KLM WBC loungetoegang LAS? En DUS?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door redeye, 4 jun 2023.

  1. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Is er een lounge op LAS waar wij toegang tot hebben met een KLM business class ticket? Ondanks meerdere pogingen kan het internet mij niet de info verstrekken.

    Dezelfde vraag geldt ook voor een loungetoegang met KLM business class vanaf DUS?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.824
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Vanaf Düsseldorf heb je de Hugo Junkers lounge.
    Op zich prima maar niet veel bijzonders en priority op Dusseldorf is vooral aangegeven maar wordt bij de beveiliging niet gebruikt.

    Dat laatste is eigenlijk een schande omdat de luchtvaartmaatschappijen daar wel voor betalen.
     
  3. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Op LAS mag je met KLM ticket naar The Club LAS, een van de slechtere lounges waar ik ben geweest. Mocht je toegang hebben tot The Centurion Lounge in Concourse D zou ik daar heen gaan.
     
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Centurion lounge is stukken beter idd. Maar dat gereis naar D is wel hoop gedoe. Club Las is vergelijkbaar met niveau schoolkantine. Met een beetje mazzel
    Enige voordeel is dat het op 25 meter van de KLM vertrekbalie is.
    Hugo Junckers Lounge op DUS is best fijn. In ieder geval duits bier en lokale gerechten.
     
  5. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Het komt er dus op neer dat de Hugo Junkers lounge prima is en The Club LAS drama?
    Hoe kan het dat op LAS de enige lounge voor business class reizigers zo slecht is? Zou toch niet moeten mogen..
     
  6. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik was afgelopen maand nog in LAS.
    Centurion is de beste in LAS, maar idd moet je naar de D gates.
    Indien je niet lang moet wachten is de Club LAS prima; genoeg plek, schone WCs, drankjes en direct bij de gate (toen ik er was).
     
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Er zijn 5 lounges op LAS. United heeft ook een eigen lounge. Capital One. Centurion lounge. USO lounge. En The Club. Wat de minst mooie is imo.
     
  8. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Maar met alleen het businessclass ticket heb je daar geen toegang tot? Ik heb namelijk geen priority pass etc..
     
  9. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Soms werkt die wel hoor, de priority bij beveiliging. Je moet soms ook echt aangeven dat je priority hebt en dan laten ze je sneller door.
     
  10. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Heb je ook gekeken bij de website van het Skyteam?

    https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.824
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Dat werkt inderdaad als er een enorme rij staat voor toegang tot de beveiliging, daarna kom je alsnog in de normale rij.
    Het blijft vreemd dat er voor een service wordt betaald welke niet wordt gegeven.

    De reden is dat de beveiliging op die manier de capaciteit iets kan ophogen.
    Maar op andere luchthavens kan en heeft men de priority security wel, ook als er rijen zijn in de reguliere rij.
     
  12. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb deze website vaker gezocht, maar vandaag is het voor het eerst dat de loungefinder ook daadwerkelijk functioneert.
    Als ik dan zoek per vliegveld, dan zie je direct alle beschikbare lounges op dat vliegveld, mits je met skyteam vliegt? Dan kom ik tot de conclusie dat het alleen de eerdergenoemde lounges zijn die beschikbaar zijn.
     
  13. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Wat apart dat op Düsseldorf zo weinig aandacht wordt gegeven aan priority boarding. Ik zal eens kijken hoe het er daar aan toe gaat op onze heenreis.
     
  14. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Dat was mijn ervaring tot twee maanden terug ook. Ik dacht inderdaad dat ik weer in de normale rij kwam maar ik kon gelijk links gaan en vooraan bij de band aankomen. Het is dus schijnbaar heel willekeurig hoe het daar werkt. Maar ik kan dus bevestigen dat het soms wel werkt.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.824
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Bij de B-Gates kan dat inderdaad, maar die rij is niet altijd handig, soms moet je een beetje om je heen kijken en kiezen voor of naar boven of zien dat er net een lijn opent.
    Bij de C-Gates negeert men priority, en bij de A-Gates kom ik eigenlijk nooit, want als het niet druk is kom ik via de C-zijde binnen en ga ik daar, als dat druk is kan ik bij de B dus wat makkelijker naar binnen dat ik niet het risico wil lopen om bij de A-gates ook in een rij te komen voordat je naar binnen gaat.

    Geukkig heb ik situaties als vorig jaar niet meer meegemaakt dat het een uur duurde en dat mensen echt begonnen te duwen, begijpelijk omdat mensen hun vluchten dreigen te missen, maar door dat soort acties en onder afzettingen heenlopen om voor mij in de rij te komen zorgt voor een domino effect.
     

Deel Deze Pagina