maar helaas is de schengen lounge van Privium maar tot 13uur open.. :(

VinceG vindt dit leuk.
  9. Menno

Menno Blue Tier

Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    43
    Mijn eerste loungebezoek in 2018 was geweldig. Rustig, mooi servies en bestek, goed eten en drinken, verse kranten. Kwamen zelfs rondjes lopen met smoothies.

Het kantinegevoel herken ik, nu is het eerder een plek waar ik wat eet om niet bij HMShost 20 euro voor een broodje kaas te hoeven betalen.
    5C1ACF09-EC50-4B27-952C-25D30AE89AE2.jpeg

Tim82, Eagle, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Mijn eerste keer was eind jaren 90, ik vond het ook geweldig. Volgens mij waren die bruine feauteuils er toen al, maar dat kan een vertekende herinnering zijn. En inderdaad pre-covid kwamen ze de feauteuils nog wel eens langs met smoothies en hapjes. Ik denk dat het weg is sinds die nieuwe toko de catering overnam..

Tim82 vindt dit leuk.
  11. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    776
    Trofeepunten:
    123
    En de non-Shengen? daar ook karton en hout?

12. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Hah! ik herken die borden en bestek. Toen was Schiphol een stuk kleiner sneller en efficienter. Heimwee naar die tijd. Overigens KLM loopt met de lounges meestal net na de muziek het is niet de eerste keer dat het pet is, in het verleden was er te weinig plaats dus grotere lounge dan te weinig personeel dan bezuinigen enz.

13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.800
    Trofeepunten:
    273
    Ik lees net dat de houtprijs inmiddels ook is verdubbeld, dus ik vermoed dat we binnenkort weer nornaal bestek hebben in de lounge... :D

TimH, Eagle, ErwinLansing en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Ctk

Ctk Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Datapuntje vandaag: 11:20 bij de priority trap naar boven en het hoekje om. Opmerkelijk was wel dat er veel SP pax waren.
    11:33 in de lounge. Er was maar 1 prio band open, maar die liep goed door.
    Edit: geen partytent vandaag, maar de rij start wel in departures 3

15. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Ik sprak een KLM meisje in de schengen lounge die de rommel van de tafeltjes afhaalde. Arme kind was alleen in een zee van mensen en tafeltjes. Ze vertelde me dat er gewoon geen collegas genoeg zijn en ze deed haar best maar helaas.

Menno en ErwinLansing vinden dit leuk.
  16. William

William Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Vrijdag terug uit Bangkok. Binnen 15 minuten bij bagage. Wegens KLM bagage personeels tekort werd pas na 50min koffers uit vliegtuig gehaald.
    Kon dit zien via Airtag waar mijn koffer was. Naast Schiphol is ook bij KLM personeels probleem.

Tim82 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.658
    Trofeepunten:
    273
    Zeker Schengen is een probleem omdat daar de gehele dag door ‘piekmomenten’ zijn.
    Zo grapte een medewerker onderling dat mensen nog net niet hun handen in een kommetje moesten maken om bier te tappen…

De bierglazen gaan extra hard omdat die Amerikanen geen genoegen nemen met een glaasje cola, het moet een bierglas vol zijn.
    En dan kom ik met het kleinste formaat sapglas mijn cola halen…
    Ik ben ook in de Air France lounge groot fan van de miniblikjes, al pak ik er dan wel weer 2, ik heb onderweg naar huis in de auto ook nog wel dorst.. :cool:

18. Eagle

Eagle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    825
    Trofeepunten:
    123
    KRK vanmiddag: uitstappen taxi tot lounge in 4 minuten. Zonder fasttrack zal het hooguit 6 minuten zijn geweest.

Voedselaanbod is wel erg karig in de lounge, maar wel normaal servies en bestek.

Tim82 en MichaelNight vinden dit leuk.
  19. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Ja die microscopisch kleine glaasjes bij de cola automaat in die cirkel zijn een aanfluiting. Ik sta daar dat kleine glas bruisend water 3x bij te vullen en ter plekke leeg te klokken. Bij het derde glas ga ik terug naar mijn zitplek. Dan staat er steevast een vent zwaar geirriteerd op mij te wachten terwijl ik bijvul. Die micro glaasjes zijn een voorbeeld van verkeerde zuinigheid..

FlyingFonz en Eagle vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.362
    Trofeepunten:
    223
    Shengen?

Deel Deze Pagina