Afgelopen week zag ik het nieuwsbericht van @Kilian dat KLM met een premium economy product komt ! Iets wat ik echt heb gemist op de KL vloot en dus uitweek voor longhaul naar AZ, DL, VS, AF en CI. Ik hoop op 'echt' een premium product en niet een opgewaardeerd economy comfort product Wat verwachten jullie van het nieuwe product?
Ik ben er wel enthousiast over. Mijn vrouw vindt J te duur, zeker wanneer de kleine van net iets ouder dan 2 meegaat. Dan kan premium eco een mooi compromis zijn voor de long-hauls. Maar goed, eerst maar zien waar ze mee komen en vooral wanneer.
Ik ben ook zeker benieuwd! Echter zie ik dat Premium economy's vaak bv maar 250€ goedkoper zijn dan business op een identieke route, bij dezelfde maatschappij. Dan zou ik toch liever die 250€ meer betalen. Wat anders, geldt bij een intercontinentaal Premium economy ticket waarbij er een leg is in een toestel die alleen gewone economy heeft, dat je dan een stoel mag uitkiezen met extra beenruimte/comfort+/Economy comfort etc etc op dit moment?
Ik heb nu twee keer gehad op leg (TPE-DPS) en (AMS-CDG) met materiaal zonder premium product dat er op mijn ticket economy staat, maar ik in business wordt gezet.. maar misschien waren dat eerder uitzonderingen dan de regel
Hoop dat het niet dezelfde stoelen worden als AF gebruikt. Dat was voor mij 1x en nooit weer. Qua zitcomfort heb ik liever een eco stoel bij de nooduitgang dan die harde plank in PE bij AF. Product van DL vind ik een stuk beter, maar zal me benieuwen of de fransen KLM betere stoelen gunnen dan ze zelf hebben, want dat gaat ze zeker concurrentie opleveren.
Ik ben er geen fan van en zal het niet boeken. Hele premium economy product een hype en ik snap niet dat er mensen zijn die het kiezen. . Meerdere airlines gevlogen, China, Delta, Air France. Zeker bij AF en CI vlieg ik liever economy dan premium economy al was het voor hetzelfde geld. Ik betaal liever wat extra en vlieg in business. Verwachting is dat KLM kiest voor een kopie van de Air France stoelen, en dat zou zeer jammer zijn.
Persoonlijk vind ik de perm-eco van AF echt waardeloos, en voor niet veel meer vlieg je business, dus ja.. die van Aeroflot is dan weer een stuk beter, vaak maar een paar donder duurder dan eco en de helft goedkoper dan business. Alles gaat van de prijs afhangen, als ze het te duur maken als AF, dan blijf ik liever in eco zitten voor een stuk minder.
Even iets nuanceren, de Premium Eco stoelen op de AF A350's zijn anders dan die in de rest van de vloot en die worden vooralsnog niet zo slecht beoordeeld als de voorgangers.
Ik heb de afgelopen dagen wel een paar keer een gebedje gedaan en vandaag bleek dat die verhoord zijn
Ik bedoelde eigenlijk dat je aan het oordelen was over "voorgangers"... héééél flauw woordgrapje dus. Maar vertel, wat voor moois is er op je pad gekomen?
Ik heb diverse keren long haul premium economy gevlogen met AF en AZ. Mijn oordeel: niks bijzonders. Als ik echt comfortabeler wil reizen geef ik liever meer uit aan een regulier business class ticket.
Ik vraag het me af. Ik las een paar maanden geleden een artikel in de Financial Times, dat de Economy Premium klasse het meeste geld opleveren wat betreft ruimte/tickprijs ratio. En dat daarom veel maatschappijen die overstap maken. Dus waarom een kans laten liggen als die juist winstgevend is? Ik verwacht dat met de economische crisis die ons te wachten staat, Economy Premium eerder de nieuwe business class wordt.