KLM bus Eindhoven Maastricht

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Dutchie, 27 mei 2016.

  1. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    high_class vindt dit leuk.
  2. FelixTheCat

    FelixTheCat Blue Tier

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    112
    Trofeepunten:
    28
    Op zich logisch dat ze geen miles en QF's uitdelen, maar kunnen ze dat niet gewoon ondubbelzinnig opschrijven?
    Ofwel, "Je verdient alleen miles op vluchten. De busdienst is hierop een uitzondering". Daaruit zou je ook kunnen opmaken dat de bus dus wél miles oplevert....

    Maar wat me wel een beetje tegenvalt is dat oversized bagage dus niet mee mag? In een touringcar passen toch juist makkelijk wat grotere spullen? Ik kan uit ervaring vertellen dat een ingepakte fiets meenemen in een stadsbus en de trein behoorlijk onhandig is, en zou zo'n bus daarvoor juist een uitkomst vinden.
     
  3. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Scherpe analyse. Ik durf het nog wel aan om die gok een keer te wagen en vervolgens de discussie aan te gaan dat ik mijn QFs wil hebben ;)
     
  4. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Sterker nog, er staat gewoon dat je er wel degelijk miles/segmenten mee verdiend.
     
  5. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het zojuist even getest op de KLM boekingssite en je krijgt in ieder geval wel miles voor de busreis. In het voorbeeld voor dezelfde vlucht: retour AMS-PRG = 376 miles, terwijl retour EIN-AMS-PRG = 752 miles.

    Ben wel benieuwd of je dan ook segmenten verdient.....
     
    vkpeter vindt dit leuk.
  6. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Ik lijkt me meer logisch dat dit het retour aantal miles betreft. Lijkt me nml stug dat je voor het traject EIN-AMS 367 miles krijgt.
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  8. Peter1980

    Peter1980 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb begin juli EIN-AMS-TXL en TXL-AMS-EIN gevlogen (flying low over de A2). Ik heb uiteindelijk een hele discussie met KLM hierover gehad, want eerst was me verteld door KLM dat er op de busreis geen Level/Award Miles zitten. Toen ik in mijn App kreeg, zag ik tot mijn verbazing dat er dus wel Level/Award Miles toegekend waren voor EIN-AMS / AMS-EIN en dat er ook in totaal 4 Qualifying Flights bijgeschreven waren. Dus ik kan bevestigen dat het zo is. Hoe het voorheen was, toen KLM alleen de busdienst van/naar Arnhem/Nijmegen aanbood, weet ik niet.
     
    petercs vindt dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Als het kan wil ik zeker vaker de bus pakken, helaas zijn de tijden zeer beperkt en alleen ideaal als je niet al te vroeg moet gaan.

    Maar voor de extra QF is misschien wel te doen.

    Alhoewel, van mijn huis naar schiphol (P1 Privium) is het meestal maximum 1 uur en 15 minuten. Voor de busreis vragen nemen ze 1 uur en 45 minuten en dan moet ik nog naar de bushalte wat ook 20 minuten is (met de taxi).

    In ieder geval: handig om te weten dat je de QF krijgt.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Verrek. Ik krijg nu zelfs een goedkopere basefare als ik een enkel bussegment vanaf Eindhoven toevoeg vergeleken met alleen de vluchten vanaf Amsterdam. €95 terwijl het in theorie niet lager dan €99 kan voor een intra-EU vlucht (?)
    Scheelt €10 (beide tarieven incl. boekingskosten).
     
  11. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Nee KLM metal. Ik heb even vluchtig gekeken en het lijkt erop dat dit alleen voor sameday returns geldt.
     
  13. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    @TheFlyingDutchboy , kan je mij een printscreen sturen. Ik kan ze niet vinden. Welke bestemmingen? Te boeken via klm zelf?
    thanks!
     
  14. Peter1980

    Peter1980 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Grappig. Mijn ticket naar TXL was 0,0x cent goedkoper, maar was er van uit gegaan dat dat gewoon afronding was oid, heb ik wel vaker gehad bij KLM < 1 euro.
     
  15. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Hallo Peter, kan je mij meer over je ervaring vertellen, aub? Ik vlieg EIN-AMS-BUD volgende weekend. Ik woon in Amsterdam, voor de segmenten heb ik de reis vanauit EIN geboekt.
    Heb je bijvoorbeeld een sort van "ontvangsbewijs" ontvangen of een speciaal kaart, die je bij check in op Schiphol laat zien moet? (zie ook: Antwerpen - Schiphol trein)
    En op de weg terug scannen ze je boarding pass op de bus? of hoe weten ze dat je mee gereist ben?

    Dank je, en sorry voor mijn Nederlands
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2016
  16. Peter1980

    Peter1980 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    De chauffeur heeft een passagierslijst en de chauffeur belt na het instappen naar een KLM collega om door te geven wie er wel en wie er niet aan boord zijn. Je hebt je ticketnummer en boekingscode, dat is voldoende met je ID-kaart of paspoort. Aangezien er geen/amper financieel voordeel aan zit, wordt dat in Amsterdam niet gecontroleerd, in tegenstelling tot de Thalys!

    Je kan de bus op de terugweg gewoon cancellen of missen, maar geen idee of je dan alsnog FB Aaard en Level Miles krijgt. Ik ben toen gewoon netjes mee terug gegaan naar Eindhoven

    Ik ben afgelopen week vanuit Antwerpen naar LA en Vegas geweest (en terug) met de Thalys, toen werd het telefonisch in A'dam gecontroleerd of ik daadwerkelijk mijn ticket opgehaald had in Antwerpen. Ondanks dat er een duidelijke stempel op mijn uitgeprint A4-tje stond.

    P.S. Speel het spel, maar belazer de boel niet, daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee..
     
    petercs vindt dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik heb gisteren de bus genomen en moest bij binnenkomst alleen mijn naam noemen, die de chauffeur met een lijst vergeleek. Eenmaal op Schiphol heb ik nog gevraagd of de chauffeur de passagierslijst met show/no-shows door moest geven aan KLM maar hij wist van niks.
     
    petercs vindt dit leuk.
  18. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor de info! Ik ga pas in november en december een aantal keer met de bus. Zijn de segmenten netjes bijgeschreven?
    Iemand ervaring met tussen aankomst de lounge in en daarna met de bus?
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Heb net een retroclaim gedaan (had mijn Alitalia nummer in de boeking) en tot mijn verbazing zijn de punten van de vluchten van gisteren instant bijgeschreven.
    Het bussegment kon helaas niet bijgeschreven worden; 'U kunt geen miles sparen met deze vlucht omdat deze vlucht nog niet heeft plaatsgevonden'. Misschien een glitch? Zal later nog een keer kijken en anders handmatig proberen.

    Heb het gisteren nog gevraagd en met Skyteam Elite Plus (behalve van Delta) mag je na aankomst met KLM ook de lounge in zonder connecting flight. Ligt er wel een beetje aan waar je vandaan komt of je eerst de transitsecurity moet overtuigen je door te laten.
     
  20. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Toffe dienst. Jammer dat ze niet vanuit meer plaatsen in NL rijden. Zal ook niet gaan gebeuren vermoed ik, dit doen ze puur om de concurrentie met Düsseldorf/Weeze aan te gaan :)
     

Deel Deze Pagina