KLM werelddeal weken Jan'17

Discussie in 'Economy Fares' gestart door Krabnov, 30 dec 2016.

  1. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Daar gaan we weer. En de eerste aanbieding in mijn mail is Miami voor "slechts" €549,-. Een Werelddeal, HOE DAN? ;-)

    Afgelopen week vanaf DUS geboekt voor €267,-... ik ben steeds minder vaak onder de indruk van KLM-aanbiedingen voor hun thuismarkt.
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Helaas al jaren een farce. Soms zijn er tijdens de WDW in BE/DE nog goede deals te scoren verder is het pet.
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    'Pet' haha. Weer eens een ander drieletterwoord.
     
  4. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Jullie hebben natuurlijk gelijk, maar besef wel dat de meeste mensen op dit forum niet zo snel tot de doelgroep van deze actie horen. Voor veel Nederlanders is het natuurlijk wel aantrekkelijk om voor ongeveer 550 euro rechtstreeks naar Bangkok of Singapore te vliegen! Wat ook altijd opvalt is dat deze actie maarliefst drie weken duurt en heel veel bestemmingen meedoen: het geeft dus ook veel tijd om na te denken en te plannen voor de doelgroep.. Dit is duidelijk wat anders dan de unieke kansen (met minder flexibiliteit) waarnaar wij vaak op zoek zijn
     
    DirkOnTour en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Dat zal zo zijn maar ik zou me toch bekocht voelen als ik een duur ticket naar LAX geboekt zou hebben en er achter zou komen dat het de helft zou kosten via DUS.
    BLL geeft trouwens ook heel goede prijzen.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348

    Ondanks dat ik de concurrentie begrijp in de luchtvaartbranche, vind ik het ook een vreemd en weinig transparant principe.
    Je betaald minder door op een andere luchthaven op te stappen met een extra tussenstop, terwijl dit duurder is voor de luchtvaardmaatschappij. (even voorbij gaande aan lokale luchthavenbelastingen)

    Stel je besteld een Uber taxi om van Utrecht naar Amsterdam te gaan, maar wanneer de Uber chauffeur via Den Haag naar Amsterdam rijdt, dan is het goedkoper dan het stukje over de A2. Dat is toch niet logisch?

    Heb wel eens overwogen om gewoon als statement KLM via social media te benaderen met het voorstel om het verschil te delen van bijvoorbeeld een vliegticket DUS-AMS, en dan opstappen in AMS met het tarief dat ze op DUS hebben. Kijken wat de reactie is. :)
     
  7. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Interessante actie, maar het gaat je niet helpen, vrees ik... Google maar eens, er zijn op social media talloze discussies tussen verongelijkte passagiers en KLM over dit onderwerp. Ook consumentenorganisaties hebben zich hiermee bemoeid doordat het in strijd zou zijn met Europese wetgeving, maar: tevergeefs. Als je een lage prijs wilt, zul je jezelf van ongemakken moeten voorzien door je reis niet in Amsterdam aan te vangen en KLM mikt er dus op dat Nederlanders daar over het algemeen geen trek in hebben.

    Net als de eeuwige discussie over de Werelddealweken. Bonaire in de aanbieding vanuit Amsterdam, maar "waarom is Amsterdam niet in de aanbieding voor Bonairianen? Is Niet Eerlijk Hoor!"

    De Wet van vraag en aanbod geldt hier, zo simpel is het. KLM maakt met zijn prijsbeleid onderscheid tussen regio's. Ik vind dat ze daar alle recht toe hebben. Dat dat een beetje zuur en onhandig kan zijn voor Nederlandse koopjesjagers, tja... voor mij toont dat vooral aan dat er op de thuismarkt van KLM nog ruimte is voor concurrentie.

    Mijn tip: speel het spel volgens de regels van KLM en geniet gewoon van de extra vlucht in een prachtige Embraer of Fokker. Levert bovendien extra FB Miles en qualifying flights op. Of een ritje met de enige hogesnelheidstrein van Nederland, de Thalys, bij vertrek vanuit ZYR of ZWE. Gaaf toch?!
     
    Rutger, Flying doc, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina