KL 835

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Deleted_member_487, 6 apr 2019.

  1. Vorige week met KL 835 van Sin naar Dps, in WBC wat een slechte service. Moest om alles vragen, geen maaltijd voor mijn dochter.. geïrriteerd toen ik hierom vroeg. Op een vluchtje van 2.40 uur zat t personeel uitgebreid te eten...
    Wat een aanfluiting
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Wow, wat een verschil met mijn vlucht van SIN naar DPS in november, was een keurige service in WBC. Dit toont maar weer eens aan hoe groot de impact van de crew kan zijn, dit kan soms de hele sfeer van de vlucht omslaan.
     
    ErwinLansing, VinceG, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Ja heel raar en voelde mij ook heel ongemakkelijk.
    Ondanks dat ik 2 vluchten first class achter de rug had, vond ik dit zo'n domper.
    Over paar weekjes nog maar eens proberen dan.
     
  4. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad balen! Je mag dit gerust kenbaar maken bij KLM. Mogelijk dat de maatschappij je nog tegemoet wil komen. Zelf heb ik over het algemeen een goede ervaring met KLM in de WBC. Maar ik ben het volledig eens met @Goffe de Boer: de crew kan hier echt het verschil maken (of niet)!
     
    Roberto, Thijsk, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Ik herken het. Onlangs naar Bonaire gevlogen in WBC. Onpersoonlijkste service tot nu toe in WBC. Popje-Jopie purser en een crew waar niks extra’s van afkwam. Niet gewend van KLM.
     
    Deleted_member_487, Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wat jammer! Ik heb die vlucht al heel vaak gevlogen en nog nooit zo’n ervaring. Ik zou het ook melden (klacht) en wellicht krijg je compensatie!
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Het kan altijd een keer tegenzitten door minder eten, of tegenvallende service, maar over het algemeen is WBC bij KLM een dikke prima, zeker in vergelijking met vele andere airlines ( golf-airlines niet meegerekend, die zijn buitencategorie)
     
    Ties, Godenzoon14 en beuse242 vinden dit leuk.
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Helemaal mee eens!
     
  9. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Eens wat betreft KLM, maar de golf airlines zijn nu ook niet altijd geweldig hoor naar mijn mening. Waar de service bij KLM meer oprecht voelt, heb ik dat bij bijv Etihad niet. de F&B en stoelen zijn goed, maar mis de hartelijkheid soms.
     
  10. Ik kan alleen voor Emirates spreken en dat vind ik in alle opzichten vele malen beter dan KLM.. het totaal plaatje klopt gewoon.. pick up service, lounges, amenities, entertainment system, dranken en eten...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2019
  11. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat het voor deze afwijkende, korte vlucht lastig is voor KLM om consistente service te leveren. Deze vlucht is in alle opzichten gek: short-haul met een 777, van het ene buitenstation naar het andere, crew dat deze vlucht tussen twee verblijven door doet, etc.
     
  12. Denk je dat?

    Ik denk dat t niks mag uitmaken, nieuwe crew lekker fris, maar gaat vervolgens uitgebreid zit te eten en heeft niks aan boord voor mijn dochter van 2.5 jaar met een eigen ticket in BC
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Maw de crew is niet aan het werk, maar aanwezig tussen 2 vakanties in? Vind ik geen verklaring en is ook niet acceptabel. Ook op korte vluchten mag je verwachten dat je dezelfde service krijgt.
     
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik probeer het ook niet goed te praten! Ik heb deze vlucht zelf twee keer gevlogen en de ene keer was het warm, hartelijk en toegewijd, en de andere keer kregen we in business class een gerecht waarvan de stewardess zelf niet eens precies wist wat ze neerzette... dus ja, de service op deze route is gewoon niet zo consistent.
     
  15. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Het heeft niet met de route of type vliegtuig te maken, het is meer KLM in het algemeen dat moeite heeft een consistente kwaliteit/service te bieden.

    In Azie vliegen een aantal maatschappijen met typische wide-bodies / long toestellen (77x, a330) korte afstanden met een business class vergelijkbaar met KLM, altijd goede service. Morgen vlieg ik KUL-SIN met een A330 van SQ, 40 min. vlucht.

    Heb deze route met KLM zeer regelmatig gevolgen, tot nog toe altijd goed. Andere routes in BC van wisselende kwaliteit service (maar nooit echt slecht). Dat is een van de weinige punten waar zusje AF voor mij echt beter scoort dan KLM.
     
    Thijsk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    De crew doet daar een 6- of 7-daagse toch? AMS-SIN, dan paar dagen verblijven in SIN, dan dagretourtje SIN-DPS-SIN en dan na paar dagen weer SIN-AMS. Als de crew dan uitgebreid gaat zitten in de lucht tijdens SIN-DPS, zoals hierboven geschreven wordt, vind ik het juist vanwege de korte vlucht wat vreemd.

    Maar goed, het nadeel maakt het hier ook weer het leuke: de extra touch van KLM zit 'm niet in het harde product maar in de service. En die verschilt dus ook per crew :)
     
    Thijsk, lloydje33 en Krabnov vinden dit leuk.
  17. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Toevallig ben ik heb ik gisteren deze vlucht gehad.
    Totaal onpersoonlijke service, crew die er echt geen zin in had, kortaf, geen moeite doen om extra drankjes aan te bieden, meer bezig zijn met zichzelf in de galley, totaal geen erkenning als FB platinum , nul nada noppes....

    Gemiddelde leeftijd was een jaar of 50 schat ik, zet er gewoon wat van die jonge honden in, die willen wel dat extra stapje doen KLM!

    Echt zo zonde... naar Singapore gevlogen met Qatar in qsuites en ben ook platinum bij Emirates, wat een wereld van verschil qua service en erkenning..
     
    JustinCase, jongesander, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Precies hetzelfde dus.
     
  19. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Eens, vaak zijn de jonkies het meest servicegericht. Ik heb wel eens geklaagd over de onvriendelijkheid van een stewardess in J, toen kreeg ik 10k miles. Ook is het met name op de terugvlucht naar Nederland. Maar goed, ik zie het ook bij bv. Austrian Airlines.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  20. Ik nog nieteens een klachtbrief geschreven trouwens. Misschien maar eens doen.
     

Deel Deze Pagina