Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Geen maaltijd op een BC AF vlucht tussen Berlijn en Amsterdam door iets bij de catering. Kort mailtje geschreven en 1500 miles gekregen.
     
  2. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Erg karig.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Hoe dienen jullie altijd een klacht in? Via FlyingBlue of via KLM zelf? Ik heb 10 dagen geleden een klacht ingediend bij KLM zelf die voor een gedeelte ging over de vlucht en een gedeelte over FlyingBlue waarnaar ik bericht kreeg dat ze het hebben doorgestuurd naar FlyingBlue en die gaan binnenkort met een reactie komen werd mij gezegd.
     
  4. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
  5. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist bericht gehad van de FlyingBlue klantenservice die over klachten gaat, die sturen mij weer terug naar de klantenservice van KLM terwijl deze klantenservice mij 2 dagen geleden heeft gestuurd naar de FlyingBlue klantenservice...
    Heb nu geen idee hoe en wat en mag toch wel hopen dat deze kwestie nu snel opgelost gaat worden o_O
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Via het normale contactformulier op klm.nl duurt het minimaal een week voordat je antwoord krijgt. En dat is meestal ook geen probleem voor mij.

    Ik vermoed overigens dat ze dat bewust doen om klanten even te laten afkoelen. En om serieuzere klachten op te lossen bellen ze graag, volgens mij om de volgende reden. De medewerkers aan de telefoon die klachtopvolging doen, lijken speciaal getraind zijn in het luisteren naar de klant, empathie tonen en vooral de klant goed te laten uitspreken. En dan wordt er op het eind een compensatie aangeboden, maar de insteek van het gesprek is volgens mij vooral nog even een menselijke kant tonen..
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    ?? AF vliegt toch niet tussen TXL en AMS? Dat moet KL geweest zijn?
     
  8. bassie185

    bassie185 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Eerste post hier en al direct bij klagen :)

    Maar klachtenmail naar Delta gestuurd wegens het niet goed werken van de entertainment. Deze sloeg op hol bij het kijken naar films of series. Willekeurig fastforwarding, geen mogelijkheid om te stoppen of pauzeren waardoor het ook niet mogelijk was om terug te spoelen.
    Crew heeft het toestel tweemaal gereset maar probleem bleef.
    Dit op een vlucht tussen BRU-JFK dus wel een lange periode om zonder entertainment te zitten.

    We gaan zien of we er antwoord op hebben.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt, ik had via CDG geboekt maar het was op die dag nogal een clusterfuck op Schiphol. Terwijl ik in de lounge zat werd me gevraagd of ik eventueel ook direct terug wilde vliegen, en dat was uiteraard geen probleem.

    Tsjah geen idee wat de norm is, dit is voor de eerste keer dat ik met dit bijltje hak. Wellicht viel het mee omdat je na de vlucht nog kunt eten in de lounge en zo'n groot ongemak was het natuurlijk ook niet.
     
  10. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Bij KLM wordt vaak ter plekke al een restitutie (geloof 50 euro) geregeld, en voor FF soms wel 5000 miles...
     
  11. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg 7000 miles toen er geen hapje voor me was... :)
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik kreeg er 3000 op mijn opmerking dat de crew op een Embraer uit Geneve besloot om voor de verandering maar eens achterin te beginnen met de boordservice in plaats van de economy comfort zone.

    Op zich maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit, maar er zijn mensen die wel extra betalen voor deze stoelen, en in dit geval kon men de boordservice niet afmaken door een 'medisch noodgeval' als excuus te gebruiken.
    En aangezien deze bemanning toch al niet al te vriendelijk was en een eigen idee van 'klantenservice' erop na hield en ik toch al contact moest leggen voor extra kosten kon ik dit punt mooi meenemen.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Ik moest dit een paar keer lezen om het nog steeds niet te begrijpen. Op basis waarvan neem je aan dat KLM's economy stoelen voorin de cabine eerder boordservice zouden moeten krijgen dan economy stoelen achterin de cabine?

