Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    428
    Vanochtend in BRU: Prio rij niemand, dus 0 minuten. Normale rij was maximaal 5 minuten wachttijd. Goed geregeld.
     
  3. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Deze week wat tijd gehad om op schiphol schengen rond te lopen want was veel te vroeg en de klm lounge was tjokvol. En dan valt het toch op wat een oude zooi het eigenlijk is. Lage plafonds, smalle gangen, onoverzichtelijk, afbladderende verf te weinig toiletten weinig winkels en druk druk druk. Oja ook nog een nieuwe terminal waar al heel lang niet aan gewerkt wordt in de verte. Benschop goed gedaan jongen! En waarom doet het eten in de KLM lounge me altijd denken aan een Frans wegrestaurant uit de jaren negentig? Je weet wel doodgekookte potjes met een warmtelamp erboven. Kan dat nou echt niet anders? Overigens bij mijn bedrijf hebben we de Benschop Strategie gekopieerd want het was gewoon veel te druk. We hebben gewoon 25% van de orders geannuleerd, uit veiligheid voor iedereen uiteraard. We hebben gezegd dat we het heeel vervelend vonden en gaan ervanuit dat de gewaardeerde klanten het begrijpen. En anders maakt het ons ook niet uit want we maken toch wel winst who cares?
     
  4. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    @bernard Je haalt toch twee geheel verschillende zaken door elkaar - Schiphol met achterstallig onderhoud en faciliteiten (of het gebrek daaraan), en aan de andere kant KLM (overvolle lounge en zeer matig eten). Over dat laatste: ja niet geheel onverwacht dat veel mensen hun status of upgrade naar business gebruiken voor lounge bezoek. Je hebt die sowieso nodig om lange rijen te ontwijken (oorzaak Schiphol, security en bagageafhandelaars, niet KLM), dan ben je veel te vroeg voor je vlucht dus ga je naar de lounge. Paar jaar geleden eens op Heathrow gebruik gemaakt van de allergoedkoopste BA lounge voor business class die ze hadden, totaal andere ervaring. Vers gekookte maaltijden, vele topklasse wijnen om uit te kiezen...
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Laatst bewerkt: 30 sep 2022
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik vond de opmerking KLM kantine die laatst gemaakt werd wel kloppen, zeker als je ziet dat het in Parijs wel kan…

    Maar dat is KLM gerelateerd en ligt niet aan Schiphol. Voor een gemiddelde statushouder is de lounge prima, voor de belachelijk veelvlieger niet veel bijzonders meer maar helpt de prioriteit enorm mee om Schiphol dragelijk te maken.
    Non-Schengen heeft trouwens wel de opknapbeurt gedeeltelijk gehad, Schengen volgt als de A pieren eindelijk klaar zijn waar ik mag hopen dat er ook een KLM lounge dan geopend zal zijn.
     
    ErwinLansing, Ruut en Menno vinden dit leuk.
  7. PatrickB

    PatrickB Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Zaterdag 24 sep SP ingang in 5 minuten door security
    Vandaag SP 25 min door security en paspoort ook 25 min.

    In de ochtend vliegen zonder SP is bijzonder uitdagend..
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2022
  8. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Nouja ik vlieg zelf veel binnen het Schengengebied en ben van mening dat de Crown Lounge qua comfort, eten en drinken echt met kop en schouders uitsteekt boven de lounges in het VK/Italië/Duitsland of Spanje. Enfin dat kan natuurlijk ook gewoon aan mijn voorkeur voor de Hollandsche hap liggen :).
     
