KLM stopover op awardvlucht

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door DutchFrequentFlyer, 20 aug 2014.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ha allen,
    Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met stopovers op awardvluchten van KLM Air France? Ik heb een flinke doos miles op zolder liggen en ik heb eigenlijk nooit naar de mogelijkheid van stopovers op awardvluchten gekeken. Heb yelf wat research gedaan, maar lees veel tegenstrijdige dingen. Er lijkt weinig animo voor te zijn op de verschillende luchtvaartfora, want ik kan niet veel info vinden. 2 dingen die vast lijken te staan:

    • Stopovers zijn alleen mogelijk op retour-awardvluchten, niet op enkele vluchten.
    • Er is max. 1 stopover per retourticket mogelijk.
    Wat vragen die bij mij nog opkomen:
    Klopt het dat een stopover max. 24 kan zijn? Er staat op de Air France site: You can make one 24-hour stopover during a round-trip providing the stopover country4 is not the country of departure. Ik hoop dat ze daar stopover van minimaal 24 uur mee bedoelen. Anders geldt het immers niet als een stopover lijkt me?

    En als het kan, weet iemand of het dan ook met promo awards mogelijk is?

    En misschien wel de belangrijkste vraag: weet iemand hoe je een stopover precies boekt?Heb wat zitten rommelen met de bookingtool, maar nog weinig succes...

    Dank alvast! Ben benieuwd!
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Voor een complex awardticket zou ik even bellen :)
     

Deel Deze Pagina