Klacht KLM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flykoen, 5 dec 2016.

  1. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Flying doc vindt dit leuk.
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Overigens denk ik ook dat klachten van mensen met 'weinig' klachten serieuzer/beter/sneller worden opgepakt dan mensen die meer klachten (terecht of onterecht) opsturen en ook de manier waarop een klacht word geschreven heeft hier invloed op. De medewerkers van KLM (niet cygnific maar KLM zelf) die hebben een bepaalde 'discretie' die ze wel en niet kunnen toepassen.

    Waarschijnlijk hebben ze ook bepaalde KPI's. Dat ze niet te veel compenseren, maar ook niet te weinig. Dus het kan zijn dat ze richting het eind van het jaar ook de compensaties gaan minderen. Daarnaast als ze het niet druk hebben zullen ze persoonlijker met je omgaan dan wanneer het erg druk is. De KLM business is niets anders dan die van ons eigen.
     
    FlyRicky en high_class vinden dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat je frustratie wel duidelijk is en dat we allemaal wel vinden dat je klacht min of meer terecht is, echter gaan wij hier op het forum helaas weinig aan kunnen veranderen.

    Dat de klantensrvice zo werkt en dat vele van ons min of meer dezelfde ervaring hebben zegt denk ik wel genoeg?

    KLM zal dit toch echt voor je moeten oplossen.
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Eems dat FB en Twitter geen goede manieren zijn om de conversatie te beginnen met KLM. Snelle reactietijd op Twitter, maar vaak een antwoord van een werkstudent, dat inhoudelijk nergens op slaat.

    Klagen loont, al klinkt dat negatief. Laatste tijd veel vertragingen, mislukte catrering etc meegemaakt, en werd vlot gecompenseerd met wat miles. Klacht via formulier op site ingediend, en dus niet via social media.


    offtopic: hoe lang is een EMD receipt geldig? Onlangs ontvangen via mail, maar geen nadere info over datum oid. Dank alvast.
     
  5. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Eens, is een drama met name op korte europese vluchten.
    Spreek jij met AF/KLM executives namens Gold/Platinum members? Of namens IF forum?
     
  6. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    via airfrance en dan inloggen met je FB gegevens zie je de einddatum. Meestal een jaar.

    Laatst vertraging gehad en netjes direct gecompenseerd. Ook een klacht ingediend mbt koffer beschadiging, ook snel en correct afgehandeld.
     
    Nordic75 vindt dit leuk.
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @WorldTraveller wat bedoel je precies met handbagage taferelen?

    Ik ben overigens over het algemeen heel blij met de KLM policy omdat ze relatief veel handbaggage toelaten. Ik moest laatst met TK reizen en het is meteen inchecken. Voor iemand die korte zakelijke reizen doet is dit echt standaard een ramp + tijdsverlies
     
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ga er maar vanuit dat beleid strikter wordt, iedereen weet dat je een stuk handbagage mag meenemen. Sommige personen komen aan boord met de hele inboedel..
     
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Check got it. Dit is één van de redenen dat ik (altijd) meteen wil boarden, omdat ik zeker weet dat je als SP + vroege boarder nooit je handbaggage hoeft in te checken.

    Het hangt ook van de luchthaven af denk ik, een keer terug uit IST waren ze er heel erg streng op om alle handbaggage bij voorbaat al maar te laten inchecken, inclusief die van mij. Na een klacht bij de piloot werd dat maar weer ongedaan gemaakt :)


    @Ready2Board , wat vind jij van een carry on koffer + laptoptas/rugzak?
     
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Goodwill compensatie wordt bepaald door een compensatie grid en 'empowerment'.
    Het raster bevat aan de linkerkant alle verschillende IROPS; vertragingings duur, problemen op de grond, problemen in de lucht van verschillende types, downgrades, enz. Aan de bovenkant staan de reisklassen en Flying Blue-status. In elke tabel cel is er een bereik van waarden, uitgedrukt in vouchers en mijlen, en dit is een leidraad voor wat te geven als een gebaar van goodwill.

    Bijvoorbeeld als een economy class passagier meer dan 24 uur vertraagd is & hij/zij is FB Ivory, dan is de voorgestelde goodwill 10,000-12,000 mijl. Voor passagiers in La Première is het aantal voorgestelde mijlen 50,000-75,000.

    'Empowerment'= 'discretie'. Agenten hebben de mogelijkheid als ze het willen om meer compensatie te geven.
    Sommige agenten volgen het raster niet correct en zijn karig met het geven van miles als compensatie omdat ze voor hun extreem hoog klinken. Die hebben zich niet verdiept in frequent flyer-programma's en hebben dus waarschijnlijk geen/weinig idee hoeveel de mijlen eigenlijk waard zijn omdat ze zo hoog klinken. Training op FB is slecht. Agenten die de hogere reisklassen en FB Elites behandelen zijn beter opgeleid.

    Bagage-only claims worden behandeld door een aparte afdeling. Zodra de passagier iets anders noemt (bv 'het personeel aan de balie was niet erg behulpzaam'), dan wordt de claim 'gemengd' en gaat terug naar het gewone Customer Care team. Dit kan leuk worden omdat de claim er al een tijdje kan staan voordat iemand in baggage claims de moeite heeft genomen om ze te lezen en ze terug te sturen.
     
    SanderDb, FlyRicky, high_class en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag eindelijk contact gehad. Het bleek een groot probleem te zijn bij AZ. Waar ze weinig aan konden doen. Omdat ze bus een vluchtnummer heeft snappen ze het niet goed en zijn de officiële regels dat ze de bagage moeten doorsturen. We zijn gecompenseerd met miles maar vooral de toon van de mevrouw en het begrip was fijn.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik beschouw dat als 2 stuks handbagage (maar wie ben ik:D). "Probleem" ben jij niet, maar het probleem zijn alle andere 150 pax samen die ook met een handtas/rugzak en trolley aankomen. Daar is een 737 niet voor gemaakt. En dus vertraging want de spullen passen niet in de bakken, en dus gemopper aan boord en crew die probleem mag oplossen. Wat dat betreft doet Ryanair het beter dan KLM want daar wordt je door de incheck politie gewezen op het feit dat je 2 stuks hebt. Daarom moet KLM hier strenger op toe gaan zien. Anyway, ik probeer altijd zo weinig mogelijk mee te nemen.
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    toch beschouwen de meeste airlines dit als carry-on + accessoire :-D hangt natuurlijk wel een beetje van de rugzak af hehehe
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Naar CUR heeft de bagageafhandeling van KLM waarschijnlijk mijn duikmasker en een muggenstekker beschadigd. Ik heb KLM daarvoor aansprakelijk gesteld. Na een nette mailwisseling heb ik een vergoeding gekregen voor aanschaf van nieuw materiaal. Nette afhandeling en heel blij mee !
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zeker netjes, over het algemeen verwijzen ze door naar je reisverzekering.
     

Deel Deze Pagina