KLM Open 2019 - platinum members niet meer welkom in lounge

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door arjen05, 22 mei 2019.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Paar dagen geleden een mailtje gekregen om kaarten te bestellen voor de KLM Open dit jaar. Locatie is dit keer wat mij betreft een stuk beter, The International bij Schiphol.

    Voorgaande jaren was er toegang tot de Flying Blue lounge, dit keer is er de Albatros Lounge, het Beat the Pro VIP deck en het KLM Sky Deck. Weer met 2 kaarten per platinum member.

    Tot zo ver het goede nieuws. In de mail stond al 'Wij raden u aan om tijdig uw KLM Open-kaarten te bestellen, het kan zijn dat de dag van uw voorkeur anders niet meer beschikbaar is.' Voorgaande jaren gingen de kaarten voor de zondag inderdaad hard. Dus ik dacht vandaag even kaarten te bestellen. Wat blijkt? Alle kaarten al weg, zelfs voor de donderdag en vrijdag! Terwijl vorig jaar de eerste uitnodiging pas op 9 juli in m'n mailbox zat.

    Op de site staat dat er binnenkort nieuwe kaarten zonder loungetoegang ter beschikking worden gesteld.

    Als je het mij vraagt een organisatie van lik-me-vestje. Als je dit toernooi al 99 jaar houdt, dan weet je toch wel hoeveel aanmeldingen je kunt verwachten?
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Wat is nou precies je punt?
    In tegenstelling tot wat de titel zegt krijgen Platmembers gewoon toegang tot de lounge, mits kaarten op tijd zijn besteld (zoals voor gewaarschuwd in de mail).
    De dag waarop je de uitnodiging krijgt heeft er verder niks mee te maken.

    Gebrek aan loungetoegang is capaciteitscontrole - jammer dat dit nodig is, mee eens. Zullen ze echter vast hun redenen voor hebben (ruimte? Drukte vanwege 100e Open? Geld?), en is uiteindelijk voor iedereen beter.
     
    JustinCase en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Dus als ik het goed begrijp:

    De KLM Open tickets (die ik heb) geven wel gewoon lounge toegang. Helaas voor jou waren deze kaartjes heel erg snel op.

    Vervolgens geeft KLM open om een tweede ronde aan kaartjes uit te delen, maar deze kaartjes zullen anders zijn en geven geen toegang tot de lounge. Jouw post gaat er dus over dat in de tweede ronde aan gratis kaartjes er geen lounge access bij komen.

    Dat is inderdaad wel erg jammer, maar aan de andere kant ook enigzins belangrijk. Die lounges hebben beperkte capaciteit en naast FB Plat leden zullen er ook veel andere gasten worden uitgenodigd. Heb je toevallig een amex platinum? Die krijgen meestal ook een uitnodiging incl amex lounge, misschien niet net zo goed, maar toch handig!
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Voorgaande jaren kon je tot midden juli zonder problemen kaarten bestellen, dus als dit jaar twee maanden eerder de kaarten op zijn, vind ik dat wat vreemd ja.

    Daarnaast zijn er twee extra lounges / plekken voor platinum members ten opzichte van voorgaande jaren. Als je dan half mei al geen kaartjes vind ik dat ook wat vreemd.

    Verder kon je voorheen - ongeacht hoe je aan je kaartje kwam, al kocht je ze aan de deur - op vertoon van je Flying Blue gold of platinum card gewoon de lounge in.

    Als je dan voor je jubileumeditie al 4 maanden voor het evenement met capaciteitsproblemen kampt, vind ik dat organisatorisch middelmatig.
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als ik jou was zou ik mijn FB-lidmaatschap opzeggen. dat zal ze leren.
     
    VinceG, JustinCase, Roberto en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Wellicht heb je daar een punt. Weet jij wat de capaciteit is van elke lounge? Hoeveel kaartjes er voor Platinum leden zijn/waren dit en de afgelopen jaren?

    En uiteindelijk, wat is de doelgroep? Dit kan wellicht veranderd zijn natuurlijk van de afgelopen jaren, waardoor platinums nog wel worden uitgenodigd, maar er simpelweg minder plek (en/of kosten) voor worden gemaakt.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik denk dat alle plebs die Gold zijn stiekem alle kaartjes hebben opgekocht!
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Klopt, Albratos kon je voorheen niet in zonder ING pas, maar Flying Blue Lounge was bij Beat the Pro en de mail beschrijft wel een "KLM Beat the Pro VIP deck", dus ik vermoed dat dat de oude Flying Blue Lounge is..
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een uitnodiging gehad voor de Albatros lounge +1. In de mail werd niet gesproken over een speciale Flying Blue lounge. Wel over dat beat the pro deck en het KLM 'sky deck'.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Yes, die mail heb ik ook gehad 5 dagen geleden. En m'n punt is dus dat als je nu op die link klikt je een pagina ziet met 'sorry we zitten al vol'.
     
  11. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Arjen, if you snooze, you lose....
    Soms zit het mee, soms zit het tegen. Is toch hetzelfde met de premium fares waarover we hier posten: soms is die 12hr beschikbaar, soms 24hr, en soms een week, Maar als ik misgrijp omdat ik te lang heb gewacht, kom ik toch ook niet klagen hier op het forum. Volgend jaar dus meteen boeken die KLM tickets, en niet wachten tot Juli. Ik vermoed dat mensen toch iets sneller naar The International rijden (incl ikzelf), dan naar The Dutch.

    Wat ik veel erger vind, is dat we de lounge moeten delen met ING Priv Banking klanten, dat is pas plebs... ;-)
     
    MVA20, beuse242, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Jullie hebben uberhaupt een mail gehad - ik heb niks voorbij zien komen in de mailbox, bizar dit.
     
  13. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Hier (FB Platinum) is ook geen uitnodiging binnen gekomen. Vorig jaar met FB gold nog wel een uitnodiging gehad.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2019
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Had je toch met @TimKL_90 en mij een keer mee moeten gaan om platinum te worden ;)
     
    beuse242, Bartholomeus, TimKL_90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Het is dit jaar anders dan anders.. Vorig jaar ben ik op vrijdag met mijn Amex kaarten naar de FB balie gegaan en daar op de dag zelf nog lounge toegang gekregen. De FB kaarten kon je volgens mij nog tot in september bestellen.. Alleen de parkeerkaartjes waren rap op.

    Dit jaar kreeg ik een uitnodiging voor de Albatross via de Personal Assistance Service oid. De Albatross lounge was altijd stukken beter dan de FB lounge, dus als er iets meer schifting is aangebracht tussen bijvoorbeeld Silver en Platinum is dat wat mij betreft voordeel.

    Er is volgend mij dit jaar ook geen Platinum golftoernooi.. dat is :(
     
  16. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Touche :)
     
    JustinCase, Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist een tweede uitnodiging gehad. Er zijn extra kaarten - zonder lounge - beschikbaar gesteld.
     
  18. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    geldt dit ook voor de reguliere AMEX platinum kaarten? Heb daar nog geen mail over gehad.
     
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Nee.
     
  20. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb gisteren een tweede e-mail gehad omstreeks 17.00 uur. Omdat het zo snel ging, ws door de special edition dit jaar, hebben ze extra kaarten besteld voor het event. Helaas zonder lounge toegang. Ik had al kaarten besteld en per e-mail ontvangen overigens. Maar als je het nu weer probeert heb je wellicht toch een kans!
     

Deel Deze Pagina