Klagen met ChatGPT

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door FindingFlyer, 19 apr 2023.

  1. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    ChatGPT helpt me om klachten over hotels sneller af te handelen, vooral als het even stokt. Hieronder twee voorbeelden die ruim 500 euro opleverden aan waardepunten. Liever had ik een ongestoord verblijf gehad.

    Het mooie is dat je de voorgaande mails aan ChatGPT kunt geven en die ziet dan welke punten het hotel negeert en schrijft netjes een samenvatting met een oproep tot compensatie . Dat bespaart per klacht toch gauw tien minuten.

    1. Hilton: 30.000 punten

    Dit was de instructie aan ChatGPT na het zoveelste bericht over en weer tussen mij en een Hilton hotel:

    Lees de vier berichten van mij met het hotel. Je ziet dat ze niet ingaan op sommige klachten. Maak een bericht waarin je om compensatie vraagt en punt voor punt ingaat om de losse eindjes in de hele correspondentie van de afgelopen week. Maak een bericht van niet langer dan een A4-tje.

    Dit is het bericht wat de computer maakte:

    Dank voor uw reactie op mijn mail betreffende mijn verblijf in *** . Ik ben blij om te horen dat u mijn feedback serieus neemt en dat u maatregelen wilt treffen om de servicestandaard te verbeteren.

    Echter, ik ben nog steeds zeer teleurgesteld over de ervaring die ik heb gehad in uw hotel en ik ben van mening dat er een passende compensatie moet worden aangeboden. Hieronder reageer ik punt voor punt op uw mail:

    Het is begrijpelijk dat u bezig bent met het renoveren van uw dak en het plaatsen van zonnepanelen om duurzaamheid en het milieu te bevorderen. Echter, ik heb geboekt voor een ontspannen en rustig verblijf, wat niet mogelijk was vanwege de boorwerkzaamheden die mij elke dag 's ochtends veel te vroeg hebben gewekt en veel te lang duurden.

    Het is onacceptabel dat er geen alternatieve kamer is aangeboden of dat er geen duidelijke informatie is verstrekt over de werkzaamheden en de tijden waarop er geluidsoverlast zou kunnen zijn.

    Ik waardeer dat u het probleem met de housekeeping (voortdurend kamer binnenvallen ondanks bordje) heeft doorgegeven aan de Housekeeping Manager en dat u dit gaat uitzoeken. Echter, ik heb meerdere malen last gehad van lawaai en verstoringen door het personeel en ik verwacht dat dit niet zou moeten gebeuren in een hotel van deze standaard.

    Ik ben van mening dat een passende compensatie moet worden aangeboden voor mijn verstoorde verblijf. Ik wil daarom graag een tegemoetkoming ontvangen voor de geleden overlast en de verstoring van mijn rust, waardoor ik niet heb kunnen genieten van mijn verblijf bij uw hotel.

    Omdat loyaliteit voor mij bij *** nog steeds belangrijker is dan geld, verwacht ik een compensatie in loyaltypunten.

    Ik kijk uit naar uw reactie en uw voorstel voor een passende oplossing.

    Met vriendelijke groet

    Dit is het geluid van de werkzaamheden: https://vocaroo.com/1Vu4GnKOOYS1

    2. Accor: 14400 punten

    Had een serie klachten puntsgewijs genoteerd in bestandje. Dit was de instructie aan ChatGPT:

    Maak van dit lijstje aan punten een brief . Houd het kort en invoelend, maar sta op je strepen. Schrijf de brief in het Engels.

    Dit is het bericht wat de computer maakte:

    Thank you for taking care of me during my recent stay at the XXX. However, I was disappointed with my experience and do not accept paying the full price for my stay.

    As a Platinum member and ALL PLUS ibis / ALL PLUS Voyageur member, I did not receive recognition of my status, no premium Wifi or welcome drink. The prepaid breakfast was also impossible to get due to long queues, and the noise at night and early morning made it difficult to rest.

    Although I was initially allowed a late check-out until 4:00 pm on the last day, I was rudely instructed to leave the hotel at 12:00 pm on the actual day of check-out.

    I am hesitant to book again and would appreciate compensation in loyalty reward points.

    Thank you for your attention to this matter, and please consider using my feedback for future trainees and staff members.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2023
    TimKL_90, noppie, BartF en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Mooi hoor :D
    Techniek is fijn. Maar heb geen chatGTP nodig om zo'n mail te schrijven eerlijk gezegd :rolleyes:
    Maar wel fijn voor degene die daar moeite mee hebben. En ik denk dat we het daar ook zeker voor moeten gebruiken.
     
    bedeve, westi, Javadest en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    De kans is groot dat de reactie vanuit Accor en Hilton ook opgesteld is d.m.v. ChatGPT. Of in ieder geval; ... binnenkort opgesteld gaat worden ...
     
    LordH, VinceG en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Wij bent toch ook geen klager ? ....
    Wel ChatGTP gebruiker ?
     
    VinceG vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nou klager is een groot woord. Maar vind wel dat de service in (noord)-europa flink achteruit gaat en alles word alleen maar duurder. Dus probeer mij niet al te vaak meer ergens aan te storen (al vind ik dit eigenlijk een verkeerde reactie). Maar als het te ver gaat dan zal ik dit zeker wel melden. Maar vooral met de intentie dat men het kan verbeteren. Niet om er iets voor terug te krijgen ;)
    ChatGTP gebruiker ook niet eerlijk gezegd.
     
  6. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Het systeem is steeds vaker knijpen omdat meeste mensen toch niet piepen. Want dat kost tijd. Dit tooltje versnelt het enorm. Bv afgelopen week in London Hilton Metropole, in Notes onregelmatigheden opgeschreven (twee brand evacuaties in nacht, lounges vol, ontbijtzaal vol, onderbroek van gast in bed, lift 20 minuten elke dag etc) en ChatGPT de brief laten schrijven . Vond zelf 70.000 HH punten redelijk, kreeg 80.000 HH. Heeft natuurlijk alleen zin wanneer het echt onder de maat is.
     
    bedeve vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina