KLM Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Blade23, 20 jul 2020.

  1. Blade23

    Blade23 Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Hi, is hier iemand op het forum die misschien een KlM Platinum status te koop heeft vanaf augustus?
     
  2. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Is zo'n status dan te koop ? Als dat kan, ben ik wel benieuwd hoe natuurlijk.
     
  3. Blade23

    Blade23 Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Via Amex Platinum voor 2 status.
     
  4. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Snap ik. Is wel riskie als je diegene die de 2e kaart en de status wil niet kent.

    Of kan alleen de Platinum status ook ? En dat de creditcard bij de originele eigenaar blijft ? Kan interessant zijn inderdaad
     
  5. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad de oplossing. Je laat de platinum status aan iemand anders toekennen maar de creditcard blijft in jouw bezit.
     
  6. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Dat zou prettig zijn zeg. Ik meld mij graag als nummer twee in de rij.
    (Ik hou niet van voordringen :)
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Credit card moet dan wel op de andere naam, adres en rekeningnummer staan. Er vindt sinds 1 april een adresverificatie plaats, dus er wordt wel een fysieke kaart verstuurd naar degene op wiens naam de kaart komt. Alle uitgaven met die kaart worden afgeschreven bij de hoofdkaarthouder.

    Erg fraudegevoelig.
     
  8. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik snap 'm niet. Fictief voorbeeld: Ik betaal iemand een vergoeding om mij de 2e persoon te laten worden die van de FB-status gebruik kan maken. Hij geeft mijn Flying Blue # door om mijn status te bumpen. Kan dat niet zonder ook een Amex gekoppeld aan de rekening van persoon 1 toegestuurd tekrijgen?
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee, dat kan niet. Het heet niet voor niets platinum for 2. Als er 1 persoon de platinum status heeft en daarnaast ook nog de FB Amex platinum card, dan kan die persoon voor een 2e persoon een extra FB Amex platinum aanvragen.

    En als kers op de taart krijgt die 2e persoon dan platinum status bij FB.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Hier gaat nog een stap aan vooraf: het aanvragen van een Amex kaart.

    Voorwaarden: je hebt iemand nodig die KLM FB Platinum status heeft, een Flying Blue Amex Platinum credit card heeft en nog geen extra Amex credit card uit heeft staan. Je kunt als Amex FB Platinum kaarthouder 1 extra FB Amex platinum credit card aanvragen (en een paar gold cards die hiervoor niet relevant zijn).

    Om die extra kaart aan te vragen vul je dit formulier in:
    upload_2020-7-20_17-41-6.png

    Dan krijg je als nieuw aangemelde extra kaarthouder een email van de verificatie-afdeling. Je moet hen een kopie paspoort voor- en achterzijde en een van deze documenten opsturen, op naam van de extra kaarthouder:
    upload_2020-7-20_17-43-44.png

    Als dit proces doorlopen is, wordt de extra kaart opgestuurd naar het nieuw geverifieerde adres.
    Zodra de extra FB platinum credit card geactiveerd is, kan de hoofdkaarthouder bellen om het Flying Blue nummer van de extra kaarthouder door te geven. Daarna gaan Flying Blue en Amex een aantal checks uitvoeren (dit kan een paar weken of een maand duren) en ontvangt de extra kaarthouder de Flying Blue Platinum status. Je krijgt een brief thuis met een fysieke Flying Blue statuskaart en 2 bagagelabels. In de meeste gevallen is deze status geldig tot de eerstvolgende kwalificatiedatum van de hoofdkaarthouder.

    Als je iemand vindt die KL platinum is met de klassieke kwalificatieperiode t/m 31 december, ziet de tijdlijn er ongeveer zo uit als alle verificaties in één keer akkoord zijn: extra credit card vandaag aanvragen, volgende week op de deurmat, 1x gebruiken of online activeren, daarna FB status laten matchen. Dan zou je eind augustus ongeveer je FB status kunnen verwachten en die is dan geldig tot 31 maart 2021. En wordt hernieuwd zolang de hoofdkaarthouder FB Platinum blijft en zijn credit card blijft betalen.

