KLM Crownlounge non-Schengen

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 25 jul 2018.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Die flesjes water op CDG zijn een uitkomst. Tussen het lopen naar de gate, het boarden en de inflight service zit vaak dik een uur. Dan is zo'n 33cl flesje erg fijn. Soms pak ik er zelfs 2 (op warme dagen)!
    Dat soort zaken mis ik inderdaad in de KL lounges, naast een hele hoop andere zaken.

    Maar goed, het ging hier over de Crown Lounge. Net geweest, maar het is wel weer erg schraal allemaal. Als toevallige passant lijkt de lounge een hoge "WOW"-factor te hebben, maar dat is alleen qua design en het forse gebruik van marketing-lingo. Functioneel is het oude wijn in nieuwe zakken (buiten dan uitgebreide capaciteit van douches, maar laten we eerlijk zijn, dat had natuurlijk allang bewerkstelligd moeten zijn, ipv dat we er nu allemaal hosanna over preken). Beneden is het nog steeds een dierentuin met beperkt aanbod qua voer en drank. De stilteruimte is goed bedacht, maar vervolgens 49,50€ neer moeten leggen om 3 uur te kunnen tukken vind ik meer bij Ryanair of andere ULCC's horen dan in de "self-proclaimed" flagship lounge. En als ze vervolgens het enige leuke aan de lounge, de gehele bovenverdieping, enkel nog maar betaalde catering maken, dan slaan ze volledig de plank mis (plus het buiten-terras is natuurlijk erg klein in vergelijking met diverse DL lounges zoals ATL en AUS, of de *A in LAX).
    Kortom, hopelijk draait KLM deze absurde maatregelen per direct terug en zorgen ze er voor dat het een echte flagship lounge wordt, in plaats van het schaamteloze nickel&dimen dat ze nu trachten te doen.
    Neem een voorbeeld aan de TK lounge op IST.
     
    Hulstenaar, sebas_ly en Carel1 vinden dit leuk.
  2. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Goed. De thermoskan gaat definitief de tas in :D
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Kleine update over de douches in lounge 52.. vanochtend 7.30u geland, extra security check gehad, naar de lounge gegaan en was daar 7.40u. Heb een douche aangevraagd en er was om 8.15u plaats. Dat is een geweldige verbetering ten opzichte van de afgelopen 3 jaar.
    Helaas heb je nu wachttijd voor de zitplaatsen, dus KLM lijkt een Eftelingetje te doen: als er maar wachtrijen zijn dan lijkt het populair ;-)

    Wel even kleine correctie van het nieuwsartikel op de IF frontpage (quote: Handig is dat deze ook van te voren online zijn te reserveren). Dat kan dus niet! Ben erg benieuwd of IF dit zelf getest heeft of het uit een persbericht van KLM heeft overgenomen. De speciale reserveringspagina wordt namelijk pas actief nadat je je boarding pass in de lounge gescand hebt.
     
    lloydje33, Ozzietukker, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ging het van tevoren reserveren niet over de slaapcabines?
    Dat douches pas in de lounge kunnen worden gereserveerd lijkt me logisch, immers als er vertraging is kan je, door gebrek aan internetverbinding, die reservering niet aanpassen en blijft de capaciteit ongebruikt.

    Bij slaapcabines lijkt mij dat weer anders, daar wordt voor betaald, of je het nu gebruikt of niet.

    Goed om te horen dat om 07.40 je binnen 30 minuten plaats hebt voor een douche, dat was inderdaad wel eens anders.
     
    arjen05 en Carel1 vinden dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dan moet ik een nieuwe bril..

    upload_2019-11-5_16-17-24.png
    upload_2019-11-5_16-17-34.png
     
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Net even gesproken over de prijzen voor de slaapkamers. Aangegeven dat bijvoorbeeld Turkish gratis kamers ter beschikking stelt aan elite plus en business pax bij overstap van 4 tot 7 uur. Ze zouden het doorgeven aan degene die erover ging. Ook aangegeven dat Yotel zelfde prijs was voor ietsje meer service. Hun vergelijk was namelijk het Mercure.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Volgens de website moeten de douches te reserveren zijn via de Lounge Guide.
     