    KLM is volgens mij best wel duidelijk over het comfort product en benadrukt juist dat de service identiek is voor alle economypassagiers:

    Door de gunstige locatie van de Economy Comfort-stoel, in het voorste gedeelte van de Economy Class, bent u als een van de eerste passagiers weer uit het vliegtuig. Ideaal als u met alleen handbagage reist, of haast hebt om op uw bestemming te komen. De service in de Economy Comfort-zone is hetzelfde als in Economy Class.

    Als er helemaal geen eten geserveerd wordt op GVA-AMS dan kan dat een klacht waard zijn als het negatieve impact heeft gehad op jouw vluchtervaring, maar die klacht lijkt me totaal niet inherent aan welke stoel je gekozen hebt binnen economy.
     
    Javadest, pieter-sa, Fripsmaster en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Was overigens wel in EBC...
     
  15. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Wanneer ik te happen krijg boeit me niet zoveel; of ze bij economy comfort beginnen normaliter? geen idee; is me eigenlijk nooit opgevallen.

    Indien het een medical emergency was dan wijkt wat mij betreft alles af; of ik nou EC, EBC of WBC vlieg - Diegene die hulp nodig heeft gaat boven alles wat mij betreft (m.u.v de piloten, ik heb liever dat die op hun plek blijven zitten :) )
     
    Flying doc en westi vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Naast dat alle vluchten welke ik met KLM uitvoer men voorin begint met de boordservice als er 1 karretje is en voorin en achterin als het met 2 karretjes is, is dat ook echt de SOP voor het cabinepersoneel.
    Zeker met 1 karretje is dat ook het meest logisch in verband met toegang tot de toiletten, als je namelijk achterin begint zorg je er voor dat direct het grootste gedeelte van de passagiers deze niet kan gebruiken, en dat gaat je snelheid van boordservice niet ten goed komen van passagiers met hoge nood die dan toch er langs willen en ze dus weer terug moeten.

    Die SOP is er dan ook niet voor niets.

    Natuurlijk gaat een medical emergency boven alles, maar het staat hier ook tussen haakjes. Men was gewoon traag met de voorbereiding en bij inzet van daling na 42 minuten waren ze nog niet begonnen en kwam het bijzonder goed uit dat na het uitserveren van 7 rijen er een passagier was met wat problemen dat ze gelijk de kar weer konden opbergen, ze hadden het simpelweg niet gered.
     
  17. bassie185

    bassie185 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geen restitutie ter plekke gekregen, ook niks over gemeld.

    Ik heb gisteren wel 5000 miles ontvangen als compensatie.
    Mooie geste dat wel maar een vlucht van 8u met een faulty entertainmentsystem moet ik toch ook niet meer meemaken :)
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de bemanning. Maar toen voor de 3de keer het entertainmentsysteem gereset moest worden omdat hij vastliep en men al wist dat ik van mijn oorspronkelijk zitplaats was verplaatst terwijl ie achteraf gezien toch leeg bleef bood men die voucher of cashbedrag direct aan.

    Er zullen voor de bemanning ook wel instructies zijn, voor een al Platinum vlieger valt misschien niet meer zoveel te halen, voor een Gold (en dat was ik indertijd) zijn dit wel wat 'touches' die je als klant zeker kan waarderen.
     
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Bij Delta wordt dit ook vaak ter plekke geregeld. Het helpt natuurlijk wel als je een SkyMiles Medallion member bent zodat ze al je gegevens hebben.
    In het verleden gaf de FA je dan wat & vaak had het tijdens de vlucht al een email met excuses, Skymiles en/of een voucher.
     
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Na aanleiding van een stoel die rare geluiden maakte (zie dit topic)een klacht in gediend bij AF. Wat denk je? 150 euro compensatie! Nette afhandeling in mijn ogen.
     
    Flyer1981, beuse242, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina