KL/AF/CI | TRF - SIN | €1500 | XP run

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Unusualtravelblog, 6 jun 2019.

  1. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Heb deze route ook kunnen uitstippelen voor in oktober, maar krijg er Taipei niet tussen? Blijft op Kuala Lumpur...

    Iemand enig idee hoe ik TPE er in krijg ipv KUL? Ik gebruik Matrix ITA.

    En 2de vraag, hoe begot kom je bij zo een schema's die dan zo degelijk van prijs zijn en die ook nog zoveel XP's opleveren?
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Welk schema bedoel je precies? Met de longheul segmenten op AF of op KL?
     
  3. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Schema van de op. De longhauls met KLM. Als ik datums ingeef krijg ik alles +/- hetzelfde behalve dat KUL er in komt als tussenstop van SIN > AMS ipv TPE.
    En AMS > SIN kom ik met een enkele vlucht uit. Dus geen China Airlines maar alles via KLM.
     
  4. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63

    Heb je bij de "advances controls" de tussenstops ingevoerd?
    Zie het volgende voor het schema dat ik al eerder poste. Misschien dat het simpeler kan, maar zo kwam ik tot mijn reisschema.

    Knipsel.JPG
     
    BSS vindt dit leuk.
  5. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Thanks man, werkte nu. Denk dat ik weet waar het fout lag. Was aan het kijken in oktober en daarbij zijn die deals er niet via de TPE tussenstop - dan is het of te wel via KUL of rechtstreeks. Als ik jou datums ingeef dan lukt het wel.
     
  6. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Had je TPE wel als tussenstop ingevoerd? Ik krijg in oktober nog genoeg mogelijkheden via Taipei maar wel voor duizenden euro's meer.

    Overigens heb ik dit schema geboekt. In september ga ik eveneens maar dan voor 5 weken met in de tussentijd vluchten naar Tokyo, Bangkok, Jakarta en Cairns.
     
  7. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Ja met TPE ertussen bijna dubbel van prijs dacht ik... Zijn er uberhaupt nog datums met TPE als tussenstop de komende weken/maanden?

    En nice! Ziet er een leuke reis uit! Die ook met XP runs? :) Post anders gerust maar! ;)
     
  8. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Dit schema is mij in september en oktober niet meer tegen acceptabele prijzen gelukt. Sowieso moet je vervolgens nog naar TRF, die XP run (DUS, CDG, AMS, TRF) begint steeds vaker om 6 uur in de ochtend. Ik heb een voorkeur voor de vlucht van 14:15, dan kan ik gewoon de ICE nemen

    De vluchten naar Tokyo, etc zijn losse tickets die ik her en der voorbij zag komen. Ik heb ook niet specifiek naar Skyteam gezocht.
     
  9. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Ik zie net een super lange layover in Taipei met die routing...16h+ op de heenweg en ook een klein 6h op de terugweg, en dat is dan net samen met die leg van 12-13h...beetje vermoeiend lijkt me. Gewoon in de airport blijven of ga je even de stad in? :)
     
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Met 16h kun je prima de stad in, Taipei 101 in, shopping rond alle kleine winkeltjes onder het station van Taipei, Chiang Kai-shek Memorial Hall bekijken en natuurlijk lekker eten.

    Met een kleine 6h zou ik leuk rondkijken op het vliegveld en daarna de China Airlines lounge in duiken, die is namelijk best wel goed!
     
    Daan3 en Frankb vinden dit leuk.
  11. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    De heenweg ga ik inderdaad Taipei verkennen, georganiseerd of op eigen houtje, en voor de nacht heb ik een hotel geboekt. De terugweg blijf ik op de luchthaven en ga, zoals Miya al zegt, de China Airlines lounge in.

    In januari vlieg ik vervolgens vanaf Singapore door naar Bali en op de terugweg verblijf ik een aantal dagen in Singapore.
     
  12. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Zorg dat je op data zoekt met voldoende beschikbaarheid in O. Verder geeft routing rule 6 voor OPRNO: "OSL-AF/KL-AMS-AF/KL-PAR-AF/KL-AMS-PAR-AF/KL-AMS-TPE-AF/CI/KL-SIN". Theoretisch zou je dus nog een extra retourtje AMS-CDG kunnen inbouwen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  13. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Een kennis van mij heeft dit vluchtschema ook geboekt en we merkten dat de beschikbaarheid beter is geworden. Daarnaast is de prijs ook iets gunstiger. ITA gaf eerder circa 1520 Euro dat is nu 1440 Euro geworden, boeken bij KLM levert een licht lagere prijs op.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  14. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb zojuist deze geprobeerd te boeken bij KLM tussen ( itinerary.png ). Echter geeft KLM aan dat de beschikbaarheid en prijzen op dit moment anders zijn dan de door mij toegestuurde itineary. Ze komen met een alternatief voor €4814 ( Capture.JPG )
    Gevalletje opnieuw proberen met andere data? Kan ik dit onbeperkt blijven vragen aan KLM?
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Iets anders is hij nog wel te boeken:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nevs vindt dit leuk.
  16. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Deze is als nog 300euro duurder dan normaal.
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Beter dan €4800 ;)
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  18. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Volgens Expertflyer is op elke vlucht nog voldoende beschikbaarheid in de genoemde klassen. Dus eigenlijk zou er geen reden mogen zijn waarom het niet te boeken is.

    Misschien nog 's proberen? Een kennis vam mij heeft het schema afgelopen donderdag nog kunnen boeken. Het schema is in 5 "vluchten" verdeeld:
    1: TRF-CDG (KL1212 en KL2003)
    2: CDG-SIN (KL1234, KL807 en CI753)
    3: SIN-AMS (CI754 en KL808)
    4: AMS-CDG (KL1233)
    5: CDG-TRF (KL2016 en KL1221)

    Fare basis was overigens OPRNO.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Goed gevonden route en het lijkt dat deze nog te boeken is. Ik vraag me alleen af. Als je vanuit AMS op OSL wilt overstappen op deze XP run naar Singapore. Gaat dat meestal redelijk snel? Of moet je opnieuw langs de security? Het plan is om met alleen handbagage te vliegen en als het kan zonder overnachting in Oslo.
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Het is wel mogelijk, zelf heb ik het zo geboekt dat ik de eerste vlucht uit AMS naar OSL neem, dan geen direct turn doe maar eentje later, terug doe ik wel een direct turn.
     
    Bosbewoner vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina