KLM/AF doet toch een bod op Alitalia

Discussie in 'Nieuws' gestart door Daan3, 13 jan 2018.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bartholomeus en beuse242 vinden dit leuk.
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Wat is het laatste nieuws betreffende Alitalia? Ik heb een vlucht op het oog maar dat is twee keer met Alitalia in maart. Kan ik dat gewoon doen of toch maar niet? Alle adviezen zijn welkom.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Moeilijk om advies te geven, stel dat ze failliet gaan. Ze vliegen nog rond, dus er zijn mensen die gewoon boeken. Dekt amex dit niet met aankoopverzekering? Of codeshare en bij andere mij. boeken?
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ze hebben toch die lening van €300 miljoen gekregen en de deadline tot 30 April verlengt voor de procedure voor het overdragen van hun activa. Heb alleen geen verstand v/d italiaanse wetgeving, die duitse wetgeving bij Air Berlin waarbij je ticket/geld foetsie was wanneer je je ticket voor die en die datum gekocht had kwam ook als een nare verassing.

    Zou zeker naar je annulerings/reisverzekering/amex kijken, het Airberlin draadje nog een keer checken, niet rechtstreeks boeken bij Alitalia maar bij een (JV/ST) partner en hopelijk is die vlucht dan ook bijvoorbeeld AF-KLM marketed.
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    @Grouchy & @Daan3, bedankt voor jullie input. Ik had al gekeken voor een code-share, die is er helaas niet. Heb ook in dit topic gekeken. Ik kan niks vinden in de voorwaarden van AMEX FB Gold Card, misschien bel ik ze eventjes.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat een eventueel faillissement van AZ niet gedekt wordt door de Amex kaart, maar het beste is denk ik inderdaad om even te bellen.
     
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Weet niet wat een AF-KLM, of een Delta in dit geval doet wanneer je daar het Alitalia ticket boekt. Misschien in dit geval het ticket telefonisch boeken en naar hun beleid vragen.
    Verder heb ik behalve mijn amex verzekering ook nog een reis/annuleringsverzekering afgesloten, neem aan dat je die ook een hebt met de polisvoorwaarden.
    Als laatste: als je een ticket koopt bij bv KLM.com heb je de optie om te kiezen uit geen of diverse verzekeringen.

    Zou zeker informeren naar het hoe en wat voordat ik het ticket zou aanschaffen.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Je hebt van die speciale vliegticketverzekeringen die je bij bepaalde reisbureau's kunt afsluiten bij het kopen van een ticket. Volgens mij dekken die tot max 1.500 euro bij faillissement van de maatschappij. De luchtvaartmaatschappij dan ;).
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je met een credit card betaalt, ben je meestal ook verzekerd.
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Wat @Carel1 zei.

    Ik heb uiteindelijk voor een directe KL vlucht gekozen en geen AZ met tussenstop in LIN.
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina