Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een keer een klacht ingediend, vanwege hele onaardige Serviceagent bij de Skypriority check in op Schiphol die ook mijn moeder uitschold nadat mijn moeder aan mij vroeg waar ze een klacht kon indienen. De grondstewardess schreeuwde letterlijk “IK VIND U OOK NIET AARDIG” door vertrekhal 2!!! Al fijn klacht ingediend en voor alle 3 de reizigers 75 euro compensatie en mevrouw werd aangesproken. Aldus heel fijn geholpen!!
     
    Musliston, Carel1, beuse242 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie dit topic weer langskomen en vroeg me af of het zinvol is om te klagen over het volgende; ik heb op de laatste2 klm vluchten naar de VS meegemaakt dat steeds ongeveer 1 uur voor landing het wc papier op was in de economy. Als ik dan vroeg hoe dat toch kan, was het antwoord dat Amerikanen verzot zijn op ons wc papier omdat het bij hun net schuurpapier is. Vervolgens waren de tissues ook al snel daarna op als alternatief.
     
  3. MRB

    MRB Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Ik zou het wel melden. Niet om een compensatie oid te vragen, maar het aangeven zodat ze een oplossing kunnen bedenken voor de toekomst. Zolang ze geen opmerkingen krijgen hierover, verandert er ook niks.
     
  4. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    klagen werkt! of niet?
    Ik had een claim ingediend bij Qatar; Er was een kleiner vliegtuig ingezet van CDG-Doha en hierdoor te veel passagiers. Ik was overgeboekt naar Singapore airlines om zo naar Phuket te gaan. Graag wil ik mijn BA tierpoints voor de oorspronkelijke vlucht en een verzoek ingediend ivm dat ik ruim drie uur later op Phuket arriveerde dan gepland. Het laatste is afgewezen en voor de tierpoints verwijzen zij mij vriendelijk naar BA. Het is voor mij de eerste keer dat ik hiermee te maken heb. Heeft iemand nog tips?
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Voor de tp/avios is BA idd de enige keuze. Hiervoor zou ik een missing avios form invullen en dit toelichten met irrops etc. Als ik het goed heb dan heb je ook recht op eu261 compensatie. Zie dit artikel van @TheFlyingDutchboy
     
    KarinS en DirkOnTour vinden dit leuk.
  6. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Dank voor de tips !
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Defect IFE aan begin van de vlucht toen aan boord keuze gekregen voucher van 220€ of 20k miles.
     
    Flyer1981, petert en Carel1 vinden dit leuk.
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Had hetzelfde vorig jaar op een long haul vlucht in de WBC. Volgens mij was dat naar PTY. Aan boord geen compensatie gekregen maar achteraf een klacht ingediend, samen met nog wat andere dingen op short haul vluchten, waaronder kapotte stoelen e.d. Uiteindelijk toch een voucher van 250 euro gekregen.
     
    lloydje33, Flyer1981 en Frankb vinden dit leuk.
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Vanmorgen, eerste vlucht om 06.10, geen catering ontvangen op HAM - AMS in BC. Net melding ervan gemaakt, ook op aanraden van de purser die pissed off was op de catering, via het contactformulier. Binnen een uur teruggebeld door Customercare, met excuses en een KLM-voucher van 75 euro pp. Ik zeg dikke prima :cool:.

    Nog 3 vluchten vandaag, kijken wat daar gaat gebeuren :)
     
    Thijsk, Jack of all trades, Erwin en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb recentelijk een vlucht gemaakt : BRU-AMS-ATL-DAB, KLM ticket en alles KL behalve de laatste leg welke door DL uitgevoerd werd.
    Op ATL aangekomen was het vliegtuig technisch niet goedgekeurd waardoor een andere kist geregeld diende te worden, vertrek was hierdoor vertraagd met 3u precies en aankomst 2u37m. Op de KLM website staat bij de kopje met de EMD vouchers en contante betalingen een Asterix met de tekst:

    "* Deze vergoeding kan met 50% verminderd worden als de aankomsttijd van de alternatieve vlucht de geplande aankomsttijd van de originele vlucht niet overschrijdt met twee uur (vluchten vallende onder A), drie uur (vluchten vallende onder B) of vier uur (vluchten vallende onder C)."


    Voordat ik een onnodige mail stuur naar KLM vroeg ik me af of dat betekent dat ik dan recht heb op een halve vergoeding? Of telt dat alleen bij een annulering waarvoor vervangende vlucht geregeld wordt?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij een vertraging van 2u37 heb je helaas geen recht op vergoeding. Je had wel recht op "verzorging" in ATL.
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bovendien is in dit geval Delta geen Europese maatschappij die de vlucht uitvoert. Maatschappijen van buiten de
    Eu vallen alleen bij vertrek uit de Eu onder de 261 regels. Hoe KLM en DL hiermee omgaan, durf ik niet te zeggen. Heb alleen claims gehad inzake vertrek uit de EU.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Wel ervaring mee: KL-ticket, KL vluchtnummer, heenvlucht KL-operated, terugvlucht DL. SEA-AMS 6.5u vertraging, Delta dus, zero vergoeding.
    Wel broodjes op de luchthaven.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ai!
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    MVA20 vindt dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  17. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Daan3 vindt dit leuk.
  18. Airbusy

    Airbusy Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Ik vlieg binnenkort ATH-JED-JAK met Saudia.
    De leg ATH-JAK, heeft een ander vluchtnummer gekregen en komt nu 7 uur later aan in Jakarta.
    Dit kreeg ik 6 dagen voor vertrek gemaild door SV.
    De reis is geboekt via een OTA.
    Heb ik recht op enige vorm van compensatie? Of moet ik gewoon mijn verlies nemen?
     
  19. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    In principe heb je recht op 600 euro vergoeding (vlucht vanuit EU door niet Europese maatschappij van over 3500km, meer dan 4 uur vertraging, zes dagen van tevoren op de hoogte gebracht).

    Geboekt via OTA maakt niet uit. Dit gaat direct tussen jou en Saudia. Weet niet hoe moeilijk ze zijn met toekennen, maar komt vast goed. Netto wordt dat dus een hele nette prijs voor de ATH-CGK fare :)
     
    Airbusy en Frankb vinden dit leuk.
  20. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Succes met Saudia, zijn niet makkelijk te overtuigen.
     
    Airbusy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina