KLM Upgrade Veiling

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Gerbenroos, 28 dec 2016.

Tags:
  1. Gerbenroos

    Gerbenroos Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi Mede vliegers,

    Afgelopen week wilde ik inchecken voor mijn vlucht Bangkok - Amsterdam en tot mijn verassing zag ik de upgrade veiling naar business class weer staan.

    Ik keek nog eerst op de stoelindeling (ik had al comfort stoelen) en zag dat deze 60 % leeg waren dus waarschijnlijk een half leeg toestel dus logisch dat KLM een veiling doet.

    Wat schetst mijn verbazing nadat ik het hoogste bod was kreeg ik een mail dat ik de hoogste bieder was maar dat ik de upgrade niet gewonnen had omdat er geen business class stoelen meer over waren.

    Ik vond dit vreemd dus via de website gekeken of ik business class stoelen kon kopen en dit kon gewoon. Contact opgenomen met KLM webcare die vervolgens de standaard antwoorden gaf dat er geen stoelen beschikbaar waren bla bla.

    Bij check in waren er ook nog business class stoelen echter deze kosten 599 euro per stoel. Met de veiling had je voor datzelfde bedrag 2 stoelen.

    In het vliegtuig bleek het toestel inderdaad half leeg te zijn en was de business class ook half leeg.

    Dit is al de 2de keer dat dit mij overkomt. Lijkt mij toch heel raar dat KLM veilingen doet waarbij ze toch niet van plan zijn je de stoelen te geven. Uit een betrouwbare bron blijkt dat KLM alleen de stoelen geeft als ze de prijs benaderen van wat ze sowieso al voor de stoelen vragen.

    Ik vind dit maar misleidend en niet klantvriendelijk. Als het toestel vol is dan is het te begrijpen maar gewoon staalhard zeggen dat er geen stoelen zijn die er wel zijn is gewoon liegen.

    Ook snap ik niet dat ze niks doen met het loyaliteits programma. Bied Platinum stoelen aan met een hoge korting en laat die korting zakken naarmate je Gold en Silver bent.

    Wat vinden jullie hiervan?
     
  2. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen weekend uit BUD naar AMS, we wilden eigenlijk wel een upgrade maar ze vroegen daar ' lastminute prijs' 205 euro voor per persoon. Uit eindelijk 6 rijen lege BC. En dan ben je goud. Waarom doen ze plat/goud niet naar voren als er toch niemand zit. Er zijn sowieso standaard 2 maaltijden aan boord. Zonde!
     
  3. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het ook al een aantal keer gehad. Het excuus is dan dat ze te weinig stoelen over hebben voor eventuele last minute klanten..... Zou fijn zijn als er iets meer waardering was voor statushouders bij KLM.
     
  4. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Dit is inderdaad misselijkmakend. KLM is sowieso super gierig om statushouders te belonen.
    Kijk, ik begrijp dat ze de integriteit van hun business class product willen behouden en dat het niet te makkelijk moet zijn om daar te zitten . Want als de lege stoelen in C toch opgevuld worden met statushouders, waarom zou je dan nog een echt C ticket kopen voor het volle pond. Daar is waar KLM de meeste winst maakt dus gooien ze dat niet te grabbel.

    Dat gezegd hebbende, kun je het niet maken door spelregels te maken, te laten bieden en ondanks dat je gewonnen hebt dan zeggen: je krijgt het toch niet. Laat het dan gewoon.

    Waar ik me ook mega aan erger is bij KLM is dat Economy Comfort stoelen gewoon gratis weggeven worden aan non statushouders als deze laat inchecken. Wat is dat voor iets? Als FB heb ik zo vaak achter in de bus gezeten waar de Economy Comfort stoelen doodleuk toegewezen werden aan een aantal collega's die helemaal geen FB lid zijn. WTF?? Al 100x aangegeven bij KLM maar er gebeurt niets.
     
    petercs en Musliston vinden dit leuk.
  5. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Aan die comfort stoelen erger ik me ook groen er geel. Dat het minste wat ze kunnen doen. Ik betaal als gold member voor elke vlucht in Europa circa 6 euro voor comfort. Afgelopen vlucht dat er een groepje jongeren zonder status ladder zat en konden bij het inchecken deze stoelen gratis kiezen. Waar gaat dit over?
     
    petercs vindt dit leuk.
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Niet alleen bij KL; ook bij AB het geval...
     
  7. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik denk dat KLM de frequent traveller niet zo zeer als 'geprivilegieerde' ziet. Maar meer als een vaste klant die gebruik kan maken van voordeeltjes.
     
    Denzi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina