Vanmiddag contact op genomen met Flying Blue via het contactformulier en binnen een half uur waren de miles en segment van de busreis bijgeschreven! Zeer onder de indruk.
@TheFlyingDutchboy dat is toch helemaal geweldig! Ik maak me dus geen zorgen meer over mijn (bus)reizen dat komt wel goed. Bedankt voor het posten!
Nee helaas. Mijn vlucht kwam aan na het vertrek van de laatste bus. Kan dus niks zeggen over een no-show, maar zoals gezegd heeft de chauffeur mij verteld geen lijst van passagiers op te moeten sturen.
dank je voor de snele reactie. Ik kom terug uit BUD Zondag middag, en eerlijk te zijn wil ik graag niet naar EIN en dan terug naar Amsterdam, maar wil ik niet de segments riskeren... Wat denk jij?
Hallo allemaal, ik ben net terug uit Eindhoven met de bus en ziet nu in de Crown Lounge, wacht op mijn vlucht (KL1979) naar Boedapest. De bus was voller dan wat ik verwacht heb, er zijn er bijna 20-25 mensen geweest. Bij instappen de chauffeur checkt de naam van de passagiers, en HIJ HEEFT KLM GEBELD OVER NO SHOWS. Ik zat in de eerste rij, en hoorde toen hij de no show passagiers gelezen heeft in de telefoon. Toen we aankwam heb ik hem gevraagd wat er gebeurd als ik de bus niet pakken kan. Hij zei dann moet de vervoer naar Schiphol zelfs regelen, dus mijn vlucht is niet gecanceld maar geen segment/miles neem ik aan.
Dat is frappant! Mijn ervaring was toch echt anders, maar dank voor het melden! Nu ben ik wel benieuwd wat de uitzondering en wat de regel is.
Hmm niet goed, ik vrees dat ik de bus ook niet ga halen. Nou ja zolang m'n vlucht maar niet gecanceled gaat worden.
Afgelopen maandag vanuit Eindhoven naar Toronto gevlogen: alleen Miles gekregen op AMS-YYZ, niet op EIN-AMS. Zo is het ook bedoeld, iedereen die toch Miles heeft gekregen heeft geluk gehad (zoals ik in juli dit jaar van eindhoven via Amsterdam naar Berlijn), maar nu lijken ze de foutjes gemaakt te hebben voor in ieder geval KLM-tickets.. Wij gaan trouwens de terugweg netjes annuleren bij KLM, dat heeft (helemaal nu) geen enkele impact meer. En om nou 8,5 uur te wachten op mogelijk toch nog enkele honderden Award Miles en 1 Qualifying flight (daar heb ik dit jaar toch niks meer aan), is het niet waard.
Nou, dat netjes annuleren geven ze dus ook niks om. Jammer voor de mensen in de bus vanavond, die nog een paar min langer op Schiphol wachten.. ik heb mijn best in ieder geval gedaan en ben net thuis (in Eindhoven)
Ik had op 16 september een retourtje Eindhoven - Milaan geboekt, en uitgevoerd op 1 oktober. De vluchten en miles voor beide vluchten werden snel bijgeboekt, maar de online retro claim tool gaf aan dat de busreis niet in aanmerking komt voor miles. Vervolgens een aantal emails uitgewisseld met FB klantenservice. Eerst werd volgehouden dat er geen miles en QFs verdiend konden worden. Uiteindelijk kreeg ik - uit coulance - toch 2 QFs en miles bijgeschreven. Pluim voor FB klantenservice. In het vervolg wordt het toch Dusseldorf of de trein uit Antwerpen voor extra segmenten....
Duurde bijzonder lang inderdaad, maar ze hebben gelukkig (of helaas, hoe je het bekijkt ) nu wel alle ambiguïteit er uit gehaald!
Vanaf volgend weekend maak ik ook weer gebruik van het bussegment. Heeft het nut om met de FB klantenservice in gesprek te gaan over het niet ontvangen segment? Ik heb maanden geleden geboekt toen je er nog wel miles en segmenten voor kreeg. De miles welke je ziet bij het boeken maken toch onderdeel uit van je boeking/contract? Ik heb daarna nog 2x een vlucht met bussegment.Thanks!
Eeuhm dat lijkt me wel. Je hebt met bepaalde voorwaarde geboekt en op dat moment waren andere voorwaarden van toepassing. Op dat moment ben je akkoord gegaan met de voorwaarden die op dat moment geldig zijn. Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden dat ze dat wel mogen wijzigen maar je kunt altijd een poging wagen. Ik zou het zeker doen, bellen kan nooit kwaad.
Net toch een heerlijk cadeautje van de KLM gekregen. Ik zat als enige op de bus van Schiphol naar Nijmegen. Daarom is de bus gecancelled en kreeg ik een Etihad Driver aangeboden op de kosten van de KLM tot aan de voordeur. Nooit echte voordelen gehad op/voor een vlucht na 3 jaren FB Silver, maar dit vind ik een goedmakertje.
Tegenwoordig is de busdienst anders dan eerder volgens de review. Afgelopen najaar de bus genomen vanaf Arnhem naar Schiphol en terug. De blauwe bus was toentertijd een witte bus geworden. Volgens de chauffeur kwam dit omdat Munckhof de dienst heeft overgenomen (ik lees inmiddels online dat er twee bussen van Munckhof nu wel met KLM stickers (blauw) rondrijden). De bus was redelijk vol en onderweg stapten er nog wat meer mensen in. De terugtocht was erg bijzonder. Samen met mijn reispartner waren wij de enige gebruikers van de bus. Een hele touringcar voor twee passagiers! Op beide ritten was er geen entertainment (ook geen wifi) en er was ook geen koffie/thee of water aanwezig. Niet dat dit een groot probleem is voor een korte rit van ongeveer een uur, maar wel raar dat dit wel in de omschrijving staat op de site. Ik ben benieuwd of de busdienst wat dat betreft nu aangepast is.