KLM (en anderen) - compensatie bij overboeking, vertraging, cancelling etc...

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Tuvalu, 12 dec 2014.

  1. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Yes. Je hebt altijd recht op de originele QF's en Miles. In dit geval zou je zelfs kunnen dubbel dippen. Dit betekend dat je Miles van je originele ticket bij KLM kan sparen en miles voor ke nieuwe ticket bij een ander programma.
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    hangt een beetje van de reden van annuleren af, maar naast originele qf,s dubbel dippen waar over gesproken is heb je waarschijnlijk ook nog recht op een vergoeding (mits je later dan 3 a 4 uur op plek van bestemming bent gekomen)
     
  3. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Gister een vluchtje met EasyJet, die 3 uur en 25 minuten later vertrok dan gepland. Kwam 2 uur en 56 minuten te laat aan. Heb je dan gewoon dikke pech als je iets wil claimen? Vind het sowieso raar dat EasyJet een vluchttijd van 1 uur en 50 minuten aanhoudt, terwijl de piloot zelf zei dat de vlucht 1 uur en 20 minuten duurt. Zo kan ik het ook ;)..
     
  4. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ja dat is gewoon pech.
     
  5. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    De meeste maatschappijen plannen tegenwoordig vrij "ruim". Alles voor een goede on time performance ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Dit doen maatschappijen inderdaad express, zodat ze bij een kleine vertraging nog wel op tijd komen. Helaas heb je pech, het moment tot de Gate telt echter dus als je nog 5 minuten moest taxien kan je het aanvechten
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Volgensmij is de officiële tijd van aankomst zelfs bepaald als het moment wanneer de deuren open gaan! Mischien kan je je voordeel er mee doen;)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2015
  8. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Thanks! Heb in ieder geval een aanvraag ingediend. 1.21 stond hij op de grond, maar duurde zeker nog een paar minuten voordat de deuren open gingen ;).
     
    high_class vindt dit leuk.
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja je moet even googlen op een uitspraak van het europese hof waar een zaak diende

    @Milanello btw met low costs heb je sowieso weinig kans van snelle uitbetaling
     
  10. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Heb via vlucht-vertraagd wat informatie gevraagd, maar de claim is direct afgekeurd omdat het door het slechte weer kwam:
    Slecht weer in AMS > Vertragingen op Schiphol > Minder personeel aanwezig voor mijn vlucht vanuit MXP.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zoiets lijkt me te voorzien, ik zou het aanvechten. In de Atacama is het een ander verhaal, dit is AMS. Zolang er geen KNMI waarschuwing is lijkt het me quatsch.
     
    Milanello vindt dit leuk.
  12. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Thanks! Lees nu ook dat in de EU Verordering alleen sprake is van 'geen recht op compensatie' als het slechte weer echt op jouw vlucht van toepassing is. Zogenaamde knock-on vluchten (die vertraging hebben doordat een eerdere vlucht last had van slecht weer) hier uitgesloten van zijn.

    En het regende maandagavond in Milaan, maar volgens mij was het prima vliegweer :).
     
    high_class vindt dit leuk.
  13. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/easyjet-en-ryanair-betalen-geen-vertragingsclaims.
    Vorige week op tv programma geweest.
     
  14. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Musliston vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina