KLM promo award ticket naar Ecuador & negatief reisadvies

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Rutger, 10 okt 2019.

  1. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Goedrmogen allemaal,

    Zoals de titel al zegt. Wij hebben twee business class tickets als promo award geboekt met de KLM naar Ecuador en we vertrekken op 1 november. De situatie schijnt momenteel te verslechteren en buza heeft gisteren een negatief reisadvies uitgegeven. Naar mijn idee een beetje overdreven maar wel problematisch qua verzekering.

    Op de KLM site staat dat promo awards niet te wijzigen of annuleren zijn maar het lijkt mij dat er, net zoals bij ziekte, wel uitzonderingen zijn in het geval van een negatief reisadvies? Heeft hier ervaring mee? Het liefste zouden we natuurlijk gewoon naar Ecuador vliegen als de rust weder is gekeerd maar als het niet kan dan zou het mooi zijn als we ze kosteloos kunnen wijzigen naar een andere bestemming in Zuid-Amerika.

    Groet,
    Rutger
     
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik las het nieuws inderdaad, ging direct door mijn hoofd, die promo award naar UIO, waarschijnlijk door veel mede-forummers geboekt...

    Heb je Flying Blue al gebeld? Misschien kunnen ze het ticket voor je annuleren.... Anders misschien via de Platinum lijn proberen?
     
    Rutger vindt dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik zou morgen een enkeltje Quito vliegen, en wat later naar Peru gaan. Zag ik toch niet helemaal zitten ivm situatie nu. Platinumlijn heeft me gratis omgeboekt naar andere bestemming in Zuid Amerika. Vooralsnog kan je via reguliere lijn alleen gratis annuleren.

    1 november is nog wel ver weg, zou situatie even aankijken en eventueel korter erop vlucht wijzigen.
     
    Rutger en MVA20 vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    De rebook policy is vrij beperkt tot een aantal dagen:

     
    Rutger vindt dit leuk.
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    De platinumlijn is hier een stuk losser mee - moeite waard om te proberen.
     
    Rutger en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Helaas heb ik geen platinum maar gold status. Ik lees nu berichten dat er acht politieagenten zijn gegijzeld... ik ga het vanmiddag maar eens proberen.
     
  7. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Netjes ticket kunnen annuleren en met de nieuwe promo award specials zelfs een nog goedkoper business class ticket kunnen boeken Kenia. Eind goed al goed dus.

    Dus als iemand er nog tips heeft voor Kenia... ;)
     
    FlyingFonz en Urbanjazz vinden dit leuk.
  8. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Heb ik ook gehad met de aardbeving in Lombok en een vlucht naar Bali. KLM stelde telkens de policy datum bij als er nieuwe ontwikkelingen waren (bijv nieuwe aardbeving). Goed in de gaten houden als men nog wil wijzigen voor een datum die er (nog) niet in staat.
     

Deel Deze Pagina