    TimH en noppie vinden dit leuk.
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Hebben we waarschijnlijk toch iets gemist in AMS. Qua comfort, eten en drinken zitten we toch echt liever in een 'Crown lounge' van een Virgin Atlantic (Clubhouse), een British Airways’ (Concorde Room) of een Lufthansa (Senator Lounge) of Iberia (Dali VIP Lounge).
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2022
    LordH, MichaelNight, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Nouja, dat zijn natuurlijk weer een aantal uitersten :). Doelde meer op de AF-KL/Skyteam lounges die je op luchthavens als München, Frankfurt, Milaan of Rome tot je beschikking hebt. Wanneer ik daar zit realiseer ik mijzelf maar al te vaak hoe goed we het op Schiphol wel niet hebben.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Maar dat zijn lounges op de kleinere outstations.
    Op zich is dat aanbod voor de weinige vluchten prima, ik bedoel je kan ook in OTP terecht komen en ik heb al niets met Roemenië en dat sluiten we ook nog eens zo af…
    Maar de lounge die KLM mag gebruiken in Barcelona is prima.
     
    solofarie vindt dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb dan weer het genoegen om heel vaak in de OTP lounge te moeten zitten (langste zit 11 uur tijdens sneeuwstorm ) en dan zeg ik ook: Crown L25 in AMS is daarmee vergeleken een paradijs;)

    Iemand had echter het over Hollandse maaltijden in L25. Wat zijn die dan? Chinese soep, Rijst, Pasta of die Surinaamse stoofpot? Uiteraard wel de AH magnetron-poffertjes.

    Op draadjesvlees met stamppot zit ik dan ook weer niet te wachten (of mijn moeder moet in de keuken werken en dat draadjesvlees maken:D)
     
    Grouchy, LordH en solofarie vinden dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Datapuntje 1okt: Om 12:30 bij p3 in de bus gestapt, om 12:55 in lounge25. 2 bandjes in gebruik bij de security, liep goed door. De feesttent buiten leek goed gevuld te zijn.

    Maar wat een bende in L25. Genoeg tafeltjes vrij, maar werkelijk op elke tafel het afval van de vorige gebruikers. Meerdere koffiemachines kapot. Vraag me ook af hoe de ontwerper van dat houten wegwerpbestek heeft bedacht hoe je soep zou moeten eten met een houten latje dat voor lepel door zou moeten gaan.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    In de lounge houten bestek? Wat ik wel doe is de tijdens covid gekregen plastic bestek verpakkingen meenemen op lange vluchten zodat ik geen houten lepel hoef te gebruiken. De verbazing op het gezicht als ik een klm verpakking met plastic bestek heb en men de buurman moet zeggen nee dat hebben wij niet meer, hij ziet me het gewoon uit KLM folie halen.. :eek:
     
    ErwinLansing, BartF, Eagle en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Deze zakjes met houten “bestek” is all there is. Het servies voor de koffie is ook verdwenen, de warmhoudkast voor het servies is nu gevuld met kartonnen bekertjes.
    0069CC11-FBB6-4600-BB59-394AE756FC17.jpeg
     
  16. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    De privium lounge is dan ook stukken beter dan de KLM kantine waar ik eigenlijk nooit kom op Schiphol. De AF lounge op CDG 2F is wel favoriet, en de lounge in BCN ook.
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Houten bestek en kartonnen bekertjes in L25? Willen ze geen afwas meer?
     
  18. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    KLM lounge 25 op Schiphol (degene die ik het vaakste bezoek helaas) heeft inderdaad meer weg van een kantine. Ja ik herken dat de kleinere lounges waar je als KLM business/gold in Europa gebruik van mag maken vaak nog beroerder zijn. Ik herinner me van lang geleden (20+ jaren) dat KLM dat beter op orde had op Schiphol, maar ben pas recenter weer vaker gaan reizen.

    On-topic: afgelopen twee weken niet meer in rijen op Schiphol gestaan. Simpelweg niet gevlogen ;-)
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het zal wel 2fte besparen voor de afwas die je dan op de vloer zelf kan inzetten om e.e.a. op te ruimen.
    Zit er pas volgende week zondag weer dit nieuwe hoogtepunt zelf te aanschouwen.
    Ik verwacht dat we binnenkort in een partytent gezet gaan worden… :rolleyes:
     
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ik ben ook benieuwd... ik zit er a.s. maandagochtend (.als we niet worden geannuleerd). Ik ga so wie so de festitent in omdat mijn vriendin geen SP heeft en ik niet in mijn eentje SP ga doen en haar alleen de polonaise laten dansen....
     

Deel Deze Pagina