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Zijn ze ook, maar enkel als je in de lounge bent ingecheckt
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik blijf dat logisch vinden, dan weet je zeker dat pax er gebruik van kan maken en je niet nodeloos loze capaciteit reserveert.

    Wat ik nog moet testen is een tijdstip reserveren nadat je vervolgvlucht vertrokken zou zijn.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik vind dat verre van logisch en het heeft niets te maken met reserveren. Het is zelfs exact het tegenovergestelde van reserveren, namelijk wie het eerst komt het eerst maalt.

    Als je een restaurant kunt reserveren door er op de avond dat je er wil gaan eten na 18.00u in de rij gaat staan, zou iedereen zeer verbaasd zijn. En hier vindt men het logisch.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De douches zijn een gratis service en er is relatief veel vraag naar.
    Er is al aan capaciteitsuitbreiding gedaan wat een goede stap is. Wat minder handig is om die capaciteit niet optimaal te benutten, derhalve kan ik er prima mee leven dat zodra je in de lounge bent je vanaf dat moment een tijdslot kan reserveren, zeker als dat tijdslot beschikbaar is binnen 30 minuten na aankomst, dan zie ik geen reden om te klagen.
     
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ben het eens met Ozzietukker. Volgens mij kan/kon je in British Airways Concorde room een spa treatment reserveren voordat je er aankwam, met als resultaat dat je enkele dagen van tevoren moest boeken
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    We halen volgens mij oorzaak en gevolg door elkaar. Niet alleen de douche, maar de hele lounge is een gratis service. KLM weet tot op de 5 minuten exact hoeveel personen ze kunnen verwachten en toch slagen ze er niet in om simpelweg voldoende stoelen of koffiemachines neer te zetten. Dat nemen ze voor lief en dat hangt gewoon samen met hoeveel geld ze willen uitgeven aan het behouden van hun elite pax.

    KLMs antwoord daarom is zeer duidelijk: zo weinig mogelijk uitgeven aan elite pax. Ze beperken het tot het minimum waarvan wij allemaal zeggen: okee laten we toch maar KLM blijven vliegen. Dat geldt niet alleen voor de lounge, zonder al teveel morren hebben we het nieuwe louzy Flying Blue rev-based sparen (ipv distance based) geaccepteerd, het nieuwe bluebiz programma (minus 65% op mijn route) etc. We vinden het prima dat als je met je partner vliegt alleen jij SkyPriority krijgt van KLM, je partner moet bijbetalen voor eco-comfort en bagage etc. In markten waar meer concurrentie is, zoals de VS, kan bijv. Delta zich dat niet veroorloven en daarom hebben ze betere lounges, meer voordelen (priority, bagage en stoelkeuze +7pers, maar ook upgrades + jaarlijkse upgrade certificates voor elite).

    Ik ben een echte economyvlieger, die veelal de goedkoopste tickets boekt. Voor mij is de lounge een mooie plus en echt voordeel heb ik van de eco comfortstoel ica en de bagagevrijstelling. Maar maandagochtend zat ik naast een wat oudere man, die ik niet kende. We raakten in gesprek, omdat we beiden een kopje koffie wilden, maar al 3 machines hadden geprobeerd en de ene alleen warme melk gaf, de andere een volle droesbak had en de derde een leeg bonenreservoir. Dus we liepen hetzelfde rondje. Na een minuut of vijf pratend en zoekend naar een stoel (de hoop op een tafeltje hadden we al laten varen), vonden we stukje bank waar we precies met z'n tweeën op pasten, maar dat eigenlijk te krap was voor niet-geliefden. Na een paar minuten merkte hij dat er een koffieautomaat was bijgevuld en vroeg hij mij enigszins genant of ik even op zijn tas kon letten, want hij wilde zijn zitplaats behouden. Dus hebben we om en om even koffie gehaald. Deze beste man bleek chief financial te zijn van een NL bedrijf, onderweg naar Houstan op een business class ticket van net onder de 5000 euro. Voor mijn economy-ticket van 450 euro zijn die loungetaferelen als 'gratis extraatje' misschien leuk, maar voor een business ticket in die prijsklasse had ik gewoon plaatsvervangende schaamte..
     