    En alle uitgaven die je met extra kaarten doet worden niet van het opgegeven rekeningnummer afgeschreven, maar bij de hoofdkaarthouder. Als je dus op dag 1 er een nieuwe auto mee gaat kopen, is dat risico voor de hoofdkaarthouder.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ik ben FB plat en vriendin ook. Niet echt iemand in de kennissenkring die we blij kunnen maken met FB plat status, dus in principe zou ik (na upgrade amex van gold naar plat) de status met iemand kunnen delen. Als het voor mij zonder meerkosten en zonder risico's kan, dan ben ik best bereid om er iemand blij mee te maken. Punt is inderdaad bovenstaande risico, maar wellicht ook mogelijkheden die een 2e kaarthouder heeft om online uitgaven te doen. Ook al zou de fysieke kaart op mijn adres komen, wellicht kan de 2e kaarthouder telefonisch via Amex gewoon weer een nieuwe aanvragen?

    Ik heb geen idee welk bedrag mensen voor FB plat over hebben (in mijn geval zou ik in elk geval de meerkosten van € 430 voor amex plat eruit willen hebben), maar vraag me af of je niet handiger 1 of 2 bc retourtjes met 2x overstappen kan vliegen. Met de dubbele xp actie tm december vlieg je 180xp al voor een goede 400 euro bij elkaar.
     
  12. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor de uitleg. Ik snap de vraag van AmEx voor een bewijs dat het nieuwe adres een bestaand adres is, maar waarom diegene dan ook zijn rekeningnummer moet opgeven zonder dat daar qua betalingen een koppeling mee gemaakt gaat worden vind ik minder voordehandliggend. Ze doen voor zover ik weet bij AmEx toch geen BKR-toetsing?
     
  13. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Waarom zou de tweede persoon 100% van jouw meerkosten voor Platinum moeten ophoesten, terwijl deze slechts van een deel van de voordelen gebruik kan maken? Lijkt mij niet helemaal realistisch.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    En om die fysieke kaart bij jezelf te laten bezorgen, heb je dus een rekening of loonstrook van de extra kaarthouder met jouw adres erop nodig..
     
  15. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb persoonlijk geen enkele reden om mijn amex gold te upgraden naar amex plat. De 30xp extra is mooi meegenomen, maar voor mij niet noodzakelijk om FB plat te behouden, ook de verzekeringen van amex gebruik ik niet.
     
    Thijsk en arjen05 vinden dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Die doen ze zeker wel
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  17. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    De eerdere keren dat zo een deal is gemaakt, betaalde de persoon die status kocht wel degelijk het bedrag van de Amex platinum, en dat was volgens mij het volledige bedrag, oftewel €600. En dat is ook wel redelijk imo, want voor die prijs ga je nooit geen platinum bij elkaar vliegen.
     
    Daeni, Eagle, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Omdat die persoon anders (vanaf explorer) 580 XP (100+180+300) moet vliegen om deze status te behalen.
    Een snelle berekening (goedkoopste run naar BLL, €410, 180XP) geeft aan dat je dit minstens 3x moet doen en dan kom je nog 40 XP tekort (retourtje DUS-CDG-LHR voor €105 erbij), voor een whopping €1335.
    Dan is €600 dus een koopje, zeker gezien het risico dat de andere persoon loopt door een creditcard aan te vragen voor iemand die hij/zij amper/niet kent.
    Een bedrag van €800 (FB Plat kaartbijdrage plus €200 "risico fee") zou al wat netter zijn en zelfs dan ben je nog steeds €535 goedkoper uit en scheelt het je minstens 6*7 +2*4 uur (50 uur) in het vliegtuig plus nog de nodige transport kosten.
     
    Erwin, Eagle en Bjorn vinden dit leuk.
  19. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    If serious redeneer je in mijn optiek wel erg vanuit "persoon 1". Voor zover ik weet heb je geen soft landing, dus je bent in meerdere opzichten volledig afhankelijk van persoon 1. Je moet, gezien de kennelijke BKR en uitgekleed pakket, wel erg graag een platinum label aan je handbagage willen binden. Voor de bedragen die jij noemt zijn er namelijk opties zat om loungetoegang en andere perks te verkrijgen. Plat4life is toch ook niet mogelijk via deze route?
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ok, mag ik voor €200 per jaar jouw kentekenplaten lenen dan?
     
    Ruut en Erwin vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina