KLM stopt aan het eind van deze maand met de gehele B747-400 vloot. Op dit moment is het nog niet duidelijk wat de impact zal zijn voor het vliegschema en de bemanning. KLM heeft, in het licht van de coronacrisis, het besluit genomen om eind maart 2020 alle 747’s definitief uit te faseren. Met deze kostenbesparende maatregel heeft KLM de uitfasering van deze toestellen met ruim een jaar vervroegd. We zullen in een later stadium nadere details over deze uitfasering communiceren.
Triest nieuws, voor de liefhebbers, maar natuurlijk ook voor KLM die zich gedwongen ziet deze maatregel te nemen. Ik zou het niet meer aandurven om snel een laatste vluchtje te boeken omdat geen van de bestemmingen nog "veilig"is. Canada zal ws snel de VS volgen qua inreizen, en MEX ??
Toch maar even MEX-AMS op 26e in J geboekt, de vermoedelijke laatste vlucht. Kan altijd nog annuleren.
Zo jammer. Echt geweldige toestellen. Ik ga ze missen. Gelukkig afgelopen jaar nog een paar keer in J mee gevlogen.
Ik zag nog meer niet zo leuke en drastische maatregelen.... https://nieuws.klm.com/maatregelen-klm-per-14-maart/ zie pdf bestand op de pagina
Mag ik degene die informatie geeft die ik nog niet had gehoord niet meer een like geven, doe even normaal..... wereld is gek geworden.
Ik was vanmiddag aan het tuineren, en er vloog een KLM 747 over, herkende het geluid meteen... Ben even rechtop gaan staan en omhoog gaan kijken, met weemoed terugdenkend aan 6 weken geleden; mijn eerste en laatste retourtje op het upperdeck. Blij dat ik het nog net optijd zorgeloos heb mogen meemaken!
Heel jammer! Wilde eind mei nog naar YYZ met de 747 in de upperdeck. In mijn boeking staat nog wel dat het uitgevoerd wordt door de 747. Ben benieuwd welk vliegtuig de vervanging gaat worden.
Context is alles, mijn opmerking was meer bedoeld als een stukje flauwekul in een anders wat minder leuke situatie. Excuus dat dit niet duidelijk was.
Als 26e laatste vertrekt, vliegt die ook op de 26e terug uit MEX. Hoorde wat geruchten dat dit de laatste werd, dus maar even zekere voor het onzekere genomen. Mexico lijkt me tof en ik wilde per se de laatste vlucht meemaken Natuurlijk wel kijken of het verantwoord is tegen die tijd.