    Grouchy, VinceG, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    is dat gebrek aan zitplaatsen structureel of is nog niet alle nieuwe ruimte opgeleverd/vrijgegeven?
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Men is nog bezig een andere eerder al wel geopende ruimte te verbouwen waardoor de capaciteit nog niet volledig is.

    Het probleem met zitplaatsen speelt trouwens zeker niet de hele dag, in de avonduren is het prima en ook heel vroeg is het te doen. Het zit hem vooral in de ochtenduren 8-11 uur (schat ik in) met allemaal vluchten naar de VS waar relatief veel statushouders vliegen.

    Mijn beeld van drukte in de non schengen lounge is daardoor wat positiever want ik doe veel maar geen VS vluchten en ben er altijd juist heel vroeg of later op de dag en dus zeer zelden op de drukste momenten.
     
  16. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Zoals Ozzietukker zegt - ik was er maandag einde middag en je kon een kanon afschieten.
    Er zijn nog delen inderdaad niet open omdat ze die aan het aanpassen zijn.
    Ik moet zeggen dat het esthetisch gezien een stuk beter (helemaal als straks als de obstructie weg is zodat je mooi naar buiten kan kijken) is en de catering ook wat beter is geworden (nog niet te vergelijken met sommige andere lounges maar toch; maar iig stukken beter dan Air France 2E & 2K lounges).
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik vind de catering bij Air France eigenlijk wel prima, denk dat het ook te maken heeft hoe vaak je er komt natuurlijk. (Wat mij betreft tegenwoordig teveel). Er zijn daar wel een paar dingen die ik toch wel lekker vindt al is het natuurlijk op zich wel beperkte keus. Die Franse vanille yoghurtjes maak je me blij mee. Het mee te nemen flesje water helpt hier natuurlijk ook

    Wat ik persoonlijk wel een nadeel vindt is dat men kiest voor het laten opscheppen van je bord door medewerkers in de non schengen lounge.
    Er valt iets voor te zeggen want ik zie wel eens mensen met zelf opgeschepte borden voorbij komen die het concept eet met mate niet opvolgen, maar ik wil vooral niet zoveel en dat concept is voor de medewerkers ook lastig te begrijpen.
     
    VinceG en Thijsk vinden dit leuk.
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Pardon?
    Afgelopen week nog in de AF 2E-K lounge geweest op CDG, en die is werkelijk op alle vlakken beter dan de nieuwe crown lounge. Beter aanbod van eten, puilt niet uit van de mensen, voldoende vrije douches, echte champagne én dat alles voor de prijs van gewoon FB Gold of hoger zijn (of op een J ticket vliegen).

    Nogmaals, KLM heeft de plank volledig misgeslagen met de nieuwe lounge het "paradepaardje", vol marketing-lingo en nickel&diming. Ik ben blij dat ik Privium heb. Hopelijk hebben die snel ook een schengen lounge, of weer gewoon de mogelijkheid om via privium door security heen te gaan (landside naar airside).

    Wat ik tot op heden hoor over de Crown Lounge, is dat sinds de bovenverdieping betaald is geworden, deze nagenoeg volledig leeg blijft. Ik hoop dat KLM snel bij zinnen komt en die onzin weghaalt en de volledige ruimte weer ter beschikking van de passagiers stelt.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik ben het wel eens dat het bovenste betaalde gedeelte niet iets is waar de gemiddelde reiziger op zit te wachten. Natuurlijk bij speciale gelegenheden zou je dat wel kunnen overwegen maar is iets wat je eigenlijk van te voren in zal plannen.
    Wat hier ook meespeelt, althans voor zover ik dat begrijp, is dat klm het potentieel aantal klanten bij voorbaat al omlaag haalt door alleen exclusief toegang te geven... tijd zal leren of dit concept gehandhaafd blijft
     
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    In de vroege ochtendspits ontloop ik de non schengen lounge eigenlijk al geruime tijd. Misschien is het te vroeg om een definitief oordeel te vellen omdat nog niet alles open is dus.. Privium lounge vind ik niets, te klein geen uitzicht of toiletten. Ik kuier eigenlijk altijd naar het asian dining restaurantje, heerlijk rustig prima koffie en geweldige japanse omeletten! ( niet verder vertellen).
     

Deel Deze Pagina