Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik dacht altijd dat wanneer een dienst erop zit, de volgende shift alweer klaar staat....
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2022
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Ben erg benieuwd. Vlieg morgen en kan geen gebruik maken van Privium (reis met vrouw en kind).

    Heb wel priority vanwege Business Class ticket, maar ik ben er niet gerust op. Heb er weinig problemen mee om vroeg op AMs te zijn maar de check in opent niet eerder dan 3 uur voor de vlucht.

    Echt lullig, betaal juist graag wat extra voor Business Class om niet te lang te hoeven wachten.
     
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Met welke maatschappij vlieg je? Kan het niet zo zijn dat de balie al open is van eerdere vluchten en je koffer al af kan geven?
     
  4. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
  5. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Gisterochtend van 2E naar 2F op CDG een uur in de rij gestaan voor security filter met huilende baby. Priority bestond niet. Voordeel dat de security de bottleneck was is dat er vervolgens geen rij stond voor de paspoortcontrole. Vervolgens stond er weer een rij bij de SkyTeam service balie voor iedereen die zijn aansluiting gemist had. (Wij gelukkig niet.) Always look on the bright side of life
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    We vliegen met Qatar. Ik denk het niet, want online inchecken kan ook maar gedeeltelijk, QR wil zelf nog een documentencheck doen op de luchthaven.

    Nou ja het zal allemaal vast wel goedkomen.
     
  7. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht hanteert QR ruimere incheck tijden ivm de huidige situatie op Schiphol. Misschien even bellen? Heb bij QR altijd vrij snel iemand aan de telefoon (zonder status).
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Gedaan. Volgens de medewerker "soms iets eerder dan 3 uur" :).
     
    BartF vindt dit leuk.
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Gisteren in GRO binnen 5 minuten van check-in naar gate. Goed geregeld.
     
    Menno vindt dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik offer mijn plekje in de wachtrij morgen op. Ik ga naar Parijs maar heb nu een voucher en ga met Thalys. Geen zin om langer op Schiphol te zijn dan zelfs de trein er over doet.
     
    Ruut en Menno vinden dit leuk.
  11. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Wat sympathiek van je! Heb je een voucher voor de Thalys gekregen via je luchtvaartmaatschappij, of voucher voor vlucht en zelf een ticket geboekt? Groot tariefverschil?
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nee een KLM voucher voor een volgende/nieuwe vlucht. De Thalys los daarvan geboekt, dat is 40€ in Comfort voor een enkeltje via mijn werkgever. Was altijd 40€ in Premium (met catering) maar dat is wegbezuinigd.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Benieuwd naar je ervaring! Binnenkort ook naar schiphol maar zit beetje te kijken hoe vroeg ik van te voren er moet zijn. Wel priority security maar moet die wel open zijn..
     
  14. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist gearriveerd met de trein om 18:36. Door Sky Priority. Om 18:50 in de KLM Lounge 25. Niet enorm druk. Effectief werken was het bij de security overigens ook niet. Bij de andere lijn, niet aan de kant van Sky Priority veel meer checks open dus was je waarschijnlijk nog sneller er doorheen. Dus net geen problemen gehad.

    Aanvulling: in de lounge hebben ze op dit moment grotere problemen. Te weinig serviesgoed, salades worden inmiddels geladen op espressobordjes. Ook bestek, glazen, eten en zitplekken op. Personeel loopt de benen onder het lijf vandaan.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2022
  15. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Is het dan vooral dat de ochtendvluchten lange wachttijden geven? In de namiddag lees ik hier de minste problemen eigenlijk.
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Wat ook meespeelt is dat een gemiddelde dinsdag wat rustiger is dan een gemiddelde maandag/woensdag.
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Als onderbouwing deze foto die ik gister rond 11:00 van een familielid kreeg (Skyprio vertrek 2) upload_2022-5-24_20-5-45.jpeg upload_2022-5-24_20-5-45.jpeg
     
  18. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt de directie van schiphol allemaal te overkomen, oei wat een verassing dit hadden we niet verwacht mensen. We vinden het heel vervelend ( dat woord staat in alle slecht weer gesprekken bij callcenters). Langzaam druppelt info naar buiten dat de werkvloer al maanden aan de bel trekt. Totaal mismanagement? complete directiewissel? Defensie bij paspoortcontrole? Hoe is deze puinzooi op korte termijn op te lossen?
     
    TimH vindt dit leuk.
  19. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Ik neem aan dat je de security check bedoelt. De paspoortcontrole kent soms lange rijen (vooral Schengen - non-Schengen en vv) maar dat loopt redelijk goed door. De security checks zijn al jaren een chronisch probleem.

    Weet iemand trouwens waarom de staat/Schiphol heeft gekozen om dit uit te besteden? Heeft dat oren en financiële reden? In de meeste landen worden de security checks door mensen in overheidsdienst verricht...
     
  20. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    2 datapunten:

    Do 19/5 om 19:00 binnen 5 minuten langs check-in en security.
    Ma 23/5 om 07:30 45 minuten in de SkyPriority rij gestaan voor security. De rij begon bij de trap (foto 1) maakte een paar kronkels langs de checkin balies tot aan de SkyPriority entree (zie foto 2), en ging toen naar boven. Gelukkig was de douane dan weer heel rustig
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bijzonderetickets en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina