KLM annuleert nu al vluchten voor september

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door lleto, 25 jun 2022.

  1. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Paar weken geleden met veel moeite een serie vluchten geboekt.
    Heen: BRE-AMS-LAS
    Terug: LAS-SEA-AMS-BRE

    Heen is Cityhopper en KLM met een upgrade naar PE. Terug lukte dat niet en wilde ik graag op een rijtje van 2 zitten en dus Delta. Krijg ik gisteren email dat de mooie aansluitende vlucht AMS-BRE geannuleerd is en of we 8 uur willen wachten op Schiphol. Liever niet dus.

    Als ik in september naar Las Vegas wil en Schiphol wil vermijden hebben jullie dan nog goede tips? Heb al zitten kijken naar Lufthansa/United combo's of zelfs AF via Parijs.
     
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ik kreeg deze week ook een annulering binnen voor de vlucht AMS-DUS op de terugreis uit Brazilië in oktober. Ze zijn dus al wel meer aan het schrappen. Moet nu mee op de latere vlucht en dus 4 uur langer wachten in de lounge in AMS.

    Probeer volgende week nog even te bellen om te kijken of ik ook van AMS mag vertrekken. In januari is me dat na een annulering BRE-AMS wel gelukt, al was dat volgens mij wel omdat de systemen vastliepen en dit de enige oplossing was om het op dat moment voor me op te lossen.
     
  3. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Aha, zal eens kijken. Vond het parkeertarief op BRE ook wel charmant en had beetje de hoop de gekte op Schiphol te vermijden. BRE is ongeveer even ver voor mij als Schiphol.
     
  4. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Vlucht van volgende week naar Edinburgh geannuleerd.. Klote want ik wilde naar The 150th Open.. De eerste beschikbare vlucht was donderdagavond terwijl wij tickets hebben voor de donderdag.. :mad:

    Wordt het geen tijd dat we met zijn allen het ontslag van die Benschop eisen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Kun je niet nog een dag eerder dan oorspronkelijk gepland (dat zal woensdag geweest zijn?) vliegen? KLM is altijd wel coulant in dit soort onvrijwillige omboekingen.
     
  6. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    helaas.. zaterdag was de eerste optie. Alle vluchten van zondag - woe waren niet beschikbaar. Omvliegen via CDG lukte niet en via Glasgow was ook geen optie.. Dit heb ik zelf ook nog nooit meegemaakt, zelfs in sneeuwstormen en vulkaanuitbarstingen heb ik altijd wel een mogelijkheid gehad om op bestemming te komen.

    Of het kan natuurlijk dat de service medewerker niet erg goed zijn best gedaan heeft..
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dinsdag 12 juli is de KL1293 nog beschikbaar in business en op donderdag is de KL1277 nog beschikbaar in business, vertrek om 07.10, aankomst 07.35...

    Het lijkt me dus dat het vooralsnog geen overmacht is, want dan zouden ze je op de dinsdagvlucht kunnen zetten, ik denk dus ook omdat het korter dan 14 dagen van te voren is dat je een goede kans maakt op een vergoeding onder EC261...

    Er gaan dus wel degelijk andere vluchten maar dan moeten ze iemand upgraden en het lijkt dat KLM daar geen zin in heeft en liever voor een revenue-pax gaat en vervolgens dus de compensatie betaalt...
     
    VinceG vindt dit leuk.
  8. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    ik reis met twee personen, dus misschien was dat de crux.. Ik boek wel een ferry en hoop maar op compensatie.
     
  9. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Aberdeen is wellicht een alternatief. Ik heb kaarten voor zaterdag en zondag, hoop vrijdag op EDI te vliegen
     
  10. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    ik hoop maar dan dat ze niet meer vluchten gaan schrappen. Ik vlieg nu vanaf Charleroi.. heb ik dat luchthaventje ook weer eens gehad..:)
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    KLM heeft gisteren een vlucht van 16 juli geannuleerd, er werd eerst geen alternatief geboden, terwijl die er wel was, alleen zoals 'Godenzoon' al opmerkte, ik ben nu op een embraer 175 gezet terwijl men een latere vlucht met een Boeing 737-800 heeft laten vervallen, de eerdere Embraer is natuurlijk ramvol, en je kan ook al geen economy meer boeken. Dus de kans op een upgrade voor mij of een andere passagier is natuurljk zeker aanwezig.
    Maar ik schat in dat hier de PA service de doorslag heeft gegeven, want een ander alternatief was er eentje wat mij, omdat het binnen 2 weken voor vertrek is, geld zou opleveren, maar komt mij totaal niet uit.

    Waar ik wat meer moeite mee heb is een annulering op 21 juli, een echt alternatief is lastig te vinden, mogelijk een optie via Parijs, maar ik ben zo bang dat er nog wat meer gaat volgen qua vluchten, en ik ben niet echt flexibel qua dagen en tijden...
     
  12. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben ook Platinum PA, maar ze konden niks voor mij regelen.
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Het is eigenlijk te genant voor woorden dat er voor een zo-goed-als-top-tier klant, terwijl er een goed alternatief is, liever compensatie betaald wordt dan de klant omboeken op een goed alternatief.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  14. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Update... inmiddels alle vluchten geannuleerd en op zoek naar nieuwe opties. Zie nu andere opties om heen toch BRE-AMS-LAS te vliegen (zelfde vlucht) en op de terugweg LAS-MSP-AMS-BRE te vliegen. Voor twee personen (nog zonder opties) is dit 600 euro goedkoper dan AMS-LAS, LAS-MSP-AMS (dus de Bremen leg eruit). Dat is toch wel erg veel geld en bijzonder in deze tijden van uitstootbesparing.

    Twee vragen:
    - Neem aan van niet, maar heeft bellen met KLM nog zin om dit te checken en gewoon van AMS te vliegen?
    - Heeft er iemand ervaring met Bremen. Kun je dan gelijk daar door de security en je bagage doorchecken? Neem aan dat je op Schiphol nog door de transfer security moet?
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Als KLM jouw vluchten heeft geannuleerd maar de optie vanaf Amsterdam rechtstreeks is wel beschikbaar, dan zou men je daarop wel moeten kunnen omboeken eigenlijk, zeker als er geen alternatief geboden wordt en enkel annulering.
    Dat hoeft ook niks te kosten, het enige wat kan, als er bijvoorbeeld bepaalde vertrekbelastingen zoals een milieuheffing hoger zijn met vertrek vanaf Schiphol kan men je dat narekenen, maar in de regel ziet men daarvan af.

    Vanaf Bremen kan de koffer tot de eindbestemming, en op Schiphol vlieg je van Schengen naar Non Schengen, daar heb je paspoortcontrole, en daarachter een random controle, maar geen gegarandeerde security check.
    Die random controle kan je als je de weg weet trouwens gegarandeerd ontlopen, wat de controle derhalve dus ook compleet nutteloos maakt.
     
  16. Henk_Fly

    Henk_Fly Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik had verwacht dat mijn vlucht in September naar CDG wel geannuleerd zou worden maar tot op heden gelukkig niks gehoord
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ze hebben tot 2 weken voor vertrek…
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik zit hem ook te knijpen voor september. Ik weet niet of het verstandig was om via CDG te reizen in mijn XP obsessie. Als ik die lijst zo lees gaan er aardig wat CDG vluchten uit...
     
  19. Ctk

    Ctk Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Ik zit hem zelfs al te knijpen voor mijn vlucht in oktober.
    AMS -- SFO
    SFO -- LAX -- AMS
    SFO - LAX is nu al 3x gecanceld, en elke keer een uur opgeschoven waardoor ik nu maar 20 min overstaptijd heb in LAX. Vraag me af of dat gaat lukken... Misschien handig als ik klm even bel oid?
     
  20. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik ga er vanuit dat je met Delta vliegt tussen SFO en LAX. Dan kom je aan op LAX op Terminal 2 (Delta terminal) en dan vertrek je vanaf de Tom Bradley International terminal. Daarvoor moet je tegenwoordig een oneindig lange tunnel nemen om bij de KL gate te komen. En nee, dat ga je niet halen binnen 20 min. Ook bagage technisch lukt dat niet.
    De MTC ( minimum connecting time) op LAX is 40 min.
     
    Ctk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina