KLM Deals & CO2 uitstoot

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Kaarthouder, 11 feb 2020.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Hahaha, maar het is toch zo, planten groeien dankzij CO2? En als ze groeien, komt er automatisch meer groen :p.
    Enfin, opmerking was ook maar met een knipoog gemaakt.

    Ook dit klopt helemaal. Ja, heel veel mensen vragen of ik een gaatje in mijn hoofd het als ik weer ipv AMS via DUS of BRU vlieg (of toen ik in 1 weekend op en neer naar SCL knalde om mijn Plat Premier van United te behouden), over CDG om dan vervolgens in Praag/Budapest/etc uit te komen. "Ja maar, het is toch veel handiger om rechtstreeks te vliegen".
    Zal best, maar dit is "goedkoper" (ja met FR/U2/W6 is het véél goedkoper, maar minder comfort) en levert meer status op. Dat het iets langer duurt, neem ik dan voor lief. Plus ik kan dan gewoon nog even de benen strekken, wat eten/drinken in de lounge, etc.
    Het avontuur begint voor mij zodra ik mijn deur uitstap en in mijn huurwagen stap richting de luchthaven, zowel voor werk als voor vakantie.

    Maar goed, wat @Miya ook zegt tijd+comfort=geld. Dat is marktwerking. Plus het feit dat de luchtvaartmaatschappijen ook marktaandeel proberen te winnen in andere regio's door te spelen met prijzen (waarom is bijvoorbeeld AF/KL zo spotgoedkoop vanaf OSL/TRF/ARN/GOT als je intercontinentaal wilt vliegen).

    En ja, ik zou het graag zien dat KL nog meer statusrecognitie doet voor hun meest loyale leden. Complimentary upgrades, Upgrade Vouchers (SWU's), vouchers (bijvoorbeeld voor Blue :p ), cadeau's, opgehaald worden door een PA tijdens een layover, etc.
    Maar, hoe kritisch ik (soms) ook ben, KL heeft goud (platinum/diamond) in handen met hun Customer Service lijn: de Platinum Lijn (en de nog hogere PA/Plat Ulti lijn. Ik ben nog geen maatschappij tegengekomen die zijn/haar zaakjes wat dat betreft zo goed voor elkaar heeft.
    Plus heeft KL soms problemen waar ze zelf vrij weinig aan kunnen doen, maar wel mee proberen te denken in oplossingen. Denk aan:
    *De priority bagage die niet als eerste op de band komt (3e partij die dit doet).
    *Bagage die kwijtraakt op een vliegveld (vooral CDG)
    *De walkways op Schiphol die vaker kapot zijn dan dat ze werken
    *Complete horken bij de security
    *Stagaires die alles op secundairy gooien bij de security
    *SkyTeam partners die er een janboel van maken
    Ze kunnen heel makkelijk zeggen "andere partij, niet ons probleem", maar dat doen ze niet, ze pakken het op en proberen er een oplossing voor te vinden.
     
    lloydje33, alfa_x, Thom en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik compenseer altijd CO2 als ik vlieg. Ik heb niet per se het idee dat die paar euro (soms een tientje ofzo) echt wat doen. Desondanks, denk ik dat niet veel reizigers bewust langere routes of tussenstops pakken voor miles of xp. Dit blijft een reisforum, dus ik denk dat we niet representatief zijn voor de brede bevolking.
     
    Thijsk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Misschien niet voor de qualificatie en redeemable miles maar wel voor de Euro's.
    Ken aardig wat mensen om ons heen die bijvoorbeeld voor hun vakantie via Frankfurt, Zwitserland, UK, Canada vliegen naar de uiteindelijke bestemming in de USA terwijl er gewoon rechtstreekse vluchten gaan.

    Online hetzelfde verhaal...
     
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Vele Nederlanders zullen inderdaad voor het meest voordelige ticket gaan, ken er genoeg die klm boeken met vertrek vanaf BRE of DUS met een tussenstop in AMS omdat dit simpelweg goedkoper is.

    Ken eigenlijk niemand die aparte positioneringsvluchten boekt om een bepaalde deal te kunnen pakken. Afgelopen najaar trip naar DXB gemaakt vanaf HEL, mijn reis komende zomer naar UIO begint in MAD. De meeste mensen kijken me erg raar aan als ik dat probeer uit te leggen
     
    Thijsk, lloydje33, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina