KLM flexibility optie verdwenen bij Light ticket?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jonker, 22 mei 2018.

  1. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Als fb gold members ( mad-ams ams-mad) heen en weer en visa versa gem 2 keer per mnd kochten we altijd een ticket met flexibility voor 10-14 euro, en kozen we gewoon de "light" versie ticket. Alleen sinds kort valt me op dat dat niet meer gaat en wordt je eerst verplicht om eerst 50 euro extra betalen voor de "standaard of Flex om die optie te kunnen aanvinken,
    erg nadelig en prijs opdrijvend vroeg §me af of meer mensen hier last van hebben..?
     
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij werkt het nog gewoon (ex-AMS).
     
  3. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    vertrekken uit ams kan het inderdaad nog wel, maar vanuit bv mad naar ams niet.
     
  4. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Kun je aanvinken voor vluchten in Europa of ook buiten Europa? We willen in november naar Tokio maar daar zie ik de optie niet voor meer flexibiliteit.
     
  5. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    belachelijk eigenlijk... dat je wat extra moet betalen om iets te kunnen wijzigen daar kan ik me nog in vinden, maar dat ik 2 keer (50 euro) extra en dan nog een keer 14 euro moet betalen pffff... volksverlakkerij
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ergens halverwege vorig jaar is dit al veranderd voor mij (ex-WAW). Vanuit AMS kan het idd wel, maar die tickets zijn stukken duurder, ongeveer net zoveel als de standaard met start in WAW, dus vandaar wsl.
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Dan kan je beter gewoon de 70 euro dokken als je je ticket eventueel wilt wijzigen.
     
  8. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    was dat maar waar, maar dat kan dus weer niet met dat "light" ticket, dan mag je niet wijzigen, ook niet voor 70 euro, dus in alle gevallen wordt je echt gewoon verplicht de 50 euro toeslag (standaard ticket) te nemen, ik vind dit zo geniepig en prijs opdrijvend, verbaasd me dat van die miljoenen klanten in het buitenland er niet meer zijn die van deze stille ingevoerde prijs verhogende maatregel last hebben,
     
  9. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    ik heb me even verdiept in de algemene voorwaarden van KLM flexibility
    https://www.klm.com/travel/nl_nl/pl...ancel_flight/terms_conditions_flexibility.htm

    "1.1 KLM biedt u de optie om Flexibiliteit te kopen tegen bijbetaling. Deze optie wordt uitsluitend aangeboden voor Light- en Flex-tickets en alleen tijdens het online boeken via KLM.com.
    1.2 De optie Flexibiliteit is alleen beschikbaar voor vluchten met vertrek en aankomst binnen Europa. U kunt Flexibiliteit alleen kopen als u uw reis minimaal 10 dagen voor vertrek via KLM.com boekt. "

    daar blijkt het nog wel gewoon te kunnen erg vreemd dit, ik zal eens contact opnemen met KLM om te vragen hoe het nou precies zit.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mss alleen voor vluchten ex-AMS?
     
  11. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Dit werkt alleen nog voor POS NL. Ik deed dit ook voor vluchten vanuit DE maar is al een lange tijd geleden afgeschaft.
     
  12. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Het is niet alleen voor vluchten vanuit AMS. Ik heb eerder dit jaar nog een paar keer deze optie gekocht voor vluchten vanuit Londen.

    Je kan overigens bij wijzigen van de vlucht ook nog andere luchthaven kiezen. Ik heb LHR wel eens gewijzigd voor LCY en vice versa. Ik heb nooit geprobeerd de luchthaven naar MAD te wijzigen, maar in theorie denk ik dat dat ook zou kunnen.

    Tot slot nog een tip, als je gewijzigde vlucht goedkoper is dan je oorspronkelijke krijg je je tegoed terug in de vorm van een code. Schrijf die meteen op, want het lukte mij naderhand niet meer om die ergens anders terug te vinden.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb 1x een tegoed ontvangen, maar ik kreeg gewoon een voucher per e-mail.
     
  14. jonker

    jonker Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    ik heb ondertussen van een KLM medewerker van het call center een antwoord gekregen (op een schriftelijk antwoord van mijn klacht wacht ik nog) maar het kwam er op neer; KLM heeft inderdaad bij wijze van proef voor 3 maanden deze optie gewijzigd van flexibility (eruit gehaald)
    Met deze zeer klant-on-vriendelijke wijziging ten nadele van de klant (bij 15 tickets per jaar toch al snel 750 euro extra kosten) zojuist het eerste ticket van madrid naar amsterdam gekocht bij Aireuropa. Zolang KLM deze maatregel aanhoudt gaan alle tickets vanaf heden bij een andere maatschappij gekocht worden, hoewel deze persoonlijke stap voor KLM zelf totaal geen effect heeft zijn ze wel een jarenlange vaste trouwe klant (ambassadeur) kwijt geraakt, er zijn nou eenmaal ook principes.
     
    lloydje33, Daan3, MVA20 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    +1 voor Air Europa tussen Madrid en Amsterdam. De stoelen bij Air Europa zitten veel lekkerder dan bij KLM en hebben naar mijn idee ook iets meer beenruimte.En als bonus zet Air Europa regelmatig widebodies (A330 of B787) in op deze route. Het enige nadeel vind ik buy-on-board (het blijft een vermomde LCC), maar met mijn STE+ status en bijbehorende loungetoegang vind ik dat geen enkel probleem voor zo'n korte vlucht. Cheers!
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2018
    lloydje33, Sandor en jonker vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina