Kwaliteit wifi bij KLM vs AF vs DAL vs United

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RuudHier, 17 dec 2024.

1. RuudHier

RuudHier Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Bijna op de helft van mijn reizen waar ik het nodig heb (dagvluchten) werkt wifi niet bij KLM. De meest bizarre ervaring was dat bij mijn laatste vlucht de helft van de passagiers wel kon werken en de rest een melding kreeg dat wifi niet beschikbaar was. Dus is de boel een keer niet mechanisch defect, zit er weer een software-bug in het systeem.

Inmiddels is het een erg grote irritatie geworden en moet ik er vanuit gaan dat het toch niet gaat werken en bijvoorbeeld al van alles vooraf downloaden. Gaat met name om vluchten richting de VS en Latijns-Amerika.

Zijn er anderen hier met dezelfde ervaring, en hebben jullie inzichten over welke airlines dit het beste op orde hebben? Dan kan ik die kiezen in plaats van KLM zodat ik niet zo veel productiviteit verlies.

Mijn opties zijn meestal KL, AF, DL, UA. Air France gaat nu over op Starlink blijkbaar, maar KLM blijft liever bij de defecte Panasonic-meuk?

2. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.456
    Trofeepunten:
    203
    Op mijn vluchten met KL in de laatste maanden (naar TPE, LAX, AUA/BON) geen problemen gehad met de wifi bij KL.

3. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij werkt de wifi meestal niet bij AF of KLM..

4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.452
    Trofeepunten:
    558
    KL long haul is drama. Soms werkt het, meestal werkt het niet of valt het uit halverwege de vlucht.

Delta is goed, al jaren.

5. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    Meestal gedoe met wifi bij klm. Ligt echt aan klm zelf, er zijn andere airlines waar het 100% altijd goed werkt. Kwestie van geld uitgeven aan goede apparatuur, leverancier en bandbreedte. Maar KLM krijgt het niet voor elkaar. Nou is het ook geen 5-sterren airline, eerder het arme neefje van AF dus eigenlijk is het logisch.

6. Jair

Jair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    33
    Dit jaar van en naar JFK en ATL eigenlijk weinig problemen met het reguliere 'surf' pakket gehad, maar het 'stream' pakket levert totaal niet wat het belooft. Je zou verwachten dat je iets zou kunnen streamen met het stream pakket, maar blijkbaar is het zo letterlijk niet bedoeld.

7. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.159
    Trofeepunten:
    428
    United internationaal was in het verleden Panasonic. Goed genoeg voor whatsapp, email ofzo, de rest is maar traag. Starlink komt gelukkig in 2025.

KLM werkt op een of andere manier nooit de gehele vlucht van/naar de USA of gewoon niet. Nog prijzig ook voor wat ze aanbieden.

Delta is gratis met je SkyMiles Medaillon nummer. Heb er live F1 races zonder problemen mee kunnen streamen, maar ook soms niet. Browsen, email, whatsapp...geen problemen.
    Van/naar de USA zijn er helaas nog genoeg Delta vliegtuigen die nog geen wifi hebben.

8. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    288
    Half augustus met KLM naar Indonesië, voor wifi €38 betaald, maar helaas wifi werkte helemaal niet, volgens klm personeel een storing met de wifi.
    Vorige maand weer met KLM naar Indonesië, ik durfde dus niet meer met KLM wifi. Klacht in november in gediend, ik kreeg miles gestort…wat moet ik daar mee? Ik had veel liever mijn geld terug krijgen en vervolgens er alles aan gedaan wordt dat de wifi voortaan wel werkt.

met Saudia, Singapore airlines, turkish airlines, no problemen gehad met wifi.

Ruut vindt dit leuk.
  9. Jair

Jair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    33
    Ik vraag altijd geld terug als de Wifi niet levert wat er wordt beloofd via https://www.klm.nl/en/information/refund-compensation/extra-options. Doen ze altijd, en redelijk snel.

10. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    288
    thanks. Ik had dat online diverse keren geprobeerd maar het lukte niet. Samen met de platinum online aanvraag invoeren lukte het ook niet, toen is die platinumlijn medewerker het voor me gedaan.

Deel Deze Pagina