Korting bij booking.com

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Maarten_22, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Daaaaaaaaaag
     
    Frankb vindt dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
     
    Daan3 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Dit was wel een mooie herinnering om m'n Booking account weer eens te checken. Ik ben nu alleen wel de draad kwijt geraakt wanneer een boeking in aanmerking komt en wanneer niet. Onlangs zijn er in dezelfde maand drie verblijven van anderen geweest die in aanmerking kwamen. De verblijven van de 12e en de 14e zijn beloond, die van de 22e niet, want: "de door jou opgegeven informatie niet voldoet aan onze Algemene Voorwaarden"
    Ik durf wel te zeggen dat ik niks heb aangepast in de tussentijd.

    Verder geeft Booking op de ene pagina aan dat ik €60 van mijn €150 'tegoed' verbruikt (pagina 'Doorverwijzingen'), en op de pagina 'Mijn Beloningen' is er nog maar sprake van €30 'verdienruimte'.
     
  4. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    De voorwaarden en het kortingspercentage/referralbedrag zijn nogal eens gewijzigd, maar het is voor mij ook niet meer duidelijk wat nu wel of niet in aanmerking komt. Recent nog een verblijf geboekt wat in aanmerking zou moeten komen en waar het kortingspercentage keurig vermeld staat als je een beetje doorklikt in de boeking op Booking.com. Maar volledig onduidelijk wanneer dit wordt ‘vrijgegeven’ en in welke vorm (cash/reistegoed). Het lijkt er bij het boeken vrij zwart op wit te staan, maar in de praktijk werkt het niet helemaal zo.
     
  5. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Hi allemaal,

    Het is tenslotte vakantietijd dus altijd vraag naar korting bij booking dacht ik.

    Hierbij een link: https://booking.com/s/100_0/wai0ho21

    Let wel op dat je (1) een “nieuwe” friend bent anders krijg jij en ik de €15 reward niet en (2) de minimum spent haalt. Anders is niets, nothing, nicht, nada etc...

    PM me maar als je vragen hebt, zonde als je die korting niet inkopt
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Probleem is dat het niet bij te houden is van wie je al een link gebruikt hebt, de stats in de booking.com app geven daar geen of te weinig info over. En uit ervaring weet ik dat booking liever niets uitbetaald, ondanks dat je op je reserveringsbevestiging hebt staan dat je een refund van x euro krijgt.
    Ze doen zelf niets aan controle vooraf en achteraf heb je met verwijzing naar de voorwaarden geen poot om op te staan.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Dat is ook mijn ervaring
     
  8. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Goed punt, wellicht een nieuw account aanmaken dan heb je dit probleem niet.

    Ik heb een 10% discount link die ik wil gebruiken en als iemand die link eerder gebruikt dan ik, dan kan ik fluiten naar die 10%..

    Uiteraard betaalt Booking liever niet uit
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat kan, maar ze geven je eerst genius status met extra korting (is dat werkelijk zo?) en die moet je dan missen.
     
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop dat het niet zo goed met Booking gaat als ze willen - het plotselinge gedwongen vertrek van CEO Gillian Tans wijst daarop. De concurrentie is behoorlijk, vooral omdat de websites van de meeste hotelketens nu ook 10% extra korting geven voor leden van hun loyalty programma's. Inmiddels is er nu ook Genius Level 2 met - bij 'select properties' korting tot 15%, gratis ontbijt en room upgrades...
     
  11. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Dat is een aparte, want die genius korting is maar voor zeer beperkte hotels etc beschikbaar.

    Het blijft afwegen of de ene of ander meer korting geeft in je specifieke situatie
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Nog een tip: Booking biedt hotels ook de mogelijkheid om extra korting te bieden (10% meestal) aan mensen die via de mobile app boeken - dus het loont om naast de laptop/PC ook via de app te kijken
     
  13. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb laatst via reistegoed mijn beloning uit betaald gekregen..ben nog steeds op zoek naar hoe ik het reistegoed kan "spenderen". Volgens de beschrijving zou ik moeten kunnen filteren op accommodatie waar ik reistegoed kan gebruiken maar in de app is die optie niet. Ik wil eigenlijk een bestaande boeking annuleren en datzelfde hotel weer boeken van mijn reistegoed. Zal nog eens op de laptop gaan neuzen.

    Edit: via "mijn wallet" op de laptop kan je zoeken naar accommodatie en krijg je te zien met aanduiding welke hotels beschikbaar zijn om deels met je wallet te betalen. Helaas is hotel wat ik voor maart heb geboekt nu alleen beschikbaar voor een prijs waarbij het eigenlijk geen zin heeft om wallet in te zetten. Dus ik hoop dat ik nog voor mijn tegoed in wallet verstrijkt (mei 2020) wat te kunnen boeken
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2019
  14. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik zat met mijn vriendin samen te boeken laatst. Zij heeft geen account bij Booking en keek op haar pc (vanuit het buitenland). Ik vanuit Nederland. Bij hetzelfde hotel kreeg zij geen korting en ik kreeg 10% Genius-korting, echter het bedrag was exact hetzelfde.

