KLM Reward ticket met platinum status

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door ribruijn, 8 jun 2021.

  1. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Goedenmorgen,

    Zojuist heb ik 2 reward tickets geboekt naar Las Vegas. Meestal boek ik reward tickets voor mezelf en vrouwlief (allebei platinum) maar nu voor mezelf en m'n dochter.
    Vroeger werden de Platinum voordelen van mij dan overgenomen op beide tickets, maar klopt het dat ik sinds kort moet betalen voor de stoelreservering van mijn dochter? Ik ging er haast van uit dat we allebei economy comfort kunnen zitten, maar is dat voordeeltje stilletjes de nek omgedraaid?
     
  2. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Heb laatst een reward geboekt voor een familie lid en daar staat wel bij dat ze Platinum is. 'Helaas' in business, dus kan niet controleren hoe 't zit met eco comfort, maar uit de boeking blijkt dat de status wel mee gaat.

    Heb je toevallig iets verandert aan het FB nummer? Je kan dat volgens mij overschrijven op 't ticket, maar dat zou ik niet doen :)
     
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dat is niet stilletjes gegaan hoor, sinds 2019 zijn de voordelen van status al niet meer overdraagbaar (zie ook: https://insideflyer.nl/flying-blue-versobert-reward-ticket-voorwaarden/).
     
  4. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Aha. Dus dat betekent dat het weghalen van haar FB (Explorer) nummer niet zal helpen? Ik dacht even dat ze anders "Platinum" van mij zou overerven, maar dat haar Explorer status dit nu dwarsboomt....
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat KLM dit gedaan heeft om haar creditcard interessanter te maken/houden, daar waar je met de Amex FB platinum het FB platinum niveau kunt delen met de eerste subkaart houder.

    Ik denk dat de kosten voor een premium economy stoel op een dergelijke afstand rond de 100€ voor een enkeltje liggen? Zo ja, mochten er nog meer vluchten op de planning staan en/of je wilt simpelweg je dochter matsen, je zou voor 1 jaar een platinum amex kunnen nemen via een van de honderden linkjes hier op het forum, dan krijg je hem voor €300,- en kan je haar zo volledig platinum maken en de stoel alsnog "gratis" kunnen selecteren.
     
    ribruijn vindt dit leuk.
  6. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik boek nog geregeld award tickets voor mijn partner. Mijn platinum status wordt nog steeds ‘doorgegeven’. Ik doe een search voor mijzelf en wijzig dit in het boekproces vervolgens naar de naam van mijn partner. Let op: geen wijzigingen doorvoeren in het FB nummer! Dan ben je namelijk de voordelen kwijt. Het werkt dus nog steeds bij het boeken van een enkel ticket voor iemand anders. Het is wellicht niet meer mogelijk als je zelf ook in de boeking staat.
     
    ribruijn, FlyingFonz en Thijsk vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Per ongeluk haar FB nummer ingevoerd? Even FB bellen om dat te vervangen door jouw nr. Er valt sowieso niets te sparen. Twee weken geleden gold de status van de boeker nog i.p.v. de passagier.
     
    Amsterdam en ribruijn vinden dit leuk.
  8. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ja, ik zou idd even bellen en zorgen dat je eigen FB nr weer op de reservering komt ipv die van degene die reist.
     
    ribruijn vindt dit leuk.
  9. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Correct, dit was inderdaad de truc, haar FB nummer (Explorer) moest uit de boeking. Kan je zelf helaas niet doen. Gebeld met Platinum line, opgelost en 2 x Economy comfort.

    Dank voor de reacties!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Werkt het dan niet meer als je, zoals ik, slechts Gold hebt?
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij werkt het voor alle statussen zo dat als jij boekt met miles, jouw status bij die boeking hoort, ongeacht wie de passagier is. Dat vervalt zodra die passagier zijn Flying Blue nr in die boeking zet.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ok dankjewel! Zou dat dan ook gelden als ik boek voor de passagier maar dan niet betaal met miles?
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee, want dan past het FB nummer niet bij de naam.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Thijsk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina