KLM catering

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Datdus, 6 sep 2017.

Tags:
  1. Datdus

    Datdus Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Goedenavond,

    Ik vroeg mij het volgende af, ik vlieg aankomende week naar Rome met KLM. De terugvlucht vertrekt rond half 6 uit Rome. Ik vroeg mij dus af of ik heel vroeg zal avondeten op de luchthaven of s'avonds laat. De laatste keer vanuit Florence kreeg je alleen een koekje namelijk. Heeft iemand ervaring of er nog een maaltijd geserveerd wordt vanuit Rome op dat tijdstip of dat het toch vroeg eten op de luchthaven zal worden?

    Hartelijk bedankt!
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Een warme maaltijd in shorthaul Y kan je tegenwoordig helaas op je buik schrijven. Ik kreeg vorige week een biologische KLM sandwich, met vertrek rond 17:30. Niet te vergeten: een stroopkoekje;)
    Mocht je degelijk en bovenal op tijd willen dineren, dan zou ik je adviseren dit in Rome te doen, zoals je al voorstelde.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Dan heb je nog mazzel, ik heb die stroopkoekjes al niet meer gezien sinds juni, totdat ik een paar weken geleden tot mijn grote verbazing een upgrade naar busines kreeg op Rome-Amsterdam en tadaaa... een kast vol stroopkoekjes (ze lagen in de linker kast voor rij 1 ABC;)).

    @Datdus Ik heb vanuit Helsinki naar Amsterdam nog wel eens een warme hap gehad, niet echt een volledige maaltijd overigens.
     
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Vorige week AMS-CTA, wat met knap 3 uur wel onder medium haul valt. Ik verwachtte een sandwich, dus positieve verrassing aangezien ik vooral short haul vlieg binnen Europa. Rome zal onder short haul vallen, dus de sandwich.

    IMG_1425.jpg
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Dat is beter dan in de crown lounge ;-)

    Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten op AMS-IST over twee weken..
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Als ik de KLM site lees:
    upload_2017-9-7_0-30-50.png
    Een raar verschil tussen "tot 120 minuten" en "langer dan 120 minuten". Tot 120 kan je blij verrast worden met verschillende soorten beleg, maar langer dan 120 minuten onaangenaam verrast door alléén maar een "zoet gebakje".
     
  7. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg laatst om mad ams ook ineens pasta met 3x drinken viel zowat van mijn stoel!
     
  8. Datdus

    Datdus Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Nou daarom dus, het staat er een beetje vaag bij. Maar bedankt in ieder geval het zal wel laat lunchen worden!

    @flykoen Tsja, het beleid omtrent catering blijft gewoon onduidelijk, soms positief soms wat minder
     
  9. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Vorige week CTA-AMS was maar twee keer drinken, eerst de volledige kar bij het eten en daarna nog een keer met alleen koffie, thee en water.
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hebben jullie wel eens een "nee" gehoord als die tweede/derde ronde een thee/waterronde is en je vraagt om b.v. een wijntje? Tot nu toe kreeg ik altijd nog een wijntje tijdens zo'n theeronde als ik er om vraag. (Als mijn vriendin erbij is schaamt zij zich diep als ik dat doe en ik krijg standaard commentaar...)
     
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nemen ze eigenlijk op zo'n AMS--XXX-AMS route alvast eten mee voor de terugweg of krijgen ze dat op XXX?
     
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    De terugvlucht vorige week was het duidelijk dezelfde maaltijd die in AMS bereidt was. Verschilt per bestemming.
     
  13. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Hangt heel erg van de crew en hun goodwill af, maar overwegend zijn ze er vrij ruim in bij KLM. Bij andere maatschappijen zou ik zeggen, YMMV.
     

Deel Deze Pagina