    Booking doet dus alsof je korting krijgt terwijl dat helemaal niet zo is. Nou is het sowieso een bedrijf dat hotels met hoge commissies belast waardoor hotels zo nu en dan zelfs vragen of je de boeking niet even wil annuleren aan de incheckbalie voor een beetje korting... en hebben ze een zeer trage (maar wel efficiënte) klantenservice die je moet bellen als je bijvoorbeeld eerder wil uitchecken (kwartier aan de lijn hangen vaak)...

    Dus ik kijk tegenwoordig ook wel regelmatig bij alternatieven (vaak via Google), aangezien hun monopoliepositie ze een beetje naar het hoofd stijgt...

    Als ik dan wel Booking gebruik, dan even via de Flying Blue shopping-dinges voor best wel veel miles.
     
    FlyingFonz, Tim82 en westi vinden dit leuk.
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Dat hele Genius programma is een wassen neus, iedereen is ongeveer Genius (Level 1 is 2x in 2 jaar tijd via Booking verblijven), ik verhuur zelf via Booking.com (o.a.) en ik ben onlangs gestopt met het Genius programma, je moet korting geven over je goedkoopste én je best verkopende kamer. Hun argument is dat Genius gasten vaak een duurdere kamer (zonder korting) boeken.

    Wat betreft wat @RuudHier zegt, dat klopt, de minimum commissie is 12% en daar bovenop willen ze de Genius gasten dus nog 10% of 15% (Genius level 2 o_O) geven.

    Voor gasten doet de klantenservice van Booking.com echt alles, daar gaan ze voor door het vuur, als je als ondernemer vervolgens een keer aanklopt voor assistentie wordt er verschrikkelijk moeilijk gedaan. Voorbeeld is wat ik onlangs had; een gast was een no-show, in een gigantisch druk weekend (met bijbehorende, hogere prijzen), ik belast volgens de voorwaarden het volledige bedrag van de reservering op de opgegeven creditcard van de gast. De gast belt vervolgens met een zielig verhaal Booking.com op dat "de reservering niet in zijn online omgeving stond" en vervolgens vraagt Booking.com aan ons om het volledige bedrag kwijt te schelden! Aangegeven dit niet te doen en dat zij het maar met de gast uit moeten zoeken en ze bleven het maar proberen tot het punt dat ik echt boos werd en vroeg welk deel van het woord nee ze niet begrepen...

    Al het bovenstaande geldt overigens ook voor Expedia.

    Zodoende boek ik mijn hotels eigenlijk alleen nog maar rechtstreeks.
     
    FlyingFonz, Thijsk, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik merk ook bij vooral kleinere en onafhankelijke hotels dat ze problemen met Booking hebben - ook omdat de commissie verhoogd wordt, naar 18% en hoger. Het gedrag van een monopolist, vooral als ik bovenstaand verhaal lees. Mede daarom boek ik liever direct
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Bij mijn weten is een hogere commissie dan 12% puur vrijwillig (je komt dan hoger in de zoekresultaten te staan).
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ook niet hoor. Appartement geboekt voor 8 personen in Boekarest. Aangekomen daar, bleek er een vrouw met een kat te wonen die niet bekend was met de verhuur van haar appartement. Booking.com gebeld: goh wat vervelend ze ja echt heel vervelend u krijgt al uw geld terug.

    Heel fijn, je geld terug. Sta je wel op straat op een vrijdagavond in Boekarest waar je op zoek mag naar een slaapplaats voor 8 personen en daar de hoofdprijs voor betaalt. Rekening bewaard en aan booking.com opgestuurd, gewoon geen reactie gehad.

    Hotels.com jongens, hotels.com. Goede cashbacks en elke 11e nacht krijg je gratis gewoon voor nop.
     
  19. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad wel klote!
    Zelf heb ik nog nooit slechte ervaring gehad met Booking of Expedia. Hotels.com ken ik wel van naam, maar volgens mij maar 1 of 2 keer gebruikt. Op welke cashback doel je?
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Hotels.com = Expedia en ze hebben ook een vergelijkbaar loyaliteitsprogramma, maar dat van hotels.com is eenvoudiger, omdat je geen punten verzamelt maar gratis nachten.
    Cashback is gewoon via een referral-linkje je hotels (en bijv. KLM-vluchten) boeken en dan spaar je een paar procent van je aankoopbedrag terug. Om dit topic on topic te houden, heb ik het betreffende topic over cashbacks van een paar jaar terug even geupdated met recente info en een linkje naar het insideflyer artikel over cashbacks: https://insideflyer.nl/forums/threads/cashback-sites.573/page-3.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina